• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • liiinda

Idag kom mina grejjer som jag har beställt från skrapbutiken o skrapbookbutiken! Och jag kunde naturligtvis inte låta bli o testa lite!

Jag gjorde en med min Elton som jag ska skicka till min bror i Oskarshamn (Bor själv i malmö)Han har inte sett Elton ännu (Född 6 april)Så han har bett mig skicka lite foton på honom och jag tänkte att det kan ju vara lite roligare att få något scrappat istället för vanliga tråkiga foton!!

Ni som är nyfikna...så har jag lagt in det under starka bilder

• Tbulle

Ok - vad är LO?
    Är förmodlige trög, men fattar inte..

• mkk

Bitte71: Har funderat på album till de 2, har läst lite på tråden o det diskuteras vilken storlek. Vad är bäst?? Jag vill inte ha för stort är rädd för att jag inte kommer att kunna fylla ut sidorna så bra, jag har inte så mycket fantasi. Jag ska till göteborg nästa vecka vet du nån bra affär att gå in i som inte är för dyr??

• mkk

En sak till finns det en väldigt tjock bok med massor av ideer, för jag har lite dålig fantasi

• Loppan79

mkk - jag har hört flera som har sagt att stora boken om scrapbooking ska vara bra. Jag har inte läst den själv men bläddrat i den och det ser ut att vara mycket bra inspiration. Kan du tänka dig engelsk bok så ska det finnas en jättetjock bok som också ska vara bra som heter nått liknande encyclopedie of scrapbooking. Jag tror Marajjah har den så hon kan säkert svara på vad den heter.
    Nån som har läst böckerna kanske kan svara bättre

• Loppan79

mkk - jag tycker du ska satsa på 12*12. Det är den vanligaste storleken. Tryter fantasin så finns det ju en hel del lo:s på nätet att scraplifta eller ta en inspiration av

• Meli

mkk

Jag tycker 12*12", det är det vanligaste formatet, och man brukar lyckas fylla ut sidorna i alla fall Man får plats med fler foton, det finns mest skisser och inspiration till det formatet, och i min smak så är det det som blir snyggast. Men det är ju smaksak

• Jo79
    MKK: Annars finns ju 9*9, det är väl typ 23x23 cm, om du tycker att 30x30 är för stort. Jag gör just nu ett semesteralbum i 20x20 cm, och det är jättekul! Men jag rekommenderar inte att göra barnens första år i det, för det är lite väl pyttigt för allt man vill ha med... Jag gjorde (som om jag var klar eller?! ssskulle inte tro det! ) mitt album till min dotter i a4, och det gillade jag. Men det är ju lite klurigt att få plats med alla dessa miljoners foton och all text man vill ha med... Hade jag gjort ett första året igen hade jag nog valt antingen a4 igen eller 12'12. Bra råd jag kom med va..?
    Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket