• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Anonym (Äckliga lukter)

När folk använder otroliga mängder av en äcklig parfym. Det ska inte stinka i en hiss 5 minuter efter någon varit där i en minut av fruktansvärt illaluktande parfym. 
    Ja, även dyr parfym kan stinka och all parfym gör det i stora mängder.
    Vad hände med en diskret och classy droppe bakom örat och en på handleden?
    Tanter och 13-25 av båda kön luktar värst! Karlar som dränkt sig i Axe är inte heller kul. Ofta är de säkert rökare också eftersom de helt verkar ha tappat luktsinnet och känslan för vad som är okej, men långt ifrån alltid.

• burleskburkläsk

Folk som blånekar nåt den sagt eller gjort, även ifall du har bevis så nekar den det då den nekade från första början och inte vill bli sedd som lögnare.

Vuxna män som inte kan be om ursäkt och medge att vad den sade eller gjorde var jävligt fel och att det aldrig kommer att upprepas.

Folk som vispar runt med tungan utanför munnen när de koncentrerar sig.

Folk som jag kallar för mouth-breathers, de har munnen vidöppen hela tiden, vet inte hur korkade dessa är men de ser jävligt korkade ut!

Folk som säger att de alltid har rätt, även fast du vet att de har 100% fel och försöker att rätta dem så går det inte för de "vet" att de har rätt!

Män som i chattar skriver dåliga saker om kvinnor för att de är just kvinnor och samma individer står bakom andra män enbart för att de är just män...det mest patetiska och omanliga jag stött på.
    Jag vet att dessa personer skyller sitt sexlösa och tragiska liv på kvinnor...felet är de själva men i stället för att rätta till sina fel och skaffa sig en kvinna så skall det läggas skuld på alla kvinnor!

Inställda tåg!
    Nu får det fanimej vara nog!

Priser på choklad.
    Brukade för ca fem år sedan köpa 2st 200g choklad på Lidl för ca 25 kronor, idag kostar ett ca 35 kronor, det är ca 70 kronor för två.

Vuxna individer som går runt i allmänheten och stinker svett, att ens lämna hemmet i ett sånt tillstånd borde vara straffbart! 🤣

Personer som säger "ryck upp dig" till någon istället för att fråga hur personen mår när det är så uppenbart att den mår riktigt jävla dåligt.

Skrev massa fler men suddade, det blev bara för mycket, finns mycket att störa sig på! 🙈

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (Hushållsost)

Folk som slickar av fingrarna när de äter.

Ofta unga människor i serviceyrken som fått för sig att det är artigt att säga ?ni? till kunden.

• Anonym (A)

Folk som kommer för tidigt. Artigare att komma försent än att dyka upp tidigare hemma hos någon än vad man har bestämt.

• Anonym (A)

Folk som sär skriver OCH folk som rättar folk som sär skriver. Lika irriterande båda två. 

• Anonym (A)

Folk som tror att dem är skrivformen för dom i alla lägen. 

• Lynx123

Kunder som pratar i mobilen i kassan - ofta säger de  inte ens hej till kassapersonalen för de är så HIMLA upptagna med att prata.

• Anonym (Carinata)

Blir orimligt irriterad på att se nått gammalt gubbslem med liten asiatiska i släptåg. Kommunicerar på knackig svengelska. Japp är ruggigt fördomsfull och dömande. Det är real love! 

• Anonym (A)
    Lynx123 skrev 2025-06-15 08:57:14 följande:

Kunder som pratar i mobilen i kassan - ofta säger de  inte ens hej till kassapersonalen för de är så HIMLA upptagna med att prata.

Jag pratar ofta i mobilen och i kassan. Jag är där för att handla och för att ha tid att prata i telefon och inte för att interagera med butikspersonal. Irriterande med människor som tycker att alla måste handla på samma sätt som de själva.
  • Anonym (Hänsyn)

Människor som är dåligt uppfostrade. Jag menar inte att alla ska kunna varenda liten etikettsregler, sådana förändras över tid och vissa känns onödiga och/eller förlegade, men etikett som har att göra med att visa hänsyn och respekt för andra människor blir jag irriterad över när folk antingen struntar i att följa eller är så ouppfostrade att de inte vet bättre. Exempel på sådana regler är:
    Jag kan ta bordsskick som exempel. Jag bryr mig inte så värst om andra håller gaffeln i höger hand, skrapar upp det sista från assietten för att få med varenda smula av tårtan, eller lägger besticken huller om buller på tallriken när de är klara. MEN, om de tuggar med öppen mun, eller pratar, eller till och med skrattar, med mat i munnen, det tycker jag är väldigt ohyfsat. 

Igår var jag på ett stort bröllop, och under festen när det hölls tal, var det flera gäster som satt och åt under talet. Det tycker jag är ohyfsat, dels eftersom de sänder signalen att de inte lyssnar på talet, och dels eftersom klinket från besticken gjorde att det bitvis var svårt att uppfatta talaren. Det blev jag irriterad över.

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?