Vad blir du orimligt irriterad över?
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Människor som drar av maten från gaffeln med tänderna och inte med läpparna eller som smaskar och inte känner att de har mat i mungipan.
En kollega satt med tandstickan och åt upp det som tandstickan hittade mellan tänderna, jag fick titta åt andra hållet varenda gång för att inte spy.
Jag har en annan kollega som luktar sig i armhålan flera gånger när vi sitter i samtal.
Att öppna upp snytpappret för att titta på hur snoret ser ut.
Människor som är helt clueless på vuxenlivet och av nån anledning mestadels kvinnor kring 35 + ....som inte har en aning om hur man står i bostadskö, betalar en räkning, vet inte hur a-kassa fungerar, inte kan läsa sin egen deklaration, kan inte tanka bilen, ingen uppfattning om pengar och andra basic skolkunskaper etc etc och därmed blir helt handfallen den dagen deras relation kraschar efter 15 år som sambo ...
Folk som avslutar sin inlägg med "punkt" Vet inte varför det är en trigger.
En annan sak som är kanske desto mer rimligt att bli irriterad över är när jag uppfattar att människor försöker manipulera mig eller andra. Snappar upp det blixtsnabbt. Antar att det finns något bakomliggande trauma jag inte hanterat, men är faktiskt tacksam över den egenskapen. Triggande förvisso. Fick gå och sätta mig i bilen en gång och kyla ner mig för att jag blev så triggad över en bilförsäljares manipulationer.
Något annat som visserligen känns ganska rimligt att störa sig på är folk som gnisslar med bestick mot tallriken. Istället för att lite fint skopa upp maten på gaffeln så hackar de gaffeln i tallriken och sen drar gaffeln mot tallriken. Det ljudet får mig att önska att jag var döv. Dock verkar det ju som om jag är mer känslig än andra eftersom det finns så många som sitter och gnisslar med besticken mot tallriken och inte alls verkar störas av det.
Samma sak med folk som smaskar och sörplar när de äter. Jag tycker det låter jätteäckligt och kan tappa aptiten om någon äter högljutt, men tydligen finns det ju en hel drös med "asmr"-människor som spelar in videos som bara går ut på att de sitter och tuggar jättehögt och sörplar och stönar som om det var en porrfilm de spelade in när de äter. Och uppenbarligen finns det folk som tittar på skiten. Jaja, alla är vi olika....
Det finns en reklam på Spotify som brukar komma upp när jag lyssnar på poddar som typ säger viskande "hur låter din tandborstningsrutin" följt av ljudet av någon som borstar tänderna. Huuuuaah, vad äcklig den reklamen är. Jag trycker på skip-knappen så fort jag hör det där viskade "hej".
Jag hatar ASMR och kommer aldrig fatta vad som är så avslappnande med det, så mycket kan jag säga.
Men ingen reklam har jag hatat så mycket som Max-reklamen som gick i början av året där det lät som någon som pratade med mat fulla munnen och förmedlade att Max har Sveriges godaste burgare. Jag blev väldigt sugen... på att bojkotta max för all framtid. Sen fick man ju veta hur hygienen på vissa (säkert långt från alla, men ändå) Max såg ut, och då kunde jag bara tänka på den där äckliga reklamen. Det kommer ta tid innan jag kan förlåta Max för detta 🤣
När man skänker bort saker och säger, du får det här men du MÅSTE hämta det senast xx.
Sedan dyker puckona inte upp. Man ringer eller skickar sms med påminnelse. De hör av sig några dagar senare och skall hämta grejorna och blir skogstokiga när man kastat/skänkt till annan.
Folk som stannar upp och glor i mobilen mitt i utgången från tåget, framför en rulltrappa, mitt i en ingång - alltså platser där personen står i vägen för andra.
Folk som pratar högt i mobilen eller har mottagaren på högtalare på en tyst buss eller tåg. Jag vill ta mobilen och sula ut den genom fönstret men det gör jag inte.
Folk verkar stör sig sjukt mycket på andra människor. Jag stör mig på vatten på diskbänken.
Just det här att man förväntas vara tillgänglig hela tiden är också irriterande.
Folk som blir stressade när man inte svarar direkt och det inte handlar om något viktigt är sjukt jobbiga.
Jag kan stänga av mobilen/ha den på ljudlöst när jag till exempel är ute i naturen och vissa verkar anse att de är suspekt.
Livet fungerade innan folk började använda mobil också. Mobiler är bra som säkerhet men man måste inte vara nåbar dygnet runt. Det är helt galet hur folk håller på.
Jag svarar när jag kan och vill om det inte är något viktigt förstås.