• Anonym (desto svagar­e desto mer höger)
    Wed 14 Aug 2019 12:20
    5165 visningar
    241 svar
    241
    5165

    Varför är fler lågbildade HÖGER?

    Vad tror ni det beror på egentligen? Man ser dessa tendenser över hela västvärlden men jag kan inte riktigt förstå det. Högern symboliserar ju i grunden mindre empati  för svaga grupper och föraktar ju i mångt och mycket just denna grupp? Borde inte sämre ställning i samhället automatiskt göra en människa mer vänster eftersom de politiken mer värnar om allas lika värde har ett humanare perspektiv för arbetare?

    Tänker också att desto bättre man får det som människa, alltså mer ekonomiska fördelar, mer trygg osv så borde man ju vara mer benägen att vilja hjälpa andra. Men istället är det fattigare människor som ger mer till tiggare tex?

  • Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?
  • Anonym (!)
    Wed 14 Aug 2019 17:28
    #21
    Anonym (Min åsikt) skrev 2019-08-14 16:51:52 följande:
    Fast det är ju totalt vansinnigt att rösta för ett ännu sämre alternativ om man är missnöjd.

    Ett bättre alternativ är att förändra inom partiet eller starta ett nytt parti, och då inte göra som tex Ny demokrati eller SD där man istället för att göra saker bättre blir en del av problemet (tror att många skulle få en helt ny bild av SD om SD fick leva upp till bevis och styra landet en period, då blir man ansvarig för vad som görs eller inte görs, som opposition kan man alltid lova guld och gröna skogar utan att behöva ta ansvar och leva upp till saker och ting)
    Ja självklart ska man bli politiker och ändra allt från insidan alt starta ett helt nytt parti. Att jag inte tänkt på det. Jag hade kunnat vara partiledare för ett av Sveriges största parti lika snabbt som en grisblink. 

    Hur har jag blivit gynnad av den politik som bedrivits de senaste åren? Vad jag vet är att våra skattepengar lagts på allt annat än vår välfärd. Jag tycker mest att det känns som att vänstern har något slags förakt för Sveriges innevånare och förlöjligar dom som sett och upplevt nackdelarna med dagens politik. 
  • Anonym (fru Clara)
    Wed 14 Aug 2019 17:30
    #22

    Nu upplever jag inte att det är så, men en sak, som jag tänker, spelar in är att lågUTBILDADE ofta inte har lika prestigefulla arbeten när en högeråsikt kan framkalla ett drev som gör att man blir av med anseende, arbete och vänner. En lågutbildad person kan vara öppen med sin åsikt utan att riskera lika mycket.

    Sedan är det också arbetarklassen som tidigast och främst blivit offer för vänsterpolitiken, det skapar förstås en reaktion. Arbetarklassen är också ofta(även förr) konservativa på så sätt att dekadens inte står högt i kurs. Idag har dekadensen spridit sig till de flesta partier så hittar folket ett socialkonservativt parti så kan rösterna mycket väl hopas där.

  • Anonym (Min åsikt)
    Wed 14 Aug 2019 17:34
    #23
    -1 +1
    Anonym (!) skrev 2019-08-14 17:28:04 följande:
    Ja självklart ska man bli politiker och ändra allt från insidan alt starta ett helt nytt parti. Att jag inte tänkt på det. Jag hade kunnat vara partiledare för ett av Sveriges största parti lika snabbt som en grisblink. 

    Hur har jag blivit gynnad av den politik som bedrivits de senaste åren? Vad jag vet är att våra skattepengar lagts på allt annat än vår välfärd. Jag tycker mest att det känns som att vänstern har något slags förakt för Sveriges innevånare och förlöjligar dom som sett och upplevt nackdelarna med dagens politik. 
    Det är just sådant här som inte tillför debatten något, man läser selektivt och kommer med påståenden och åsikter, läs gärna mina inlägg igen.

