• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • BillaBong
    Matriark skrev 2006-06-11 21:55:37 följande:
    Evve- trär man pårlor på ståltråd kan man trä ståltråden genom papperet och göra en öggla på baksidan. Gäller dock att inte göra för långa grejer om dom ska behålla formen...Jag såg nån som gjorde detta på en sida där dom hade massor av bra tips på video. Tipsar alla om att kolla in www.diynetwork.com klicka på "Crafts" ch välj sedan "Scrapbooking archive" i menyn till vänster. Där finns massor av videotips som jag tillbringade en helkväll med att titta igenom . Jag hade länkat direkt dit, men när jag försökte spara länken hamnade jag ändå på sajtens förstasida.....

Faaarligt lätt att fastna i de där videosarna Har spanat igenom alla nu. En del riktigt bra tips fick man tycker jag, men det mesta var alldeles för amerikanskt för min smak

d(-_-)b
  • Jo79

En ny Lo ute i galleriet. Det är en scraplift, och jösses så roligt det är att tolka andras Lo:sar!! Och my god vad kul det är att kunna fota Lo:n när det är klar och kunna lägga ut den direkt!!

Mamma till KaramEllen
  • bitte71

längtans tider: jag gör den i 12x12, för att få plats med så mycket som möjligt!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • MAMMSY

Har oxå valt att göra 12x12 för att dels få plats med mycket å sen så är det mycket lättare att hitta album i den strl

• Meli

Jag har inte fått någon personlig bekräftelse från Scrapshopen, hade ju beställt en stor Retrostans för snart en vecka sen, så nu bill jag avbeställa den och beställa den från någon annanstans.

Någon som vet vem som har den?? Vill ha!!!

• BillaBong

Jo79: Supersnygg LO! Gillade fägerna massor! Skrattande

d(-_-)b
  • Johannapanna

Meli: Jag var och köpte min hos Kickis pyssel i fredags. Då hade hon en kvar sen.

• tr3z

önskar också att jag hade gjort Jolins album i 12*12, men nu blir det 8*8 istället och det är såå svårt att få plats med allt man vill .. Nåja, man lär så länge man lever

Svar på tråden Scrapträsket