• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jen 82

De är ju från dcww o dom har block med enfärgade såväl som möndstade eller med teman, finns lite på skapas hemsida...

• bitte71

mkk: ja, du har ju redan fått en del råd här, jag håller med! Välj inte Panduro eller bokhandeln - jag gjorde misstaget att köpa ett "startpaket" till babyalbum från Panduro. Oj, vad besviken jag blev - för det första var det albumet 20x20 cm (alldeles för litet tyckte jag), tio plastfickor och man kunde inte sätta dit fler om man behövde. Papperen var inte alls snygga och "vägledningen" man fick med bestod av ett papper med lite luddiga råd - inget för en nybörjare! Jag sålde hela rasket tämligen omgående på Tradera och köpte lite saker på en scrapbutik istället.  Vad du behöver ha till en början står ju som sagt i första inlägget här och Loppan79 (tror jag det var?) skrev också en del.
    Om du tycker det är svårt att se vilka papper som passar ihop så kan man ju alltid välja papper från samma kollektion - då blir det inte fel! T.ex. Basic Grey som är ett stort märke, om du väljer papper från deras olika serier så blir det ofta bra! Dekorationer som är bra att ha (tycker jag) är brads, blommor och band. Sedan kan man ju köpa en miljard saker till, men de dekorationerna är ganska bra i början.
    Välkommen till scrapträsket!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Edma

Längesen jag skrev något nu....
    Men nu har jag äntligen gjort en ny lo!!! Välkommen in och kika....

• Mella72

Hjälp!

Limmet gjorde att en stor del av pappret blev buckligt. Vad kan jag göra? Jag har lagt den under press under en massa tjocka böcker nu men om det inte hjälper? Kan jag stryka på den?

• Mella72

Edma- Dina Lo´s var verkligen jättefina!

• jenn79

Mella72: Ingen aning Det har inte hänt mej... vad använde du för lim??
    Jag sätter fast mina paper medfortlappar... Men någon annan kanske vet??

• mkk

Bitte71: Jag var på bokhandeln idag o var så sugen att handla o jag gjorde det också, en stämpel o lite papper. Fast jag skulle helst velat handla mer. Jag har varit in på flera sidor som säljer scrap saker, men jag finner inga papper som passar ihop. Jo det gör jag väl men jag vet inte vad som passar till varandra. Jag skulle vilja göra 2 första året till mina töser. Typ nåt kort på när jag var gravid, när de är nyfödd, första julen födelsedagen etc. Men som sagt det är så svårt, vill ha mycket mjuka färger, rosa o som passar till det. Önskar det fanns ett paket för det, men jag hittar inget.
    Oj vad långt det blev, hoppas du orkar läsa igenom detta

kram
    maria

• mkk

Bitte71: Jag var på bokhandeln idag o var så sugen att handla o jag gjorde det också, en stämpel o lite papper. Fast jag skulle helst velat handla mer. Jag har varit in på flera sidor som säljer scrap saker, men jag finner inga papper som passar ihop. Jo det gör jag väl men jag vet inte vad som passar till varandra. Jag skulle vilja göra 2 första året till mina töser. Typ nåt kort på när jag var gravid, när de är nyfödd, första julen födelsedagen etc. Men som sagt det är så svårt, vill ha mycket mjuka färger, rosa o som passar till det. Önskar det fanns ett paket för det, men jag hittar inget.
    Oj vad långt det blev, hoppas du orkar läsa igenom detta

kram
    maria

• Jo79

Jag fäster bara med fotofix jag... om det är papper då, annars gillar jag gluedots skarpt.

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket