• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Lingonflickan

Har lagt in fler LO:s i galleriet. (fortfarande viss begränsad åtkomst, men har utökat adressboken något) Bröllopsbilderna är inte våra utan en kompis.

• Sagomamma
    Loppan79 skrev 2006-05-31 13:16:04 följande:
    Det är Meli, Sagommama och Bejbi78 som har egna butiker (ni får hojta till om ni inte vill att jag skriver så)
    Ja, inte gör det mig något! Skriv du bara ut hela adressen, gör ingenting alls!OskyldigHemlis
  • Loppan79

sagommamma - Jag tänkte att ni kanske inte vill att jag skriver att ni kan erbjuda "privat hjälp" till alla nybörjare. Men det är ni väl villiga att göra tror jag

• mkk

Sagomamma: Jag vill gärna ha all hjälp jag kan få. Finns det inget startpaket man kan köpa? Jag har aldrig scrapat o behöver som sagt alla tips man kan få när det gäller vad man behöver o olika ideer vad man kan göra

• BillaBong
    Skumpis skrev 2006-05-31 06:46:15 följande:
    BillaBong - Är papprena syrafria? ♥

Jajamensan, de är till för scrapping
    Om det var Retroblocket du menade?...

d(-_-)b
  • BillaBong
    timmerbacka skrev 2006-05-31 08:57:56 följande:
    BillaBongAlla tycker vi olika, men tycker du inte att Panduro är ruskigt dyra med sitt lilla sortiment??Bara undrade..../Nina Sex månader: äter som en häst & sover 3 timmar på hela dan!! Hur orkar han??

Jooo, det tycker jag absolut! Vet inte om just Retroblocket finns någon annanstans, men anledingen till att jag handlade mina saker där var för att det var det enda stället vi hann till när vi var i Stockholm och shoppade sist. Och jag blev så otålig att jag inte orkade vänta på postorder utan ville ha det på en gång Det finns ju helt klart billigare alternativ med liknande saker!

d(-_-)b
  • Skumpis
    BillaBong skrev 2006-05-31 15:14:50 följande:
    Skumpis skrev 2006-05-31 06:46:15 följande: BillaBong - Är papprena syrafria? ♥ Jajamensan, de är till för scrapping Om det var Retroblocket du menade?... d(-_-)b
    Jag fattar inte riktigt beskrivningen. Hur stora är bladen? 20*20 eller 30*30? Båda måtten står med. Och är det 74 st papper??? I så fall är det ju jättebilligt med 129 kr Antagligen är det inte alls så bra
  • Cia o krabaten

En kompis till mig köpte ett av blocken och då var det 30*30papper. Helt ok mönster, men det är ju flera av samma, typ 6 tror jag.
    Papperet är ganska tunnt. Som tunna mönstrade brukar vara och bara tryck på ena sidan.
    Prisvärt tycker jag, men bra att dela med ngn annars gör man ju aldrig av med 6st av samma mönstrade papper...

• Jen 82

jupp i retro e det 6 st av 18 st olika mönstrade!

• Skumpis

Men jag har ett liknande block med bara blå papper och då är det inte 74 papper *förvirrad* Köpte det som nybörjare och använder aldrig de papprena. Vill ha struktur på mina enfärgade.

Tänk om jag skulle scrappa lite istället för att bara shoppa

Svar på tråden Scrapträsket