Vad blir du orimligt irriterad över?
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Alla idiotiska " lektrådar" här på FL.
Människor med talfel och konstiga uttal, ex. läspande och såna som inte uttalar ?r? ordentligt utan säger det mer som ett franskt ?j?. Inte så schjoligt att höra på.
Folk med skarpa ?s?, de för ett nästan visslande ljud när de uttalar bokstaven. Blir så irriterad då jag tycker det låter både gällt och förbannat snobbigt.
Apropå detta - Stureplans-dialekt där de uttalar ?i? på samma sätt som fiskargubbarna på Tjörn. Svårt att beskriva hur det låter men jag blir verkligen orimligt irriterad av att höra på dem. Paolo Robertos ex-flickvän Elin Härkönen pratade på det sättet. Istället för att uttala ordet ?mej? så sa hon ?miiii? 😣😡
Kom precis på ytterligare en grej jag blir orimligt irriterad över: folk som uttalar utländska ord och platser på deras respektive språk. Typ Gid Michelääää istället för Michelinguiden. Nu blev jag så irriterad bara av tanken att jag inte kan komma på fler exempel.
Orden "hållbart" och "folkkär". Var och varannan svensk kändis är tydligen "folkkär".
Inte hållbart att missbruka "folkkär" på det sättet.
Jag blir så sjukt irriterad och provocerad av den otroliga dumhet som det dryper av i många trådar här. Det som är mest irriterande av allt är att jag låter mig provoceras av det och gång efter annan försöker föra en diskussion eller argumentation med dessa människor....som om DET helt plötsligt skulle få dem att ändra uppfattning eller plötsligt fatta det de inte fattat tidigare diskussionen.
Jag tycker att många har skrivit helt rimliga saker att bli irriterade på. Fast det kanske är nivån på irritationen som är orimlig i förhållande till "brottet"?
Jag blir orimligt irriterad på människor som går sakta i smala passager där det inte finns någon chans att gå om dem. De har naturligtvis all rätt att gå där de går i den takt de vill/kan, men jag känner hur det (helt orimligt!!) hettar till i mig när jag fastnar bakom.