    Är det verkligen viktigare att få föra fram fördomar än att få till riktiga förändringar, och skulle det vara hemskt om vissa förändringar till och med sulle innebära att invandringen är något positivt? Precis som man inte heller ska ta hänsyn till att det kanske blir något negativt, med negativt menar jag med att det ställs mer krav inte att man ska få sprida fördomar fritt eller behandla människor illa.

    Det är tyvärr allt för uppenbart att många struntar totalt i Sverige och hur vårt samhälle ser ut och att allt bara kretsar kring invandringen i sig och då pg av fördomar och inget annat.

    Bidragsfusk - fy om det gäller invandringen annars håller man tyst
    Våldtäkter och brott - fy om det gäller invaidnringen annars håller man tyst

    osv

  • Anonym (!)
    Wed 14 Aug 2019 17:38
    #24
    +1
    Anonym (Min åsikt) skrev 2019-08-14 17:34:25 följande:
    Det är just sådant här som inte tillför debatten något, man läser selektivt och kommer med påståenden och åsikter, läs gärna mina inlägg igen.

    Är det verkligen viktigare att få föra fram fördomar än att få till riktiga förändringar, och skulle det vara hemskt om vissa förändringar till och med sulle innebära att invandringen är något positivt? Precis som man inte heller ska ta hänsyn till att det kanske blir något negativt, med negativt menar jag med att det ställs mer krav inte att man ska få sprida fördomar fritt eller behandla människor illa.

    Det är tyvärr allt för uppenbart att många struntar totalt i Sverige och hur vårt samhälle ser ut och att allt bara kretsar kring invandringen i sig och då pg av fördomar och inget annat.

    Bidragsfusk - fy om det gäller invandringen annars håller man tyst
    Våldtäkter och brott - fy om det gäller invaidnringen annars håller man tyst

    osv
    Vad pratar du om för fördomar? Jag har inte nämnt något om invandring överhuvudtaget. Det är du som har fördomar och inte tillför debatten något. 
  • Lucife­rIV
    Wed 14 Aug 2019 17:46
    #25
    +2
    Anonym (Min åsikt) skrev 2019-08-14 17:34:25 följande:

    Det är just sådant här som inte tillför debatten något, man läser selektivt och kommer med påståenden och åsikter, läs gärna mina inlägg igen.

    Är det verkligen viktigare att få föra fram fördomar än att få till riktiga förändringar, och skulle det vara hemskt om vissa förändringar till och med sulle innebära att invandringen är något positivt? Precis som man inte heller ska ta hänsyn till att det kanske blir något negativt, med negativt menar jag med att det ställs mer krav inte att man ska få sprida fördomar fritt eller behandla människor illa.

    Det är tyvärr allt för uppenbart att många struntar totalt i Sverige och hur vårt samhälle ser ut och att allt bara kretsar kring invandringen i sig och då pg av fördomar och inget annat.

    Bidragsfusk - fy om det gäller invandringen annars håller man tyst

    Våldtäkter och brott - fy om det gäller invaidnringen annars håller man tyst

    osv


    Det är ingen som resonerar (ja, nån enstaka kanske), men det är en väldigt märklig seglivad myt att folk som är kritiska till invandringspolitik tycker detvär ok när svenskar beter sig illa.

    Detta är ju bara något som vänsterfolk har hittat på. Är väl snarare tvärtom att anledningen till att feminster och andra som BORDE vara rosenrasande över alla våldtäkter och övergrepp som sker sitter helt tysta och tittar åt andra hållet för att man vill ju inte gynna SD...

    Modiga kvinnor som engagerat sig mot hedersvåld (Pekgul tex) har ju konsekvent motarbetas och svartmålats av framförallt vänstern, då man hellre passivt låter barn bli bortgifta, könsstympade, ihjälslagna osv än riskerar att någon kan misstänka att man är rasist.

    Sverige är ett mycket sjukt land idag, ur många hänseende.
  • Anonym (Min åsikt)
    Wed 14 Aug 2019 18:00
    #26
    LuciferIV skrev 2019-08-14 17:46:47 följande:
    Det är ingen som resonerar (ja, nån enstaka kanske), men det är en väldigt märklig seglivad myt att folk som är kritiska till invandringspolitik tycker detvär ok när svenskar beter sig illa.

