• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Matriark

Oj, den tråden hade jag missat Värsta listorna där....

• Marajjah

Matriark
    Ja, visst är den bra! Jag brukar kika in där ibland för att se att jag inte "glömmer" ngt som är uppenbart. Sen kan ju allas böcker se olika ut ändå.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • samsara

Oj, vilka bra svar jag fick, tack tack! En fråga till bara..när kan man börja? Jag tänkte nämligen börja på första delen som ska handla om när vi trfäffades, hur vi fick beskedet osv. Eller ska jag ta allting när bebis är ute och när vi vet att allt gått bra?

• Henriks wife

Bea: Jag ska nog oxå börja lite smått, med hur vi träffades och jag är inte ens gravid Så du kan nog börja om du vill

Vi har börjat försöka
  • samsara

Henriks wife: Hihi, då kan jag nog lugnt börja

• Evve

Hmm har precis gjort en sida till min dotters 1 år dag. Det jag undrar är hur man får fast pärlor??? Jag trädde dem på ståltråd men sedan blev det problem att få fast detta på papperet.... Några tips??? (Jag tog nål och tråd och sydde)

• Matriark

Evve- trär man pårlor på ståltråd kan man trä ståltråden genom papperet och göra en öggla på baksidan. Gäller dock att inte göra för långa grejer om dom ska behålla formen...

Jag såg nån som gjorde detta på en sida där dom hade massor av bra tips på video. Tipsar alla om att kolla in www.diynetwork.com klicka på "Crafts" ch välj sedan "Scrapbooking archive" i menyn till vänster. Där finns massor av videotips som jag tillbringade en helkväll med att titta igenom . Jag hade länkat direkt dit, men när jag försökte spara länken hamnade jag ändå på sajtens förstasida.....

• Cia o krabaten

Evve: Gluedots tycker jag funkar utmärkt!

• Johannapanna

Matriark: Oj vilken bra sida! Tack så mycket för tipset!

Svar på tråden Scrapträsket