• Anonym (Tumme möter tumme)

Tumma ner, varför?

Ibland när jag läser trådar så ser jag att folk tummar ner en viss skribents inlägg oavsett vad denne skriver. Det kan vara helt neutrala inlägg också. Och det är ofta samma skribent som får sina inlägg nertummade i en tråd. Man kan tycka att det bara är en tumme hit eller dit, men helt ärligt tycker jag det är rent av taskigt att göra så. Det tillför inget. Ni som tummar ner på en och samma skribent i valfri tråd, varför gör ni så?

• Svar på tråden Tumma ner, varför?
  • klyban
    EpicF skrev 2026-01-26 14:48:50 följande:
    Och var har jag hävdat motsatsen? 
    klyban skrev 2026-01-26 14:39:53 följande:

Så varför ställde du frågan då för?
    Och efter användaren sagt du har fel?

Finns ingen avancerat i talesättet vart än du vänder dig, så är baken där bak oavsett.

Kanske för dig, men har aldrig träffat på någon innan som inte förstått vad det betyder, tydligen trodde du något helt annat, men vad vet ingen.
    Och tvivlar någon kommer få reda på det heller och för du kommer vägra.

Nu tolkar du åt mig, det jag säger är att upprabblingen fanns det tonåringar och eftersom du sade det.
    Och om du inte lärt dig svenska än, så är man tonåring från 13år till 19år :whoco5::whoco5::whoco5::whoco5:

Och det jag sade är att forumet har förändras massor på typ de 20åren jag har varit här.
    Men allt rämnade när någon sade du hade fel om tonåringar.

DU erkänner aldrig dina fel, du säger aldrig ursäkt för dina fel, och har stora problem med att acceptera någon annan har rätt, du vet som vattkoppor och luftburen smitta, och där din "utbildning" inte klarare av att identifiera felen med dom, och där jag direkt såg det och berätta felen, och där du säkert flera hundra inlägg försökte hävda du hade rätt med semantik, som läkevetenskapen går semantiskt ändra :whoco5::whoco5::whoco5::whoco5:

Jag är saklig och ibland  drygt saklig, och du är på ett ställe där du inte klarar av att erkänna du har fel, eller erkänna att andra har rätt, och det finns i DSM-V beskriver detta väl och en som tror sig aldrig ha fel och inte klara av att be om ursäkt för det.

Och att jag kan be om ursäkt för fel, det faller inte heller väl ut, för då kör du om och om igen och det som jag sagt var fel och bad om ursäkt för.
    Och för du inte har förmågan att släppa det.

Seriöst? Är du verkligen då bakom flötet att du inte förstår enkel skrift? 

Jag förstår varför du så ofta får tummen ner på dina meningslösa bubblande inlägg. Lär dig skriva kort ocj koncist och lär dig hålla dig till ämnet. 

Igen, vad är vitsen med att upprepa saker jag redan har skrivit? Är det för att du inte accepterar att andra skriver sådan du tänkt skriva? 

SÅ bra, jag hade rätt igen, och det handlar om mer än bara tonåringar 13-/14.
    Och du hävdade inte motsatsen, du hade preciserat det som 13-14 :whoco5::whoco5:Korrekt hade varit och skriva då 13-120år.
    Men såklart, det hade också varit inkorrekt, för det finns helt säkert än yngre människor här.

Det är lugnt, jag vet att du inte klarar av att erkänna fel och be om ursäkt för dessa, inte heller säga någon har rätt.
    DSM har en del om detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    Anonym (Tummetott) skrev 2026-01-26 00:17:20 följande:
    De reglerar sina känslor med tummen. 
    Då är det kanske dags att lära sig reglera det på annat sätt.
  • molly50
    klyban skrev 2026-01-26 11:00:50 följande:

molly50 skrev 2026-01-25 23:39:28 följande:
    Ja,jag vet inte heller vad de försöker uppnå. Och ärligt talat så bryr jag mig inte speciellt mycket heller.
    Jag bara undrar varför man gör tummen ner på helt neutrala och trevliga inlägg.

Ska inte säga jag bryr mig, men ändå fascinerad över beteendet och hur det ser ut som de inbillar sig att en tumme ned ska berätta något.(Ja, mer än något inte funkar för dom längre och när man pratar om den nivån.)

Jag kan förstå att man sätter tummen ner i vissa sammanhang. Som när det är t ex rena hattrådar eller inlägg med personangrepp.
    Men annars förstår jag inte riktigt vitsen.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-01-26 14:57:43 följande:

SÅ bra, jag hade rätt igen, och det handlar om mer än bara tonåringar 13-/14.
    Och du hävdade inte motsatsen, du hade preciserat det som 13-14 :whoco5::whoco5:Korrekt hade varit och skriva då 13-120år.
    Men såklart, det hade också varit inkorrekt, för det finns helt säkert än yngre människor här.

Det är lugnt, jag vet att du inte klarar av att erkänna fel och be om ursäkt för dessa, inte heller säga någon har rätt.
    DSM har en del om detta.

Och igen, var har jag hävdat att man inte är tonåring mellan 13-19 år? 

Ålderspannet är runt 13/14 till 60+, vilket också inkluderar alla över 60. Var det som är fel med det? 
  • molly50
    Anonym (Och) skrev 2026-01-26 11:44:12 följande:
    Det är obegripligt men antagligen för att provocera och jävlas. 
    Ja,så kan det säkert vara. Men då finns det väl bättre sätt att göra det på.
    Inte särskilt många blir väl så provocerade av en tumme ner.
  • molly50

Epic och Klyban. Kan inte ni två bara ger er nu? Ingen av er vill erkänna att ni har fel och ni är lika goda kålsupare båda två.
    Ni förstör ju trådarna med era meningslösa tjafs. Det är respektlöst mot TS.
    Ta det privat i PM eller håll er borta från varandra. Det börjar bli tröttsamt.

• Anonym (Och)
    molly50 skrev 2026-01-26 15:32:33 följande:
    Ja,så kan det säkert vara. Men då finns det väl bättre sätt att göra det på.
    Inte särskilt många blir väl så provocerade av en tumme ner.
    Dom flesta blir ju inte det.
  • EpicF
    molly50 skrev 2026-01-26 15:41:23 följande:

Epic och Klyban. Kan inte ni två bara ger er nu? Ingen av er vill erkänna att ni har fel och ni är lika goda kålsupare båda två.
    Ni förstör ju trådarna med era meningslösa tjafs. Det är respektlöst mot TS.
    Ta det privat i PM eller håll er borta från varandra. Det börjar bli tröttsamt.

Så sluta läs då. 
  • molly50
    Anonym (Och) skrev 2026-01-26 16:12:06 följande:
    Dom flesta blir ju inte det.
    Nej,och det finns väl ingen anledning till det heller. 
Svar på tråden Tumma ner, varför?