    Detta är ju bara något som vänsterfolk har hittat på. Är väl snarare tvärtom att anledningen till att feminster och andra som BORDE vara rosenrasande över alla våldtäkter och övergrepp som sker sitter helt tysta och tittar åt andra hållet för att man vill ju inte gynna SD...

    Modiga kvinnor som engagerat sig mot hedersvåld (Pekgul tex) har ju konsekvent motarbetas och svartmålats av framförallt vänstern, då man hellre passivt låter barn bli bortgifta, könsstympade, ihjälslagna osv än riskerar att någon kan misstänka att man är rasist.

    Sverige är ett mycket sjukt land idag, ur många hänseende.
    En myt är det knappast då vi dagligen kan se detta på nätforum somtex Familje och Flashback men även på andra plattformar.

    Jag kan hålla med om att det är vidrigt hur vissa på ena sidan beter sig lika illa, det finns enorma krafter som slåss för män från andra länder men när det kommer till kvinnornas rättigheter så låtsas man som att det regnar. Många invandrarkvinnor har ju själva gått ut och krävt förändringar då inte svenska lagar följs och då ha rmånga antingen ignorerat eller gått till angrepp och jag finner det personligen smaklöst och jag blir arg.

    Personligen tycker jag hela invandringssystemet ska göras om, vi slåss med näbbar och klor för ensamkommande män men är det inte just kvinnor och barn vi borde slåss mest för då det är dom som oftast blir behandlade sämst i dessa länder.
    Sen tycker jag vi ska ha mer krav, att följa svenska lagar är ett måste, en bra integrering är lika viktig. Likaså tycker jag att det måste sättas gränser när det gäller kostnader för invandringen, dom största pengarna går inte till invandranra själva utan aktörer(både senskar och invandrare) som skor sig på invandringen, dessa människor måste stoppas, det måste finnas normala gräsner för kostnaderna.

    Som det är nu så beter sig båda sidor idiotiskt, dom är anledningen till att det ser ut som det gör, om båda sidor släpper på en del dumma principer kanske vi kunde få ordning på saker och ting
  • Anonym (Grann­en under)
    Wed 14 Aug 2019 18:06
    #27
    +1
    LuciferIV skrev 2019-08-14 16:35:11 följande:
    Är ju iof vänstern som skapar de komplexa problemen ifrån början....
    Mänskliga samhällen är komplexa liksom deras problem. Inom högern har det dessvärre blivit allt vanligare med att reducera komplexiteten till något som någon annan kan få skulden för, alternativt att man för fram rena fnoskigheter som att man är förföljd, drabbat av yrkesförbud om man yppar sina åsikter - samt att Västeuropa är utsatt för ett islamistiskt maktövertagande.
  • Lucife­rIV
    Wed 14 Aug 2019 18:19
    #28
    Anonym (Min åsikt) skrev 2019-08-14 18:00:32 följande:

    En myt är det knappast då vi dagligen kan se detta på nätforum somtex Familje och Flashback men även på andra plattformar.

    Jag kan hålla med om att det är vidrigt hur vissa på ena sidan beter sig lika illa, det finns enorma krafter som slåss för män från andra länder men när det kommer till kvinnornas rättigheter så låtsas man som att det regnar. Många invandrarkvinnor har ju själva gått ut och krävt förändringar då inte svenska lagar följs och då ha rmånga antingen ignorerat eller gått till angrepp och jag finner det personligen smaklöst och jag blir arg.

    Personligen tycker jag hela invandringssystemet ska göras om, vi slåss med näbbar och klor för ensamkommande män men är det inte just kvinnor och barn vi borde slåss mest för då det är dom som oftast blir behandlade sämst i dessa länder.

