• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • PamPam 83

Är det någon som har tagit kontakt med scrapbutiken? Hur lång tid tog det för att få ett mail tillbaka från dem? Jag har skickat några frågor till dem i måndags och sedan stod det att de oftast svara inom 24 timmar. Det har ju gått mycket mer än det

• Johannapanna

Tack så mycket allihopa för era positiva kommentarer om min LO! Blir ju alldeles rörd!

• Loppan79

Sitter och ska skriva en arbetsansökan och har kommit till fritidsintressen som man ju ska skriva lite om. Men hur förklarar man att man pysslar med scrapbooking. Ingen vet ju vad det är! Skulle ni ha utelämnat det eller vad skulle ni skriva?

• Meli

Loppan79

Det beror på om du har annat att skriva istället, eller om det är speciellt bra för jobbet du söker.
    Jag hade nog nmt det ändå, för det är ju fakstisk något man gör, du kan ju skriva Scrapbooking, att det är att arrangera fotoalbum med papper och dekorationer så att varje sida blir som ett konstverk i sig, eller något i den stilen.

• Loppan79

Jag har ju inte så många andra fritidsintressen så nått vill man ju skriva Eller kan man ha bara sin dotter som fritidsintresse

• Meli

Loppan79

jag tror det låter bättre om man har något ändå....

• tr3z

Loppan79 - hur trevligt det än är med barn så är det nog bra om man har nåt annat intresse också Och om inte annat kanske de blir lite nyfikna på vad du pysslar med, eller ännu bättre, dom som anställer kanske också är scrappare och blir överlycklig över att det finns nån som håller på med samm sak! Det är ju lite som en hemlig order det här, man kan inte se det på folk, men säger man nåt så är det ganska omgående en grund för vänskap

• tr3z

(tilläggas bör att jag inte heller har så många andra intressen )

• MAMMSY
    jag satt oxå å fyllde i en arbetsansökan å när jag kom till fritidsintressen så undrade jag hur bra det skulle låta med att "shoppa scrappsaker på nätet" å hänga i "scrapträsket" som främsta fritidsintressen
  • Meli

MAMMSY

DET kan man utelämna, men så framhäver man det här med skapande, pillighet, noggrannhet

Svar på tråden Scrapträsket