Anonym (Ointressant) skrev 2025-05-12 20:31:50 följande:
Jag ser inte dina referenser till vetenskapliga artiklar vid varje påstående, på det sätt som du kräver det av andra. Jag har precis kollat runt på en mängd källor och det verkar tämligen klarlagt att vätskan består av en blandning av bl a urin och det som slemhinnorna runt och i slidan utsöndrar, inte olikt det som blandas med spermierna i mannens utlösning. ( t ex onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jsm.12799 )
Att mot vetenskapliga bevis fortsätta att kalla det för kiss får det att verka som att du bara vill provocera. Det innehåller ofta urin, men när det består av en blandning som har uppvisade egenskaper som skiljer sig från urin (t ex genom att sakna urindoft) så finns det inte belägg för att kalla det kiss. Ska du fortsätta får du lägga fram bevis själv.
Det är väldigt komiskt att du citerar samma studie som jag. Det verkar inte som du läst den. Den här studien visar ju tydligt att kvinnorna tömmer urinblåsan i samband med fontänorgasm. "
squirting is essentially the involuntary emission of urine during sexual activity"
Den lilla mängd "prostatic" sekretion fanns även i urinprov
efter fontänorgasm. Vilket för övrigt benämns som marginell.
Anonym (Ointressant) skrev 2025-05-12 20:31:50 följande:
Jag vill också återknyta till ditt svar på min första kommentar och förtydliga vad jag menade. Det finns olika sätt att uppnå fontänorgasm. Det lättaste sättet upplever min fru inte som särskilt skönt. Hon kan få det på andra sätt, ofta när det vi håller på med är extra skönt, men det är inte själva skvättandet som då är skönt.
Hon får inte alltid fontänorgasm vid penetration utan bara vid tillfällen då hon är extra kåt och "uppsvälld" på insidan. Då räcker penetrationen för att framkalla fontänorgasm, och när hon på detta sätt når en fontänorgasm utan att vi aktivt försöker framkalla en, så är det ett kvitto på att hon är extra tänd och njuter extra mycket. Det är inte fontänorgasmen som utgör njutningen, men den visar att hon är i ett tillstånd där hon njuter extra mycket.
Hmm.... Hon får
alltså lättast fontänorgasm som inte är speciellt skönt... Då är det
inte ett kvitto på njutning
Andra gånger
är det ett kvitto på njutning. (visar att hon är i ett tillstånd där hon njuter)
Förstår du inte hur motsägelsefullt det är.
Jag tror absolut att din fru njuter och jag tror att du kan märka när hon gör det, men det är inte fontänorgasmen som är kvittot. Det har du ju själv skrivit.