    Sen tycker jag vi ska ha mer krav, att följa svenska lagar är ett måste, en bra integrering är lika viktig. Likaså tycker jag att det måste sättas gränser när det gäller kostnader för invandringen, dom största pengarna går inte till invandranra själva utan aktörer(både senskar och invandrare) som skor sig på invandringen, dessa människor måste stoppas, det måste finnas normala gräsner för kostnaderna.

    Som det är nu så beter sig båda sidor idiotiskt, dom är anledningen till att det ser ut som det gör, om båda sidor släpper på en del dumma principer kanske vi kunde få ordning på saker och ting


    Första stycket, så nej, har aldrig hört någon yttra nått sådant, och läser mycket på Flashback, och får inte det intrycket alls. Generellt alltså, finns ju en del puckon på det forumet, men man får mycket matnyttig info också.

    I övrigt så delar jag din uppfattning, vi har bla en helt bizarr feminism i Sverige, som i princip är helt mållåst på heterosexuella vita män, och kan man inte härleda ett problem till den gruppen, då är det inte intressant att engagera sig i.

    Har läst om mer än en invandrartjej (och haft konversationer med några här inne) som känner oerhörd frustration över att samhället ser bort och låter hederskulturen frodas fritt.

    Det är skamligt för vårt samhälle hur man i sin iver att vara PK inte vågar ta tag i problem där man riskerar att uppfattas som rasist eller "islamifob".

    Finns för övrigt samma tendenser i vissa andra länder i västeuropa.
  • Anonym (Min åsikt)
    Wed 14 Aug 2019 18:23
    #29
    +1
    LuciferIV skrev 2019-08-14 18:19:02 följande:
    Första stycket, så nej, har aldrig hört någon yttra nått sådant, och läser mycket på Flashback, och får inte det intrycket alls. Generellt alltså, finns ju en del puckon på det forumet, men man får mycket matnyttig info också.

    I övrigt så delar jag din uppfattning, vi har bla en helt bizarr feminism i Sverige, som i princip är helt mållåst på heterosexuella vita män, och kan man inte härleda ett problem till den gruppen, då är det inte intressant att engagera sig i.

    Har läst om mer än en invandrartjej (och haft konversationer med några här inne) som känner oerhörd frustration över att samhället ser bort och låter hederskulturen frodas fritt.

    Det är skamligt för vårt samhälle hur man i sin iver att vara PK inte vågar ta tag i problem där man riskerar att uppfattas som rasist eller "islamifob".

    Finns för övrigt samma tendenser i vissa andra länder i västeuropa.
    Jag tror inte det är feminimsen i sig som är problemet utan vissa individer, precis som i grupper med höger och vänster, eller religösa eller icke rleigösa, vi har små grupper av fanatiker som hörs och syns mest, dom tar över debatten och förstör för sina sidor mer än dom hjälper, vanliga människor oavsett åsikt måste sätta stop för det och putta bort dessa fanatiker till skamvrån där dom hör hemma.

    Man måste kunna säga det är dåligt hur vissa inom SD beter sig samtidigt som man säger det är samtidigt dåligt hur vissa inom vårt parti S beter sig(nu tog jag bara upp exempel då jag inte röstar på något av partierna själv) för om man bara kritiserar andra och inte ser på egna leden så framstår man som icke trovärdig, tyvärr verkar alltför många intresserade av att förändra andra och inte sig själv, alla förändring kommer innifrån som det heter.


  • Anonym (x)
    Wed 14 Aug 2019 18:31
    #30
    -2 +2

    Jag kan förstå om man är en av dom priviligerade i samhället att man röstar höger, högerns politik går ju ut på att gynna just dom välbeställda på bekostnad av dom utsatta grupperna.
    Man kan tycka det är en skitstövel som röstar utan empati för andra, och det håller jag med om, men det finns ändå en stringens i resonemanget som håller.

    Däremot att rösta höger när man tillhör en av dom grupper som högern vill suga ut för att ge till dom rika.
    Det är som att skjuta sig själv i foten och sedan undra varför det gör ont. 

Svar på tråden Varför är fler lågbildade HÖGER?