• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • summerminagirl

Jag har en fundering till alla er som har gömda kort eller gömd journaling. Blir det inte bökigt med tanke på att man har LOn i plastfickor. Även om det inte är tänkt att alla ska kolla utan att det bara ska användas ibland. Jag förstår tanken men jag tycker själv att det verkar lite krångligt.

Åh, jag vill också scrappa. *längtar* Det är bara halva terminen kvar nu. För innan dess lär det inte hinnas med. Eller nja, nån kväll kan jag kanske strunta i böckerna... Jag som tänkte att jag skulle få mer till över till scrappingen när jag började plugga. Ack så fel jag hade... Får väl skylla mig själv. Jag har prioriterat kortare dagar för min dotter än heltid så jag måste använda kvällarna också för att läsa.

Imorgon tänkte jag prata om scrapbooking på en kurs. Skulle ha gjort det för några veckor sen men jag hann inte få ihop nåt. Nån som har nåt tips om vad jag ska ha med. De kanske inte är ett dugg intresserade så jag vet inte hur djupt jag kan dyka...

• Humla78

Nu har jag lagt upp min lo till scrappizutmaningen i mitt galleri.

• kela81

Cheri-åh...har du lust att göra en sån där fin...ja vad heter det...till mig med? Med brunt hår...Michaela heter jag

• Blue Vapor

Nu ska jag göra en SVART, sur LO
    Nädå, men fyyyyy så sur jag börjar bli på att bebisen inte vill komma ut! Och jag som varit så jätterädd förut, nu är jag bara TRÖTT! Vad är det för fel på att vara på UTSIDAN av magen va??? Jag tar det som en förolämpning rätt av

• MAMMSY

Bv fniss precis så där kände jag med, tillslut var jag nästan ledssen över att hon inte ville komma ut.. fick för mig att hon trodde att jag skulle bli en knäpp mamma å att det var därför som hon valde att stanna kvar där inne.. man tänker många konstiga tankar när man e gravid
    Jag ska faktist göra en svart LO med BG papper om en liten stund.. får väl se hur det blir, ska ju ha lite andra färger oxå förståss...

• tr3z

BV - min kom inte ut förrän jag gav upp och accepterade att det ALDRIG skulle komma ut nån bebis....

Å f.ö. håller även jag på med en svart BG-LO

• Cia o krabaten

Nu är jag klar med skissen
    SKa bli spännande och se vad alla knåpat ihop!!
    Klar med scrappiz-skissen också så den ska jag försöka lägga upp imorgon iaf.

BV: lider med dig.
    Jag hann aldrig bli otålig.
    Jag hade så mycket planerat veckan före och samma vecka som BF, så när vattnet gick 6 dagar före blev jag lite ställd. Jag skulle ju gå över tiden.... Så vi fick skynda oss hem från BB för att göra iordning lägenheten för visning 2 dagar efter hon tillslut kom ut
    Se bara till att ALLTID ha laddade batterier till kameran!!!!!!!!!
    (Gubben fick springa till sjukhuskiosken )

• MAMMSY

Fniss har vi nån sorts telepati härinne i scrappträsket eller eller umgås vi så mycket med varandra att vi börjar tänka lika

• MAMMSY

Grrrrrrrrrrr.. har blivit lite kär i Lotta.r:s helt underbara stämplar "bland prinsar å prinsessor" å dom finns ju bara hos Magnolia..

Svar på tråden Scrapträsket