• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Jimmy75
    Anonym (M) skrev 2025-06-15 13:54:42 följande:

Folk som stannar upp och glor i mobilen mitt i utgången från tåget, framför en rulltrappa, mitt i en ingång - alltså platser där personen står i vägen för andra.

Folk som pratar högt i mobilen eller har mottagaren på högtalare på en tyst buss eller tåg. Jag vill ta mobilen och sula ut den genom fönstret men det gör jag inte. 

Hahaha! Det MÅSTE ju vara tillåtet att bara skjuta dessa personer på fläcken.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Mohammed) skrev 2025-06-15 18:06:27 följande:

Pissungen Greta.

Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-15 21:45:00 följande:
    Inte bara kan - utan är på riktigt!
    Också skottpengar på de som ligger i typ 90 -100 i ytterfil och vägrar byta tillbaka.
    Ytterfilen är till för omkörning! Kör om och gå tillbaka till högerfil.
    Förra sommaren hamnade jag bakom, och kom till slut om, en kärring som satt och körde 70 på E4 utanför Norrköping!
    Snacka om trafikfara!
    Hon var helt ovetande om övrig trafik. 
    Jag med husvagn och ett gäng lastbilar bakom mg  ... jag kan ju inte bara gå upp i rök liksom.
    Anonym (Mohammed) skrev 2025-06-16 00:28:59 följande:

Orden "hållbart" 

Haha, håller med er om detta.

• Jimmy75
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-06-14 13:58:00 följande:

Att allt verkar gå ut på att äta och visa upp sin mat på sociala medier idag. Precis som att livet bara går ut på att stoppa i sig en massa mat och godsaker och göda magen och tillfredsställa smaklökarna. Har vuxna människor verkligen inte mer fantasi än så? Sen att folk överlag blivit så fruktansvärt egoistiska numer. Inte ens de som är släkt och vänner verkar bry sig mycket om varandra.

Folk som alltid måste hänvisa till undersökningar och statistik för att "bevisa" att någon har fel. Varken undersökningar, forskning eller statistik kan "motbevisa" en människas upplevelse och/ eller erfarenhet av något.

Hakar på dig här och nämner de som hänvisar till studier och statistik som de: 1 garanterat inte har läst.
    2. Handlar om korrelation (som de flesta studier gör) men misstolkar det som kausalitet och tar för givet att studien drar ett orsakssamband mellan givna studerade fenomen. Sedan sitter dessa människor (väldigt ofta i såna här forum) och uttalar sig tvärsäkert om kvinnor hit och män dit och alla studier de minsann läst om ditt och datt.
  • Jimmy75
    Anonym (trollmor) skrev 2025-06-14 14:43:39 följande:

Jag HATAR turister. Bor i en liten sömnig stad där det inte händer särskilt mycket vilket passar mig utmärkt. Tills sommaren kommer vill säga...

Vår lilla stad huserar en av landets mest besökta temaparker och den drar hit tyskar, danskar, nederländare, norrmän, stockholmare, fan och hans moster!!!!!

Det blir en invasion i klass med Egyptens gräshoppor. Ingen av dem verkar ha tagit med hjärnan på semestern. Jag har varit med om att husbilar backat i rondeller, backat mot enkelriktat, folk som stannar i rondeller och korsningar för att läsa kartan, folk som campat i lekparker, tyska ungar som använt frysdiskarna på Ica som klätterställningar.

De beter sig som om hela stan är en enda stor semesteranläggning och att vi som bor här finns till för turisternas nöje och bekvämlighet. ÅK HEM FÖR HELVETE!!!

Inte bara turister....så fort det är lågpris någonstans beter sig folk i allmänhet som f***ing boskap. Där lågpris tar vid verkar hjärnan ta slut - typ black friday, GeKås (Ullared). Om det är någonstans det finns "temporary insanity" så är det ovan nämnda ställen.
  • Jimmy75
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-14 17:03:12 följande:

Holy fuck - dont get me started ....
    Som nämnts tidigare, "mobilhygien". Främst de som har högtalarfunktion så man tvingas höra båda ändar av konversationen. Dessutom ser det otroligt löjligt ute att gå och hålla telefonen som en smörgås i handen.
    Folk som tror de är ensamma i världen - de som stannar mitt på vägen för att de inte vet vart de ska. Åk för i helvete åt sidan och ta reda på rätt väg.
    Personer som med sin kropp och en kundvagn kan blockera en hel gång på Ica.
    De som träffar bekanta och står och pratar och blockerar andra kunder.
    De som är ute i naturen och inte tar med sig sina sopor
    Alla som bara är me, myself and I

Listan kan göras betydligt längre.......

