• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • kamd

Vad är det för test? Hur såg det ut innan du bröt upp det?

Vi håller tummarna!!

Anonym (Nervös) skrev 2026-04-07 07:09:30 följande:

Jag gjorde FET 31/3 och tog detta test idag. Är det positivt? 

• Solstickan
    Essential skrev 2026-03-27 00:29:57 följande:
    Skönt det gick bra! Hur har du mått efteråt?
    Första dagen var inte så nice, gjorde ont i äggstockarna varenda steg jag tog. Sen inte lyfta tungt i 1v var lite problematiskt då vi skulle flytta, men fick göra så gott jag kunde så tog sambon resten Flört
  • Solstickan

Av de 3 befruktade äggen så var det till slut 2 som klarade sig till frysen. Är riktigt lättad att det ändå funkade och att vi slapp göra om hela proceduren (åtminstone på en gång).

Efter äggplocket (25/3) sa de att jag skulle få en bortfallsblödning efter 1 v, dvs runt 1 april. Den dröjde dock och dök inte upp förrän idag (7 april). Hann bli väldigt orolig så jag skrev faktiskt i 1177 igår och hade fått svar idag att den kunde dröja 14 dagar.

Jag ska kontakta dom nästa gång min mens kommer. Men antar då att det är en hel månad kvar då? Eller blir det någon knasig cykel av detta? Om den skulle komma som tänkt så är det 5:e maj isåfall. 

• kamd
    Jag gjorde återföring på första ägglossningen efter bortfallsblödningen. Väntade alltså inte på en vanlig mens. Men min ägglossning blev 3-4 dagar sen, så mensen hade väl också blivit förskjuten om jag hade behövt vänta på den. Har hört att det kan bli ganska rubbat tyvärr... Om du vill kan du väl ta ägglossningstester för att se när ägglossningen kommer, och så kanske du får ett litet hum om hur sen mensen blir?

Hoppas du har tur när det väl är dags sen ❤️ Väntan är hemsk!
    Solstickan skrev 2026-04-07 19:21:52 följande:

Av de 3 befruktade äggen så var det till slut 2 som klarade sig till frysen. Är riktigt lättad att det ändå funkade och att vi slapp göra om hela proceduren (åtminstone på en gång).

Efter äggplocket (25/3) sa de att jag skulle få en bortfallsblödning efter 1 v, dvs runt 1 april. Den dröjde dock och dök inte upp förrän idag (7 april). Hann bli väldigt orolig så jag skrev faktiskt i 1177 igår och hade fått svar idag att den kunde dröja 14 dagar.

Jag ska kontakta dom nästa gång min mens kommer. Men antar då att det är en hel månad kvar då? Eller blir det någon knasig cykel av detta? Om den skulle komma som tänkt så är det 5:e maj isåfall. 

• Hejasommaren
    Solstickan skrev 2026-04-07 19:21:52 följande:

Åh heja heja dig!! ❤️ jag går också och väntar på min nästa mens.. jag har dock äntligen passerat bortfallsblödningen och hoppas att mensen kommer nu runt 20 april. Sååå lång och seg väntan. Samtidigt skönt att verkligen känna hur kroppen återställer sig och man blir sig själv igen 🥰
  • Hejasommaren
    Essential skrev 2026-04-06 11:50:43 följande:

tog ett nytt test idag två dagar senare . Fortfarande gravid 1-2 veckor.  ser kanske inte så just ut? vet att man inte kan lita på testen fullt ut men tänker det borde väl ändå öka..  är gravid 4+5 idag 

Hur går det för dig Essential? ❤️
  • Hejasommaren

Tycker absolut det ser positivt ut! Har du tagit något mer test efter det? 🥰
  • Josefine1987

Det kan nog vara positivt, men ser lite blött och konstigt ut. Har du tagit om? Håller tummarna!
Svar på tråden IVF 2026