• kamd

IVF 2026

Hej och välkomna hit 💖
    Jag hittade ingen tråd för oss som siktar på IVF under 2026, så jag tänkte starta en.

Tanken med tråden är att den ska vara en trygg plats, särskilt för oss som inte har gjort IVF tidigare. Här kan vi ställa alla frågor som dyker upp, stora som små, dela funderingar, oro, hopp, väntan, glädje och frustration. Allt som hör den här resan till.

Lite om oss:
    Vi har försökt den naturliga (och roliga 🤪) vägen aktivt sedan september 2024. I oktober i år bokade vi tid för fertilitetsutredning, som landade i diagnosen oförklarlig barnlöshet. Nu har vi fått en godkänd remiss för IVF och har vårt första besök inbokat i slutet av januari, även om vi såklart hoppas på en tidigare tid om det skulle bli möjligt.

Känns både overkligt, sorgligt, hoppfullt och läskigt på samma gång 😢💖

Är du också i startgroparna inför IVF 2026?
    Vare sig du är helt ny, mitt i utredning, väntar på remiss eller bara vill läsa och känna igen dig ? skriv gärna och presentera dig 💬

Vi gör det här tillsammans 🥰
  • Svar på tråden IVF 2026
  • Essential
    Hejasommaren skrev 2026-04-08 06:32:29 följande:
    Hur går det för dig Essential? ❤️

Jag tror inte det går så bra. tog nya tester igår. Visade fortfarande på det digitala testet gravid 1-2 och så köpte jag såna här rfsu flerpack det testet var helt blankt.  Tror det är missfall på g. Har ont i ryggen och magen till och från idag. 

jag Hade en känsla att det inte skulle gå på första försöket men sen så när jag väl plussade så fick jag ändå hopp. 

är inte ledsen är bara trött på att försöka. 

vet inte hur det blir med nästa? När jag får sätta in det. Har ju ingen naturlig ägglossning så vet inte hur de tänker att vi ska göra. 

min läkare på ivf kliniken sa också att skulle det bli missfall skulle de ta prover på mig och min partner för att se så det inte är ngn avvikelse men han ville inte prata om det då han sa det tar vi om du får missfall.  får väl invänta blödningen och sedan kontakta kliniken. 

• Josefine1987
    Essential skrev 2026-04-08 15:56:37 följande:

Jag tror inte det går så bra. tog nya tester igår. Visade fortfarande på det digitala testet gravid 1-2 och så köpte jag såna här rfsu flerpack det testet var helt blankt.  Tror det är missfall på g. Har ont i ryggen och magen till och från idag. 

jag Hade en känsla att det inte skulle gå på första försöket men sen så när jag väl plussade så fick jag ändå hopp. 

vet inte hur det blir med nästa? När jag får sätta in det. Har ju ingen naturlig ägglossning så vet inte hur de tänker att vi ska göra. 

min läkare på ivf kliniken sa också att skulle det bli missfall skulle de ta prover på mig och min partner för att se så det inte är ngn avvikelse men han ville inte prata om det då han sa det tar vi om du får missfall.  får väl invänta blödningen och sedan kontakta kliniken. 

Beklagar verkligen ♥️
  • JNMK
    Essential skrev 2026-04-08 15:56:37 följande:

Känner med dig❤️ 

kan du inte ringa kliniken och rådgöra? antingen bör ju blödning komma igång på egen hand eller så kanske du behöver hjälp med ett VUL för att se hur det ser ut och ev hjälp med att sätta igång kroppen om den inte kommer igång av sig själv. Då kan du säkert få mer besked om de proverna läkaren pratade om också och få en tydligare plan framåt. Jag tänker att de säkert vill följa upp också. Jag har nu varit på två uppföljande besök på vår klinik för att följa upp missfallet och ska tillbaka igen på fredag (men mitt missfall verkar sjukt utdraget, men de verkar ändå väldigt måna om att ha koll). 
  • Essential
    JNMK skrev 2026-04-08 20:34:02 följande:
    Känner med dig❤️ 

kan du inte ringa kliniken och rådgöra? antingen bör ju blödning komma igång på egen hand eller så kanske du behöver hjälp med ett VUL för att se hur det ser ut och ev hjälp med att sätta igång kroppen om den inte kommer igång av sig själv. Då kan du säkert få mer besked om de proverna läkaren pratade om också och få en tydligare plan framåt. Jag tänker att de säkert vill följa upp också. Jag har nu varit på två uppföljande besök på vår klinik för att följa upp missfallet och ska tillbaka igen på fredag (men mitt missfall verkar sjukt utdraget, men de verkar ändå väldigt måna om att ha koll). 

idag fick jag ?inte gravid? på testet. 

jag ringde kliniken och vi ska ta  blodprover, det kommer ta några veckor att få svar. Så vi behöver vänta in resultaten innan vi kan gå vidare med nästa. Tack för du skrev, annars hade jag nog bara väntat in mensen. ❤️

• Anonym (Lily96)
    Essential skrev 2026-04-09 10:04:27 följande:

jag ringde kliniken och vi ska ta  blodprover, det kommer ta några veckor att få svar. Så vi behöver vänta in resultaten innan vi kan gå vidare med nästa. Tack för du skrev, annars hade jag nog bara väntat in mensen. ❤️

Åh fy vilken besvikelse💔Man hoppas ju såklart att fröet ska stanna och gro. Styrkekramar!
  • Fajtuks

Hej,
    Jag är också i ett samkönat förhållande och ska nu påbörja processen.
    Har du möjlighet att svara på några frågor så vore det super :)

• JNMK

Åh så tråkigt! Men bra att du hörde av dig till kliniken och att ni får komma igång med fler tester och vidare i processen ❤️ 
  • Josefine1987

Så tråkigt att höra. Känner du att du har bra stöd från familj och/eller vänner? Vad bra att dom tar lite prover och gör en plan innan nästa försök. Ta hand om dig!
  • JNMK

Jag är så himla less på allt idag. Har blött i mer än 4 veckor efter missfallsbehandlingen nu och var på ultraljud igen där läkaren såg att livmodern inte var helt tom... nu har jag tagit en dos cytotek till men om den inte funkar blir det skrapning. jag är så rädd att skrapningen ska ge sammanväxningar som påverkar våra chanser framåt, vet att det inte är stor risk men när man hela tiden hamnar på fel sida statistiken så är jag ändå orolig. Har försökt hålla hoppet uppe men idag känns det så svårt, vill bara att det här ska vara över nu och börjar känna mig tveksam till om jag pallar fler återföringar innan sommaren, är rädd för att det här ska hända igen och att jag ska lägga hela sommaren på ett till utdraget missfall. Samtidigt känner jag inte att vi har tiden att vänta, gjorde ägguttaget som vi har frysta embryon från när jag var 35, på 7 månader har vi liksom inte hunnit med mer än en återföring så i den här takten kommer vi ju inte ens hinna sätta tillbaka våra återstående två embryon innan jag fyller 37. Så less på den här konstanta pressen. 

Svar på tråden IVF 2026