• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • mkk

Då ska jag kolla efter den boken. Sen ska jag ut o ragga album. Ska man köpa album med färdiga papper i så man bara klistrar in bilder o dekorationer eller en med plastfickor, där man köper allt själv??????

• Blue Vapor

Jag har för mig att man kan fylla på Making Memories 12x12 postbound albums till 45 plastfickor i alla fall..... Ryggen byggs ju liksom ut allt eftersom, så det ser ändå inte tomt ut på tjockleken... *funderar*

9x9 är ett himla bra format! Inte för litet och inte för stort Det finns inte lika många olika albumutföranden att välja mellan, men hittar man något man gillar så är det ju bara att köra på! Jag är nog inte riktigt med på vad ni menar med att det inte finns så mycket tillbehör till det formatet? Tillbehören är ju inte format-bundna öht, så att säga.. eller vad är det jag missar?? Det enda (?) som krävs är ju att man skär till sina bakgrundspapper, men det är ju inte särskilt jobbigt tycker jag.

En pysselvän påpekade att ifall barnalbumet ska vara "barnbläddrarvänligt" så är ju ett mindre format än 12x12 att föredra...... och det påpekandet gjorde valet ännu svårare

GUD....... dessa val! Ska man nu HA ett barnbläddrarvänligt eller ska det vara lite mer farmorbläddraranpassat fin-album..? Gaaaaaaaaaaaaaaah?!

• Loppan79

Blue Vapor - skulle inte 12*12 vara barnbläddrarvänligt? Min dotter har sen hon var ca 1 år bläddrat ofta i albumet. Hon släpar ut det på golvet och sätter sig och vänder blad med stoooora rörelser

• Blue Vapor

Loppan - aha! Tänkte om det kanske var lite väl stort, men vad BRA, då behöver jag inte tänka på det då Man ska kanske ta ett i galon?

• mkk

Jag var in på scrappiz. se för att titta på papper. Jag kollade på babygirl papperen, tänkte köpa 1 av varje är det för lite för 2 album o passar de ihop??

• Henriks wife

Hej en fråga till från en nybörjare

Vad använder man för papper när man ska göra kort?
    Jag behöver köpa snabbt, vilket blir på nokaffären i stan, men där tror jag inte de har sån koll vad man bör använda.....

Vore tacksam för hjälp

• mkk

Vilken färg kan man ta som bakrundspapper, jag antar att man ska använda ett enfärgat papper.
    Det här var svårt, jag är tacksam för all hjälp jag kan få

• Loppan79

mkk - papprerna i samma serie ska passa ihop. Dom kommer nog inte räcka till 2 hela album men å andra sidan så kommer du vilja shoppa andra papper också när du väl har kommit igång

• kela81

Fick nått erbjudande hem från scrapbooking hette företaget om att få en bok om grunderna i scrapbooking för 1 krona (+ porto)
    sen så kunde man naturligtvis få hem 250 andra böcker i ämnet för 195 kr styck om man ville....Tänkte i allafall testa

Svar på tråden Scrapträsket