• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-08-30 22:17:02 följande:

Det gick bra, eller egentligen vet jag inte riktigt! Hon såg många blåsor men de hade inte vuxit så mycket. Hon sa att det är normalt att de inte kommit igång än. Hon sa också ?Jag hoppas inte att alla dessa blåsor växer till?. Inte hört något från kliniken vilket betyder oförändrad dos. Nytt VUL på måndag! Då hoppas jag att det hänt mer!

Spännande att du har VUL på tisdag! Du får uppdatera hur det gick sen. Låter ju lovande med ÄL-flytningar. :D

Låter bra med många :) Hur gick det idag, har du fått tid för plock? Är det första ivf förresten?

Jag börjar känna av i magen, känner mig svullen. Ska bli skönt med vul imorgon och få höra hur det ser ut.
  • Ölandstoka
    Re9 skrev 2019-09-01 16:50:41 följande:

Jag är 40,vi påbörjar ivf nu. Tar nu sprutor,2 olika. Idag har jag tagit dem i 6 dagar,kombo med menopur och gonal.

Imorgon besök hos gyn,sen vet jag ej vad som händer efter det.

Vårt första IVF.

Vi är på samma dag isf :) Hur gick det hos gyn?
  • kanela84
    Fifen skrev 2019-09-01 22:36:46 följande:

Wow! Jag hoppas jag också ska lyckas med det! Har du haft några symptom? Misstänkte du att du var gravid?

Jag var helt säker på att det var kört eftersom jag har haft rosa flytningar sedan bim. Jag har alltid haft spottings så jag tänkte att det var dom plus att lutinus tänkte att lutinus gjorde att mensen inte kom igång. Jag var så frustrerad och kände bara att jag ville äta och dricka som vanligt igen istället för att gå runt och låtsas vara gravid och tog ett test som var positivt :)

Hittills inga symtom mer än molvärk och rosa flytningar men det ser ut som dom börjar avta lite.
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-02 06:31:47 följande:

Ah okej, de kan frysa dag 3 också alltså. Det nämnde de aldrig för oss. Kanske är olika rutiner på klinikerna. Vart går ni? Vi är på Sahlgrenska.

Lutinus är gulkroppshormon ja, verkar finnas många olika sorter. Tar du det i en naturlig cykel eller är det hormonstimulerad?

Det går bra såhär långt efter insättning men väldigt mycket snurrande tankar. Blir liksom glad över olika symtom som kommer men vet ju att de egentligen bara beror på hormonerna man tillför. Blir bra med lite jobb idag så man kan fokusera på annat.

Har du några känningar?

Ja men precis :) jag räknade liksom mera så att de frös ner en tvådagars och odlade sen i en dag så det blev en tredagars. Jag har faktiskt ingen aning! Hahha känns som att man får veta så lite.

Jag hade stegring igår och nu ännu väldigt varm idag. Skall också försöka fokusera på annat men det är ju typ OMÖJLIGT! Hihi.

Vi gör i ostimulerad cykel så har betydligt mindre symptom nu. Sist när det var ET efter äggplock så kände man ju nåt hela tiden typ.
  • mscoconut

Nu ruvar jag också, första dagen idag (dag 6)!

Fick 3 till frysen och 2 som fortfarande odlas (efter dag 6, skumt!) Känns hoppfullt :)

Har dock haft sååå ont i magen :( Hormonerna verkar slå omkull magen totalt. Puh.

Testdag den 22/9.

Hur går det för er andra som ruvar? :) vilka testdagar har ni?

• Mudcakemonster
    mscoconut skrev 2019-09-02 21:42:19 följande:

Nu ruvar jag också, första dagen idag (dag 6)!

Fick 3 till frysen och 2 som fortfarande odlas (efter dag 6, skumt!) Känns hoppfullt :)

Har dock haft sååå ont i magen :( Hormonerna verkar slå omkull magen totalt. Puh.

Testdag den 22/9.

Hur går det för er andra som ruvar? :) vilka testdagar har ni?

Spännande! Välkommen! :) själv är jag idag (tisdag) på rd4 jag har testdag den 11.9 så det är ju ett tag till det. Hur tidigt vågar man månne tjuvtesta? Tror int jag kan hålla mej :)
  • Fifen

Idag känns allt verkligen svart!

Fram till i fredags(rd4) hade jag ganska mycket symptom. Jag hade jätte ömma bröst, illamående, kände molverk och hade metallsmak i munnen. Men när jag vaknade i lördags var det mesta borta, brösten ömmade fortfarande och kanske lite molverk, men inte alls som innan. Sedan har brösten bara ömmar mer och mer och igår natt kunde jag inte sova för att brösten gjorde så ont. Det kändes så bra att i alla fall de ömmade, då kändes det inte helt kört.

Men idag (rd8) vaknar jag och brösten ömmar knappt. Har haft nästan som kramper i magen kombinerat med molverken. Känns som att hoppet snart är ute, skulle vara i v.4+3 om jag var gravid och det är då man ska börja få symptom om Jag läser alla gravidkalendrar inte bli av med dem.

Ååå jag ville verkligen att detta skulle gå!

• malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-02 11:31:33 följande:
    Ja men precis :) jag räknade liksom mera så att de frös ner en tvådagars och odlade sen i en dag så det blev en tredagars. Jag har faktiskt ingen aning! Hahha känns som att man får veta så lite.

Jag hade stegring igår och nu ännu väldigt varm idag. Skall också försöka fokusera på annat men det är ju typ OMÖJLIGT! Hihi.

Vi gör i ostimulerad cykel så har betydligt mindre symptom nu. Sist när det var ET efter äggplock så kände man ju nåt hela tiden typ.
    Jag har också varit varm/frusit till och från. Höjd temp från vanligtvis 36,2 till runt 37 nu. Hoppas också att det skulle vara ett gott tecken men tror att det kan vara progesteronet som ger temphöjning?

Mitt hopp sjunker verkligen mer för varje dag här.. Ingen särskild anledning men bara känslan och att man tänker mer och mer realistiskt med att chansen kanske bara är 25% att det tar sig
  • Loviisa89
    Fifen skrev 2019-09-03 06:06:31 följande:

Idag känns allt verkligen svart!

Fram till i fredags(rd4) hade jag ganska mycket symptom. Jag hade jätte ömma bröst, illamående, kände molverk och hade metallsmak i munnen. Men när jag vaknade i lördags var det mesta borta, brösten ömmade fortfarande och kanske lite molverk, men inte alls som innan. Sedan har brösten bara ömmar mer och mer och igår natt kunde jag inte sova för att brösten gjorde så ont. Det kändes så bra att i alla fall de ömmade, då kändes det inte helt kört.

Men idag (rd8) vaknar jag och brösten ömmar knappt. Har haft nästan som kramper i magen kombinerat med molverken. Känns som att hoppet snart är ute, skulle vara i v.4+3 om jag var gravid och det är då man ska börja få symptom om Jag läser alla gravidkalendrar inte bli av med dem.

Ååå jag ville verkligen att detta skulle gå!

Ge inte upp än, det är fortfarande tidigt. Det känns inte som du kan vara vecka 4+3 än väl, jag är vecka 5+1 och satte ju in mycket tidigare. Du satte väl in en femdagars förra måndagen? Då borde du då varit i 2+5, igår borde du alltså varit i 3+5, och idag i 3+6. Prova räkna i familjelivs graviduträknare, då kan man ange ägglossningsdag, blir lättare att få det korrekt då :)
    Insta: Ivfskafunka
Svar på tråden IVF hösten 2019