• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • FiaÅkotten

ett bra ställe att betsälla månadspaket från?

• Blue Vapor

Cia - FNISS

Åh så svårt... ska jag haaaaa ett rosa mocka-Chatterbox eller ett MM läääääder ELLER ett fräscht randigt KI...... ELLER ett rosa Allmymemories........ *våndas*

Ang böcker om scrap: Jag tycker personligen att "Stora boken..." är rent ohyggligt tråkig, medan jag formligen älskar "Encyclopedia of Scrapbooking" www.adlibris.se/product.aspx&s=1 ! Hade LÄTT lagt både en och två 50-lappar extra för att få den sistnämnda!!

För att vara riktigt brysk... hade JAG lagt pengar på "Stora boken.." så hade jag gråtit vid leverans, medan "Encyclopedia.." är så underbar att jag klappar kärleksfullt på den var gång jag ser den här hemma! Men det beror självklart mycket på tycke, smak och personlig scrap-stil - det är tur att vi alla är olika!

• Johannapanna

BV: Oj det var hårda ord. Men intressant att höra. Jag är också ute efter en bra bok om scrapbooking, så alla åsikter är bra att få.

• Blue Vapor

*skäms lite, men bara lite* ja, jag gillar faktiskt inte den boken ALLS, men jag vet att andra här tycker den är finfin! Det är ju många som inte vill ha en bok på engelska också.... men jag rekommenderar verkligen "Encyclopedia.." starkt! Den innehåller precis ALLT som har med scrap att göra!

• Marajjah

Mkk
    Jag har precis som Lopapn skrev boken"Encyclopedia of scrapbooking" och den är helt underbart bra! Inspiration på varje sida, härliga färger, tips, trix, you name it! Dessutom är den inte så dyr heller, titta tex på www.adlibris.se Blue Vapor rekommenderade den till mig så du kan ju höra med henne också, men hon hade bara gott att säga om den. Fast om du inte tycker om böcker på engelska såå... men, det är verkligen inte svårt att förstå vad de menar.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Marajjah

Kela
    Fick hem det för ngn vecka sedan, men jag tycker det känns bättre att köpa en hel bok direkt för 200:- där allt står. Inte som det var där att första boken handlar om det, den andra om ngt annat, den tredje om det osv. Det blir dyrt tillslut!

• Marajjah

Ojdå BV. Jag läste inte att du skrivit om "Encyclopedia..." innan. Det var roligt skrivet och jag håller med dig i allt du skriver om den ovan nämda. Däremot har jag svårt att säga ngt om "Stora..." då jag inte har den, men jag är sååååå nöjd med "E..." så jag har svårt att se ngt annat.   Rår om min bok som en dyrgrip!

• jenn79

ni som har köpt månadspaket... Är ni nöjda med dom? , Jag älskar att shoppa loss på olika  scrapsidor , men ibland skulle det vara kul att få papper och dekorationer jag i vanliga fall inte skulle köpa

ang olika storlekar gör jag mest i 12*12 och i postbound album, men har gjort ett litet  1 6*6 från vårt bröllop, som står i hyllan
    Ska göra ett till från julen oxå. Men jag tycker det är så svårt att få plats på de små sidorna , Tips!!!!???

• rastom32

Hej hopp

Om nån vill så har jag 2 nya lo's i mitt galleri o kika på

"Sommar natur" och en med "Garfield"....

*S*

Svar på tråden Scrapträsket