• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

mkk - basic grey har ju bakrundspapper i sina kollektioner. Tex babygirl har ju enfärgade rosa, gula, gröna osv. Eller de är inte helt enfärgade utan lite skuggade i kanterna. De är i alla fall jättesnygga att ha som bakrundspapper ihop med andra papper från samma serie.

• Meli

mkk

Jag föredrar postboundalbum, dvs album med plastfickor. På så vis skyddas sidorna och du behöver inte scrappa i kronologoslk ordning.

Man behöver inte använda enfärgat som bakgrund, det går bra med mönstrat, kika in i gallerierna så får du se. Det gör man som man vill med. Men har man enfärgat bakgrundspapper, så ska det ju matcha de övriga papprena.

Papprena ska passa ihop. Köper du papper ur samma collection, tex Basic Greys Babygirl, det var väl det du menade, så passar alla papper ihop med varandra

• Meli

mkk

Bsic Grey har ju nästan enfärgade papper i sina coellcetioner med de är skuggade på kanterna, jättesnygga tycker jag

• mkk

Ni får ursäkta, men jag måste vara lite korkad för jag är inne på sidan o när jag kollar enfärgade papper så får jag inte fram basic grey. De hittar jag bara i mönstrat

• Cia o krabaten

BV: E har mitt "träningsalbum" att bläddra i och har gjort det sedan 9mån kanske!
    Klart sidorna blir lite hårt behandlade, men annars funkar det. Dessutom går det UTMÄRKT att sitta i ett 12*12 album medan man tittar

• Loppan79

mkk - de enfärgade från basig grey ligger under mönstrade

• Loppan79

mkk - kolla in Jo79:s lo:s. Hon har gjort en del med baby girl pappret om jag inte minns fel

• Loppan79

Henriks wife - till kort kan du använda typ vilket styvt papper som helst. Jag brukar använda bazzil men det är mest för att det alltid finns hemma. Många bokaffärer har ju annars färdigvikta blanka kort som också går bra att använda.

Svar på tråden Scrapträsket