• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Jimmy75
    Tow2Mater skrev 2025-06-16 01:08:58 följande:
    Varför blir man orimligt irriterad på något som lätt går att lösa med ett enkelt 'ursäkta mig, kan jag få komma förbi"?
    Kanske därför person själv erkänner här att det är något de blir orimligt irriterade på? Tänker att hen själv är medveten om det men än så länge inte hittat någon fungerande strategi för att undvika irritationen. Jag är själv likadan så länge jag uppfattar det som att handla om dumhet eller uppmärksamhet....du vet människor som inte tycks över huvud taget reflektera över att man i ett tätbebyggt samhälle delar ytan med en massa andra människor och därmed kanske borde vara uppmärksam om var man befinner sig i relation till sagda omgivning. Eller i trafiken - kan blir SJUKT irriterad över dumheter där. Snacka om orimligt och onödigt liksom. Det förändrar ju absolut ingenting att jag blir förbannad, så varför bry sig liksom?
  • Jimmy75
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-15 21:45:00 följande:
    Inte bara kan - utan är på riktigt!
    Också skottpengar på de som ligger i typ 90 -100 i ytterfil och vägrar byta tillbaka.
    Ytterfilen är till för omkörning! Kör om och gå tillbaka till högerfil.
    Förra sommaren hamnade jag bakom, och kom till slut om, en kärring som satt och körde 70 på E4 utanför Norrköping!
    Snacka om trafikfara!
    Hon var helt ovetande om övrig trafik. 
    Jag med husvagn och ett gäng lastbilar bakom mg  ... jag kan ju inte bara gå upp i rök liksom.
    Jag hör dig - kunde lika gärna varit jag som skrev det inlägget jag citerade.
  • mari123

När jag står i kön på ICA och så ska någon äldre Karen diskutera med kassören! Drar upp ett skrynkligt kvitto och börjar typ gaffla om att det var extrapris på vindruvor förr-förra veckan men man fick betala fullt pris! Jag fattar att man vill rätta till sådant MEN när du är pensionär så välj en tidig förmiddag när butiken är tom INTE rusningstid😡 

• Anonym (Äckliga lukter)
    Tow2Mater skrev 2025-06-16 01:08:58 följande:
    Varför blir man orimligt irriterad på något som lätt går att lösa med ett enkelt 'ursäkta mig, kan jag få komma förbi"?
    Det går utmärkt ofta, speciellt om det bara är två som står i rulltrappan. Fast varför ska man ens behövs säga till om något så grundläggande? Däri ligger irritationen även om den kanske inte alltid blir orimlig av det.
    Ett gäng på 5-6 personer som pratar högt sinsemellan och ignorerar stressade personer som vill fram i rulltrappan däremot. Klart irriterande och brist på folkvett.
    Dessutom vet alla hur man åker rulltrappa i Sverige (stå till höger, gå om på vänster som så ofta annars) och alla med respekt för omgivningen förstår också att man inte går flera personer i bredd på en livlig stadsgata som frekventeras av många personer. 
    Lika självklart som att man inte tränger sig i köer.

Blir du aldrig irriterad på att du måste be någon snällt om självklarheter? Tänk att någon som sitter i sin bil parkerat tillfälligt utanför din infart så att du inte kommer till jobbet, men inte ens när du går in i din egen bil reagerar den andra föraren. Inte förrän du frågar snällt så flyttar personen bilen. Hade det inte ens varit lite irriterande?
  • Anonym (Mia 2)

Jag blir irriterad när de förstör bilder med att räcka ut tungan. På håll ser det ut som om de har en jättestor underläpp. 

• Anonym (Ramström)

Folk som inte lägger upp pinnen bakom sina varor på kassa-bandet.

Ja, de är idioter men jag behöver inte få högre blodtryck av det.

Bara låta deras varor försvinna tillräckligt långt bort mot kassörskan och sedan börja lasta på mina. Med streckkoden rätt-vänd för scanning och med ett "gap" på minst en meter ned till idiotens varor.

En gång av hundra uppstår då nästa irritationsmoment.

Kassörskan har scannat alla idiotens varor men låtit varubandet löpa på så att det där "gapet" försvinner, stoppar varubandet med mina varor direkt intill scanningen, börjar hantera betalningen och då rycker till och frågar idioten: "Är det här dina varor?"

Åååååh!

Du såg att det var ett gap mellan varorna. Du såg när jag började lägga upp mina varor. Du vet att du lät bandet rulla vidare till mina varor var vid scanningen. Och ändå frågar du!

• Anonym (Ramström)
    Anonym (trollmor) skrev 2025-06-14 14:43:39 följande:

Jag HATAR turister. Bor i en liten sömnig stad där det inte händer särskilt mycket vilket passar mig utmärkt. Tills sommaren kommer vill säga...

Vår lilla stad huserar en av landets mest besökta temaparker och den drar hit tyskar, danskar, nederländare, norrmän, stockholmare, fan och hans moster!!!!!

Det blir en invasion i klass med Egyptens gräshoppor. Ingen av dem verkar ha tagit med hjärnan på semestern. Jag har varit med om att husbilar backat i rondeller, backat mot enkelriktat, folk som stannar i rondeller och korsningar för att läsa kartan, folk som campat i lekparker, tyska ungar som använt frysdiskarna på Ica som klätterställningar.

De beter sig som om hela stan är en enda stor semesteranläggning och att vi som bor här finns till för turisternas nöje och bekvämlighet. ÅK HEM FÖR HELVETE!!!

Det där är det inte ORIMLIGT att bli irriterad över. Tvärtom. Fullt rimligt.

Det lustiga är att vi använder samma uttryck om "våra" turister: Egyptens gräshoppor.
  • Anonym (Äckliga lukter)
    Hornper skrev 2025-06-15 20:48:24 följande:

Alla idiotiska " lektrådar" här på FL.

Vilken tur att det inte finns krav på att delta om man tycker så😉
  • Anonym (Ramström)
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-15 21:45:00 följande:
    Också skottpengar på de som ligger i typ 90 -100 i ytterfil och vägrar byta tillbaka.
    Ytterfilen är till för omkörning! Kör om och gå tillbaka till högerfil.
    Och då är det ändå en 70-väg ni kör på.
  • Anonym (grr)
    Anonym (orimligt) skrev 2025-06-14 13:24:26 följande:
    Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

Cyklister som är vanliga snubbar som låtsas att de elitsatstar. Som cyklar ensamma eller i klunga på vägar och blockar all annan trafik. Så man måste ligga bakom deras rövhål i kilometer efter kilometer. 

Har lust att köra om och ta dem med passagerardörren. Tack och lov lite färre nu än när trenden var som störst för några år sen. 
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?