Ölandstoka skrev 2019-09-02 08:49:45 följande:
Låter bra med många :) Hur gick det idag, har du fått tid för plock? Är det första ivf förresten?
Jag börjar känna av i magen, känner mig svullen. Ska bli skönt med vul imorgon och få höra hur det ser ut.
Det gick bra (beroende på hur man ser det).
Det var väldigt många ägg. 14 som helt säker är mogna. Massor av fler som kanske mognar. Hur många som helst?. Alldeles för många ägg! Med största sannolikhet blir det inget ET denna gång. Jag kommer få supercupen nässpray istället för ovitrelle. Den nässprayen utlöser också ägglossning men betydligt ?snällare?. Nackdelen är att livmoderslemhinnan försämras i kvalitet på något sätt (typ som att den vill lossna som jag förstod det).
På fredag är det äggplock. Om förutsättningarna trots allt finns där för ET så kommer jag ta ovitrelle i små doser efteråt för att slemhinnan ska hålla sig i schack. Men sannolikheten är stor för totalfrys. Så jag hoppas på många fina embryon!!
Det är första IVF:en för mig. Har en son på snart fem år som tog 10 månader att tillverka (ingen jättelång tid). Har försökt i 3 år att få syskon. Ett missfall! Graviditeten uppkom efter spolning vid fertilitetsutredning vilket skulle kunna tyda på trånga äggledare tänker jag.
Så spännande med VUL idag för dig, hör av dig med hur det gick!