Anonym (Ointressant) skrev 2025-05-14 10:09:58 följande:
Du behöver börja läsa vad jag skriver.
Jag skrev ju just det, att urinblåsan fylls på vid upphetsning. Det är ju en helt annan funktion än kroppens vanliga vätskebalans och utrensning av slaggprodukter. Tillströmningen av vätska under samlag fyller en helt annan funktion i kroppen och därför påminner också blandningen väldigt lite om det vi brukar betrakta som kiss.
Nej det är inte en annan funktion,
bara det att urin produceras snabbare. Antagligen för att kunna skölja ut mikroorganismer riskerar komma in i samband med sex.
Det har dock inget med fontänorgasm att göra.
Det finns väldigt många människor, inte minst gifta par, som har erfarenhet av både kiss (t ex genom små barn) och av fontänorgasmer. Om ingen av dem gör kopplingen att det som kommer ut vid fontänorgasmer är kiss,
Så med din inställning "kissar" man inte efter sex heller. Det är ju samma grej.
, utan det krävs vetenskapliga undersökningar för att kunna fastställa att det ens kommer (mestadels) genom urinblåsan, så ser jag ingen anledningen att hålla fast vid att kalla det för kiss.
Du tycker inte det är konstigt att den studie som finns visade att fontänorgasm (lite större mängder) kommer från urinblåsan.
Det är ju så uppenbart att det inte finns några blåsor/körtlar som kan spruta större mängder. Finns ingen vettig person som skulle lägga pengar på det.
Om urinblåsan redan är full av gammalt mörkt kiss när man inleder sexet kommer förstås det som kommer ut vara mer gult. Men om urinblåsan är tömd innan och kroppen för njutningens skull blåser upp urinblåsan med färsk vätska (
som inte verkar komma via njurarna utan utsöndras på annat sätt till urinblåsan), så är det ju inte kiss.
Du är helt makalös! Så nu tror du att det finns ett annat organ som utvinner vätska, som ingen upptäckt!?!
Jag tror på riktigt du och många andra inte har så bra koll på urin. Den luktar inte alltid, och är, inte sällan, så lite färgad att det inte syns på lakan.
Jag var på toan nyss. Kände ingen lukt, från pappret eller toastolen. Har inte känt lukt när jag några gånger råkat läcka lite i trosor och byxor. Var det fontänorgasm jag fick?