• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong

Slår också ett slag för Gluedots. "Upptäckte" dem i går (även fast jag haft dem i scraplådan flera veckor) och de var verkligen SUPER!

d(-_-)b
  • Johannapanna

Edma: Vilken fin LO! Jag är jättenybörjare och försöker lära mej så mycket som möjligt av er andra och jag undrar hur du har gjort bokstäverna. Har du stämplat dem?

• längtans tider

Kikar runt på en massa scrap-sidor, och många har så fina blommor på sina LO`s!
    Vart har ni hittat de någonstans?? *vill ha*

• bitte71

mkk: Om du t.ex. tittar på mönstrade papper och Basic Grey så finns det papper som heter samma: t.ex. Phresh and Phunky, Lollipop osv. Basic Grey har en kollektion som heter Oh Baby Girl - det är mjuka färger i den serien. Om du väljer några av de papperen så kommer det garanterat att passa ihop. På www.scrappics.se så säljer de hela serier av alla (nästan) Basic Greys papper: då ingår 18 papper, bokstavstickers som passar till och tags (alltså liknande "adresslappar" som man kan skriva på). Det kostar 180 kronor tror jag. Det kan ju vara en start iaf! Sedan behöver du ju lite cardstock som passar till också men det finns där också!

längtans tider: det beror på vilka blommor du menar? Menar du lite mindre blommor i papper så heter de prima flowers och finns på de flesta scrapbutiker. De är ganska eftertraktade och tar slut ganska fort. Sedan kan man ju även stansa ut blommor själv (finns lite mindre blomstansar och en större retroblomstans som är fina).

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jen 82

längtans: Många använder primablommor, på väg in i många scrapbutiker eftersom att de varit slut för dom e rätt populär vad jag förstår ...

• bitte71

mkk: nu sade jag fel: de hade inte baby girl- paketet men de har papperen separat! De hade nästan varenda annan kollektion men inte just det...Sorry

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Skumpis

Blääää, plockade fram alla mina scrapprylar (det tog låååååång tid) och satt en timme med skisserna, foton och papper men fick inte ihop något alls. Blev bara trött och fick ont i huvudet och plockade tillbaka allt igen Jag vill ha en egen scraphörna!!!!!!

• Jen 82

skumpis! Jag med ! Blir ett sånt projekt varje gång man ska scrappa när det tar en massa tid o plocka fram o bort saker! Men snart snart kanske!

• Lingonflickan

Var på CO ikväll och köpte den där skärmojängen för papper (mäter upp till 35cm) och en kanon förvaringslåda med flyttbara väggar. Nu ska det bli lite ordning på torpet!Fundersam Det fanns rullknivar till skärmojängen som gav mönstrade kanter... Motstod frestelsen - för den här gångenGlad 

Har lovat maken att jag ska ha en Internetfri kväll imorgon...

Svar på tråden Scrapträsket