• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Mella72

Jag har ett album med plastfickor för 30*30 LO´s men så köpte jag ett album med fasta svarta sidor 20*20 som jag tänkte ha till enbart svartvita foton. Jättebra idé tyckte jag..då. Nu har jag kommit på att det blir ju synliga baksidor.

Hur har ni andra med fasta sidor i albumen gjort?
    *Struntat i saker som gör igenom på baksidan och gjort en sida även där?
    *Scrappat som vanligt och så får baksidan vara ful?
    *Scrappat som vanligt men sen limmat ihop två sidor så att de fula sidorna sitter ihop, varvid man inte ser dem?
    *Gjort en Lo på ett annat papper och sen limmat på den färdiga LO´n på albumsidan?

Eller?
    :-S

• Marajjah

Jag tycker att Chatterbox är de finaste papperen. Eller iaf de finaste som jag kan använda. TYcker att de flesta BG är fina också, men de kan jag inte med än... Å joo, AMM är också kanonfina! *allt är fint*

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • malinka2

Jag är smått halvgalen i crate paper!! Alltså förrut var det BG o Junkitz som var favvisarna men crate slår till o med dom Har alla men vill ha MER!! Undrar om alla som finns säljs i sverige?

• tr3z

Jenn - åh!

Mella - jag har inte gjort nåt sånt album, men har funderat på det. Då har jag tänkt klistra in färdiga LO's på sidorna så att det inte blir fula baksidor å sånt.

• Jo79

Jag gillar nästan alla serier i BG, men framförallt baby girl, lollipop, black tie och phresh. Har börjat spana på andra papper, och då framförallt Urban Lily och Chatterbox. I och med att Ellens album nästan nästan är klart, så känner jag att jag kan ta ut svängarna lite mer eftersom det inte blir så himla många bebiskort längre... och det är KUL!!

Mamma till KaramEllen
  • MAMMSY

Nu har jag lagt ut två LO:S å ett kort som jag scrappat om nån vill kika på vad jag har gjort medans jag var datorlös..

• Mystjejen

Hej!!
    Fick jättefina papper idag till mitt babyalbum...jippie!!!
    Ska försöka hinna scrappa lite i helgen. Känner mig verkligen inspirerad nu!
    Bäst att passa på då...
    Har hållt på med babyalbumet så länge att jag börjat tröttna.
    Har mest planerat sidorna, har bara en halvgjord LO... Och dottern är 1,5 år redan...
    Får sådan prestationsångest närjag ska sätta igång, jobbigt.

Fick oxå skattepengar igår så nu ska jag unna mig en shoppingtur!!

• Lingonflickan

Jag blev så besviken när mixalfabetet (119 var slut att jag beslöt mig för att köpa den där qk:n med alfabet (för 1050 Logiskt va??

• Åsa80

Hej!

Jag skulle behöva hjälp av er som är mer vana att scrappa. Har under en längre tid köpt upp mig på massor av material men jag vet nu inte var jag ska börja? Kan någon hjälpa mig med tips? Hur ska jag utforma sidorna? Jag vill ju att dem ska bli fina.

Tack på förhand!

Åsa

• Matriark

Mella72
    Jag har gjort ett album med fasta sidor och jag har använt mig av den sista metoden du skrev. Gjort en LO som jag klistrat fast på albumsidan. Det blir snyggt med den ram som blir runt när man gör LO'n lite mindre än sidan.

I fasta album är jag mer noga med vad jag använder för dekorationer. T ex är det inte så bra att ha tjocka brads som kanske nöter på ett foto på motsatta sidan.... Då använder jag mig istället av papper, klistermärken och sådant.

Svar på tråden Scrapträsket