• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BackinBlack

Hur pass bra håller foton man själv skriver ut på sin skrivare? Har ett foto på mig med mitt yngsta brorsbarn, utskrivet i augusti, och det börjar gulna i nederkant fastän det bara suttit i en ram. Undrar just om jag ska skicka in mina digitalbilder eller göra egna utskrifter...

nu med en liten Uma
  • Fnyz

hejhej- även jag har beställt ett startpaket nu... å vill gärna ha lite tips å idéer å sånt som man ska tänka på =)

Så om ni ser att jag varit inne å snokat på eran sida så är det för att få lite idéer (hoppas de e okej)

hejsvejs

• Meli

Fnyz
    '

Klart det är ok, syftet ÄR ju att vi ska hämta inspiration av varandra

• Fnyz

Vad bra =) har lite dålig fantasi ibland men jag äälskar å pyssla å måla å greja så det kändes som att scrapbooking var ngt för mig =)

Har ett "mitt första år" album till tösen å det är snart överfullt av alla grejer å torkade blommor å kort å allt...

• Angelica80

Vart köper man papper billigast? Tjockt papper. Vet inte om det kallas kartongpapper???
    Alltså enfärgade papper utan struktur?
    Nån som vet nån sida? Gärna svensk.
    Tacksam för svar!

• Jo79

Jag kan inte scrappa utan blommor. Det ser sååå hemskt tomt ut på en lo som jag gjort utan blommor, så det hamnar alltid en eller fjorton blommor.

Fnyz: Titta så mycket du bara vill i våra gallerier och läs i tråden och fråga fråga fråga så kommer det mesta att lösa sig!

Jag förstår inte detta med skärmaskin, men jag har ju aldrig prövat nån heller... Det går väl lika bra med sax??

Och så en grej till att tänka på om man har en dotter som verkar vara sugen på att bli tapetserare.... GÖM FOTOFIXEN!! Hittade Ellen igår gömd mellan en bokhylla och vägg med en ask fotofix, lycklig uppsyn och hela väggen full med små vita klisterlappar... Suck...

Mamma till KaramEllen
  • ZaraÖ

Ja jag tror alla här vet vad jag har för beroende..bg!!! och monogram!! Och sen har jag utveklat ett beroende utan att ens ha tillgång till det än, 3d pluttar! måste ha nu!

• morningsunlight

Har massor massor av frågor, men jag tror jag väntar med dem tills mina saker kommit så att jag kan börja klippa och klistra.

Har hittat massor av fina foton att börja med i alla fall...

• ZaraÖ

Vad roligt morningsunlight! hoppas att du kommer tycker att det är lika kul som vi!

• Loppan79

Utteröga - det beror ju mycket på kvaliten på pappret du skriver ut på (och säkert även lite på skrivaren). Köper du ett ganska dyrt papper med bra kvalitet så håller ju fotona längre. Jag kör med Canons fotoskrivare och deras papper och det ska hålla lika länge som framkallade kort. Dessutom har jag framkallat samma bild hos fotoaffär och skrivit ut och kvaliten blir lika bra! Men sen är det ju lika dyrt att skriva ut så som att framkalla.

Svar på tråden Scrapträsket