Instämmer i ALLT uppräknat här - newsflash, du är inte ensam i världen liksom, ta ditt skit till sidan och låt inte alla andra falla offer bara för att DU står framför kassörskan och först då kommer du på snilleblixten att du kanske skulle ta och leta upp din plånbok. När du kör fram till kassan kan det ju inte komma som en överraskning att du snart kommer behöva ditt kort, eller vad du nu betalar med - ha det redo eller ställ dig inte där.
  • Jimmy75
    burleskburkläsk skrev 2025-06-15 06:48:29 följande:

Folk som blånekar nåt den sagt eller gjort, även ifall du har bevis så nekar den det då den nekade från första början och inte vill bli sedd som lögnare.

Vuxna män som inte kan be om ursäkt och medge att vad den sade eller gjorde var jävligt fel och att det aldrig kommer att upprepas.

Folk som vispar runt med tungan utanför munnen när de koncentrerar sig.

Folk som jag kallar för mouth-breathers, de har munnen vidöppen hela tiden, vet inte hur korkade dessa är men de ser jävligt korkade ut!

Folk som säger att de alltid har rätt, även fast du vet att de har 100% fel och försöker att rätta dem så går det inte för de "vet" att de har rätt!

Män som i chattar skriver dåliga saker om kvinnor för att de är just kvinnor och samma individer står bakom andra män enbart för att de är just män...det mest patetiska och omanliga jag stött på.
    Jag vet att dessa personer skyller sitt sexlösa och tragiska liv på kvinnor...felet är de själva men i stället för att rätta till sina fel och skaffa sig en kvinna så skall det läggas skuld på alla kvinnor!

Inställda tåg!
    Nu får det fanimej vara nog!

Priser på choklad.
    Brukade för ca fem år sedan köpa 2st 200g choklad på Lidl för ca 25 kronor, idag kostar ett ca 35 kronor, det är ca 70 kronor för två.

Vuxna individer som går runt i allmänheten och stinker svett, att ens lämna hemmet i ett sånt tillstånd borde vara straffbart! 🤣

Personer som säger "ryck upp dig" till någon istället för att fråga hur personen mår när det är så uppenbart att den mår riktigt jävla dåligt.

Skrev massa fler men suddade, det blev bara för mycket, finns mycket att störa sig på! 🙈

Hahaha så jäkla träffsäkert. Jag har alltid sagt att jag är en sur gammal gubbe, men att det fanns så många som i tysthet retar sig lika mycket som jag gör var en överraskning.
  • Anonym (Ramström)
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-16 09:16:29 följande:
    Det finns väl ingen omkörningsfil på landsväg med 70-gräns?
    Är väl självklart att motorväg avses.
    Nu blev jag orimligt irriterad igen, hahaha
    Finns ju gott om vägar i och omkring de flesta medelstora och större städer som är flerfiliga men 50-70 i hastighet.

Det var ett skämt ...
  • Anonym (Rättaren)

När folk gör fel i trafiken, inte blinkar rätt i rondeller, inte lämnar företräde för mötande bilar.

Idioter som utformar förpackningar som inte går att öppna på ett bra sätt.

Plastkasseförbudet, i ett land där nästan ingen kastar plastkassar i naturen.

Borgerliga politiker.

Trump och Musk.

När hon inte lägger eller hänger tillbaka saker där de ska vara. "Var sak på sin plats" är ett okänt begrepp. Men eftersom jag älskar henne så säger jag nästan aldrig ifrån.

• Anonym (Surgubbe)

Förpackningar!! Tack för påminnelsen.
    Den typen av förpackningar som påstås vara återförslutningsbara, typ påläggsskinka. Öppna här står det på ett hörn .... men aldrig i helvete det funkar att öppna. Sedan flera år försöker jag inte ens utan tar fram saxen direkt.
    Många tetra-förpackningar med snäpplock där det är stört omöjligt att stänga helt. Jävligt irriterande om produkten skall omskakas innan man häller upp.
    Och pet-flaskor där skruvkorken måste sitta fast och vara i vägen när man ska dricka.
    Har dessutom noterat att på t,ex BOBs saftflaskor är inte locket fäst vid flaskan.
    Bra enligt mig men hur kan det vara olika? Det är ju i båda fallen plastflaskor med skruvkork!
    Köpte en gång en sax i ganska hård blisterpack i plast. Den var helt omöjlig att öppna utan hjälp av - en sax!

• Hornper
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-06-16 07:32:47 följande:
    Vilken tur att det inte finns krav på att delta om man tycker så😉
    Stämmer än så länge. Men snart 
    kommer det! "Hej medlem! Vill du vara kvar här måste du 
    skicka in ett ord som har samma begynnelsebokstav som den maträtt du åt till lunch igår!" 
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?