Anonym (Man) skrev 2021-01-11 19:01:51 följande:
Jag har barn själv och arbetar dessutom med barn som har autism. Du behöver ta saker steg för steg. Jobbar du målmedvetet, dagligen under lång tid når du resultat.
Skrämmande om du jobbar med barn med autism och inte vet bättre utan lägger över barnens npf funktionsnedsättning på föräldrarna.
Säga att föräldrar till barn med autism är lata och har dåligt föräldraskap när dessa föräldrar som oftast får kämpa något otroligt med sina barn för att kunna leva någorlunda som andra och någorlunda vanligt liv.
Du verkar vara på fel arbetsplats.
Jag jobbar också med barn med bla autism och skulle inte vilja ha någon så fördomsfull på min arbetsplats.
Du verkar inte riktigt veta vilka slags barn du jobbar med.
Visst kan många barn lära genom träning men inte alla.
Som du också borde veta sliter dessa föräldrar med dessa barn, andra syskon, jobb mm plus att dom jobbar hårt med sina barn för att dom ska lära sig.
Hur kan du då kalla dom lata när dom oftast jobbar hårdare med sin barn än många andra.
Om du läser vad ts skrivit så har hennes andra barn med asperger lärt sig att cykla men inte denna dotter.
Att kalla ts för lat och dåligt föräldraskap är så lågt när du borde veta bättre om du jobbar med barn med samma diagnos.