• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Jimmy75
    Lynx123 skrev 2025-06-15 21:20:25 följande:

Kom precis på ytterligare en grej jag blir orimligt irriterad över: folk som uttalar utländska ord och platser på deras respektive språk. Typ Gid Michelääää istället för Michelinguiden. Nu blev jag så irriterad bara av tanken att jag inte kan komma på fler exempel.

Eller alla dessa människor som inte bara kan säga "rivet citronskal"....näe zest måste man tydligen säga så att man är lika piffig som den där barfotafjanten (förlåt Ernst nu fick du också en skopa). När jag nu är inne på uttal - nyhetsuppläsare och sportkommentatorer som inte kan uttala Schweiz rätt. Jag köper att det kan finnas variation i allmänheten, men ska du sitta och ha betalt för att babbla om det i teve får du f-n se till att lära dig tala korrekt. Hur man får den stavningen till att låta "sväjts" eller "sväjtj" är helt bortom mig, ändå gör varenda förbannade sportkommentator det. Det är så att jag tycker det är pinsamt att vi är från samma land och talar samma språk....nej vänta, det gör vi tydligen inte.

Reta sig orimligt mycket var det va?

• Jimmy75
    Anonym (grr) skrev 2025-06-16 08:51:22 följande:
    Cyklister som är vanliga snubbar som låtsas att de elitsatstar. Som cyklar ensamma eller i klunga på vägar och blockar all annan trafik. Så man måste ligga bakom deras rövhål i kilometer efter kilometer. 

Har lust att köra om och ta dem med passagerardörren. Tack och lov lite färre nu än när trenden var som störst för några år sen. 
    Jo tack, har en hel flock i trakterna där jag bor - 20 pers som tvunget ska cykla i par som om dom vore en klass förskolebarn som måste gå i par och hålla varandra i handen. Undrar om de kör bil likadant, två i bredd och sedan får hela resten av världen bara flyttar sig när de har sin lilla teater och ska verka så j**la seriösa.
  • Anonym (Surgubbe)
    Anonym (Ramström) skrev 2025-06-16 07:48:32 följande:
    Och då är det ändå en 70-väg ni kör på.
    Det finns väl ingen omkörningsfil på landsväg med 70-gräns?
    Är väl självklart att motorväg avses.
    Nu blev jag orimligt irriterad igen, hahaha
  • Jimmy75
    Toxiclady skrev 2025-06-16 09:10:17 följande:

Folk som inte använder blinkers i rondell

Folk som använder blinkersen FEL i rondellen. "Jag vet, jag blinkar höger när jag kör in i rondellen för då svänger jag ju på det hållet.....och sedan blinkar jag vänster när jag kör ut från rondellen för jag körde ju faktiskt vänster om man ser till vägen jag kom ifrån"  AAARRGHHHH!
  • Jimmy75
    Anonym (Ramström) skrev 2025-06-16 07:27:48 följande:
    Det där är det inte ORIMLIGT att bli irriterad över. Tvärtom. Fullt rimligt.

Det lustiga är att vi använder samma uttryck om "våra" turister: Egyptens gräshoppor.
    Hatten av, kan bara instämma - Äntligen har jag hittat min sorts människor 😄
  • Jimmy75
    Anonym (Mia 2) skrev 2025-06-16 05:08:57 följande:

Jag blir irriterad när de förstör bilder med att räcka ut tungan. På håll ser det ut som om de har en jättestor underläpp. 

Folk som ska göra V-tecknet bara för att de fångas på kamera, trots att sammanhanget uppenbart inte ett SKIT gör det befogat att göra just V-tecknet. Varenda gång jag ser det på Tinder tänker jag "Aaahh, NU fattar jag varför du fortfarande är singel"
  • Jimmy75
    mari123 skrev 2025-06-16 03:42:31 följande:

När jag står i kön på ICA och så ska någon äldre Karen diskutera med kassören! Drar upp ett skrynkligt kvitto och börjar typ gaffla om att det var extrapris på vindruvor förr-förra veckan men man fick betala fullt pris! Jag fattar att man vill rätta till sådant MEN när du är pensionär så välj en tidig förmiddag när butiken är tom INTE rusningstid😡 

Bifalles!
  • Jimmy75
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-15 19:32:52 följande:

De som tankat sin bil, går in för att betala .... men bestämmer sig för att ta en korv och inte flytta på bilen så den blockar en eller två pumpar medan de sitter och trycker korven i nyllet.
    Eller de som parkerar vid eller emellan två pumpar för att få in och köpa dricka, tidning, snus eller vad fan som helst. 
    Parkera någon annan stans - INTE vid pumparna!!!!!! 
    Åter igen - me, myself and I. Tror ni att ni är ensamma här på planeten???

Hahaha! Helt sjukt det här - antingen är du min klon surgubbe, eller är det jag själv som har skrivit dessa saker under ett anonymt alias och sedan glömt bort det. Jag är ju du 😂
  • Jimmy75
    Lynx123 skrev 2025-06-15 09:53:37 följande:
    Ok...då kan vi vara orimligt irriterade på varandra! 😉

För mig handlar det bara om vanligt hyfs men, som sagt, tråden handlar ju just om sådant vi blir orimligt irriterade över så jag inser själv att jag blir överdrivet triggad av det.
    100% Om man nu tycker sig vara så viktig att det bara är man själv som räknas eller räknas MER än andra människor, ja då kan man också se till att hålla sig undan när man ägnar sig åt såna saker. Det är alldeles för lite folkvett nu för tiden.
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?