• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Lingonflickan
    Hjääälp!!!! Jag går igenom butik efter butik... Vill hitta tuffa och roliga dekorationer i metall nånstans. Just nu i extra behov av guld/mässing. Annars kan jag inte scrappa min svartvita LO. Åååhhhh!!!  Frustrearande Snälla, nån som vet?
  • Tbulle

Ok, här kommer nästa fråga från nybörjaren:
    Vad har ni för skärmaskin? Tänkte köpa en från Cleaes Olsson, men funderar på om det räcker med en som skär A4.. och hur man slipar bladet på maskinen eller byter man?

En till: Om man har med bilder från tidningar, typ föräldrar o barn eller amelia. Vad händer om några år? Om de inte är syrafria alltså.

O en till:
    Vad är ligning? Allt ska ju vara ligningfritt.

Hoppas ni har överseende med en novis!

• annika5064

Tbulle;

Fotografera/scanna av bilderna och framkalla på riktigt fotopapper...

Om lignin:
    sv.wikipedia.org/wiki/Lignin

Jag har en skärmaskin från Jula; fungerar jättebra, lite stor dock...för övrigt använder jag oftast skalpell och metallinjal!
    Annika

• Blue Vapor

Jag använder min Clas Olson-maskin JÄMT! Har den större med rullkniv, som tar 12 inch-papper - suverän! Man byter hela knivhuset s a s, finns som reservdel på CO. Har inte gjort det än, men det börjar bli läge då jag haft min i flera år nu!

• malinka2

mammaismåland: jag TROR att vixxan har mycket metall dekorationer, kika där (annars så har en hel massa annat fint!!!)

Jag har en STOR klumpig skärmaskin som är ärvt av en glasmästare *flinar* det skulle jag aldrig klara mej utan fast jag funderar på att köpa en sån där lite, vet inte måtten på dom men det skulle va smidigt när man bara skör spillbitar o gör kort...Fast å andra sidan är min önskelista låååång o plånboken rymmer nog ifrån mej snart....

Måste fråga en till sak *nyfiken i en strut*. I era senaste paket, vad innehöll dom? Nästa inköp vad blir det?

Mitt senate var tv-shop fast det räknas nästan inte...annars var det från minneskatten ett jättefint album+ papper o rubons.

nästa inköp blir en massa vit bazzill ( har typ två vita kvar...) refill till min creamy brown, mer cratepapper (visst är dom UNDERBARA?!?!?!)o fler bokstäver...

• malinka2

Nejmen jösses vilken stavning jag har *skäms* snubblade lite på tangentbordet tror jag

• annika5064

Mitt senaste paket beställdes från www.scrapfun.se och innehöll rubriker till mååååånga LO:s, samt diverse annat utstansat, som myror, fotoankare, korsstygn etc...258 kronor har jag för mig att det blev...

Och JA! Cratepapperen är bara sååååååååå snygga! Det finns också i min nästa beställning, samt hörnpunch, foamstampalfabet Mixed, ännu fler färgade fluidchalks - jätteskoj med färger! Och så skulle jag vilja ha en cirkelskärare, massor av mängder med alfabetstickers (j-dra limmande av Q!) det här stämpelalfabetet;
    www.minneskatten.se/butik/index.php&cPath=179&products_id=782 och sist men inte minst en Silent Setter...

Tja, det var min lilla önskelista...

• Amelié77

Hej tjejer!
    Har inte varit så aktiv på senaste tiden, men nu har jag beställt ett STORT paket från House of paper. De hade ju 20% på allt och fri frakt i helgen för att fira deras Memorial day. Så då passade jag på! Slutsumman efter rabatt blev 78 dollar! Då beställde jag nya Junkitz blommor (har ingen aning om hur stora de är - de ser rätt bulliga ut), foamstamps, och ett ANTAL papper, säkert 50-60 st. Beställde dessutom 2 plasthållare för 12x12 papper. Ska bli sååå kul att få paketet. Kanske jag återfår min scrapmotivation då...Fast förra gången tog det 5 veckor innan paketet kom, hoppas på snabbare leverans denna gång.
    Det var bara lite synd att de flesta av Prima blommorna var slut där då jag beställde...fast i och för sig lite tur för min plånbok. Annars hade jag nog shoppat loss på dem också. Får bli en annan gång!

• malinka2

2xA; har vart inne på house of paper men inte vågat klicka på köpknappen. Funderar på hur det funkar med bet. Jag har inget Visa utan brukar betala med sånt där tillfälligt internetkort. Dras pengarna på en gång när man beställt eller hur funkar det?

Deras priser är ju alltför bra för att missa

Annika5064: Oh det alfabetet vill jag oxå ha!! Gillar minneskatten, hon är himla gullig Mikia!

Svar på tråden Scrapträsket