• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Aryzza
    Re9 skrev 2019-09-01 16:50:41 följande:

Jag är 40,vi påbörjar ivf nu. Tar nu sprutor,2 olika. Idag har jag tagit dem i 6 dagar,kombo med menopur och gonal.

Imorgon besök hos gyn,sen vet jag ej vad som händer efter det.

Vårt första IVF.

Det beror lite på hur det ser ut där inne, hur många ägg och hur mogna de är. Jag fick göra tre ultraljud, ta ägglossningsspruta dag 15 och äggplock dag 17 men jag har väldigt lång cykel i vanliga fall. De flesta verkar vara snabbare än mig :) RMC i Malmö har en infofilm på sin hemsida om processen om du är osäker och vill ha mer info. Många trådar här på FL också som beskriver. Men det är ju också väldigt individuellt hur man reagerar på stimulering osv så svårt att säga. Lycka till imorgon!
  • kanela84
    Mudcakemonster skrev 2019-09-01 20:29:36 följande:
    Ååååh grattis!!! :) härligt! Själv är jag på rd2 så har lite väntetid ännu. Vad har du haft för symptom?
    Tack :) håller tummarna för dig också!

Jag har verkligen inga symtom alls mer än molvärk till och från samt rosa flytningar som kommer med lutinus. Jag har haft det sedan rd 9 så jag var helt säker på att det var kört, trodde det var mina vanliga flytningar så jag har bara väntat på att mensen ska komma igång. Officiell testdag är inte förrän på fredag så jag har tjuvtestat :P

Det jag hittills har reagerat på var några dagar efter återföring så hade jag färskt blod på trosskyddet, som ett litet knappnålshuvud. Ett par dagar senare vaknade jag med kraftig mensvärk, därefter kom rosa blödningar och nu har jag plussat :) önskar att det kommer lite mer symtom så det blir mer verkligt :)
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-01 20:24:54 följande:

Detta hittade jag:

The success rates range from 40.1% per embryo transfer leading to a live birth for patients under 30 years, to 8.5% per embryo transfer leading to a live birth for patients over 40 years

Synd att man hunnit bli 31 nyss då och får dra av lite från de 40 procenten ;)

Är det en blastocyst du ruvar på nu? Är det lutinus som gäller vid FET också?
  • Fifen
    malinmalan skrev 2019-09-01 21:10:35 följande:

Jag fick ingen Lutinus när jag gjorde mitt FET men en 5dagars i naturlig cykel. Det enda tar är att fortsätta med vitamin B9 (Folsyra). Superskönt! :)
  • Fifen
    kanela84 skrev 2019-09-01 16:21:31 följande:

Woohoo grattis!! jag är på rd13 idag och har också precis plussat! första försöket, det trodde jag aldrig! :D

Wow! Jag hoppas jag också ska lyckas med det! Har du haft några symptom? Misstänkte du att du var gravid?
  • Fifen
    kanela84 skrev 2019-09-01 16:21:31 följande:

Woohoo grattis!! jag är på rd13 idag och har också precis plussat! första försöket, det trodde jag aldrig! :D

Wow! Jag hoppas jag också ska lyckas med det! Har du haft några symptom? Misstänkte du att du var gravid?
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-01 21:10:35 följande:

Hahha samma här! Jag är också 31 :) Det är en tre dagars med 8 celler som vi fick. Vet inte vad lutinus är men gissar att du menar mån form av gulkroppshormon? Så ja, jag tar en som heter Terolut 3ggr per dag.

Hur går det för dig? :)
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-01 23:17:57 följande:
    Hahha samma här! Jag är också 31 :) Det är en tre dagars med 8 celler som vi fick. Vet inte vad lutinus är men gissar att du menar mån form av gulkroppshormon? Så ja, jag tar en som heter Terolut 3ggr per dag.

Hur går det för dig? :)
    Ah okej, de kan frysa dag 3 också alltså. Det nämnde de aldrig för oss. Kanske är olika rutiner på klinikerna. Vart går ni? Vi är på Sahlgrenska.

Lutinus är gulkroppshormon ja, verkar finnas många olika sorter. Tar du det i en naturlig cykel eller är det hormonstimulerad?

Det går bra såhär långt efter insättning men väldigt mycket snurrande tankar. Blir liksom glad över olika symtom som kommer men vet ju att de egentligen bara beror på hormonerna man tillför. Blir bra med lite jobb idag så man kan fokusera på annat.

Har du några känningar?
  • malinmalan
    Fifen skrev 2019-09-01 22:34:53 följande:
    Jag fick ingen Lutinus när jag gjorde mitt FET men en 5dagars i naturlig cykel. Det enda tar är att fortsätta med vitamin B9 (Folsyra). Superskönt! :)
    Okej, kanske är vid FET i stimulerad cykel man får progesteron efter? Låter onekligen skönt att slippa iaf :)
  • Hedblomster
    malinmalan skrev 2019-09-02 06:35:57 följande:

Okej, kanske är vid FET i stimulerad cykel man får progesteron efter? Låter onekligen skönt att slippa iaf :)

Lite olika på olika kliniker, jag har fått lutinus efter fet i naturlig cykel men egentligen gör lutinus varken till eller från då när kroppen själv producerar progesteron... Men det skadar väl inte heller :) På min nya klinik får man inte lutinus vid fet i naturlig cykel och om vi gör fet ska det bli lite skönt att testa det också!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
Svar på tråden IVF hösten 2019