• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Memo

Hej på er, vad bra att allt blev så lyckat igår. Men det är nog Tille som sett till att ni fick ha bra väder hela helgen. Vad kul att ni tyckte om blomsterbuketten, den va verkligen fin. Ha en bra dag.
    Kram

• MuminMy

Godmorgon
    Jag är så glad att minnesstunden blev värdig och fin. Jag ser också att jag helt missat blommorna... önskar jag hade vetat och kunnat skicka den 271a blomman...

Idag är det mulet här så jag inte se om Tille och de andra barnen leker med alla ballonger de fått men det tror jag nog Nu ska vi äta mellanmål och ta lite förmiddagsvila, hoppas ni får en bra dag och att Deas resa hem har gått bra!

/my med familj

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Morty

Roligt att få se hur blomman såg ut från oss FL:are. Vilken härlig blomsteräng med fina fjärilar!

En fråga - på kortet med Tilles alla mjukisdjur så finns där röda "paket", vad är det? En dum och nyfiken frågan....

Kan tänka mig att det känns skönt när allt detta är över med begravning och minnesceremonin. Verkar som det blev två fantastiskt fina och minnesrika dagar. Tille är helt klart väldigt stolt över sina föräldrar och syskon som har så många vänner som stöttar. Tille lämnar ingen oberörd.

Hoppas det går bra med besöket jobbet. Skönt att få skingra tankarna emellanåt.

Sköt om er familjen Kärlek

Massa kramar
    /Jeanette

• Nallatalla

Hej På er familjen!
    Skönt att läsa att minnescermonien gick bra.
    Synd att jag missade det där med blommorna för då hade jag självklart hakat på!!
    Hoppas att Ni har det skönt i vårsolen!!

Tänker ständigt på Er och Tille.
    Jag är övertygad om att Tille har det jättebra nu och leker med alla andra änglabarnen!

Kram / Nalla med familj

• åttabarnsmor

Hej Therese och Niklas!
    Vad skönt att läsa att allt gått bra med begravning och minnesstund. Önskar bara att jag vetat om detta med blommor då hade Ni givetvis fått av vår familj oxå...
    Istället får Ni en bekräftelse på att vi fortfarande tänker på Er!

Många varma kramar från Dalarna//8barnsmorsan m fam.

• Lilla K

Hoppas ni får en bra dag, Familjen! Blir lika rörd varenda gång jag läser en artikel om er...

Känner att en kommentar ang blommorna är på sin plats, så inga missförstånd uppstår. Det var en insamling här på FL, som genomfördes i smyg via meddelanden till de som skrivit i tråden. Vid upprepade tillfällen så skrev bl a Visslan om att hon skickat meddelanden till de i tråden, men om man inte fått något meddelande så skulle man höra av sig till henne. I och med att blommorna skulle vara en överraskning kunde inte insamlingen bli offentlig här på FL. Dessvärre händer det ju mycket i denna tråden, och inlägg hamnar fort långt bak.

Så jag vill bara att ni ska veta att insamlingen inte varit för några speciella och att andra har varit undantagna, utan att det har varit omständigheter som gjort att alla inte vetat om det.

Men samtidigt så tycker jag att buketten trots allt speglar det otroliga engagemang som finns här på FL, oavsett om man varit med och samlat in till buketten eller inte!

• kapet

Hej Tilles familj

Jag har läst artikeln i st.Den var fin och tårararna började rinna,som alltid när man läser om Tille.
    Hoppas ni har sovit bra.
    Får ja fråga:Hur känns det idag när allt är över,både begravning och ceremonin?
    Önskar er en bra dag och ta hand om varandra.
    Många kramar

• solrosen74

Godmiddag får jag skriva.Jag hann inte in i morse då jag hade ett möte på jobbet.Ska snart börja jobba lite så jag har fått mitt schema nu.

Ja det verkar som om gårdagen blev en fin dag för er.
    Åh en resa till Thailand gu va härligt att få rå om varandra, njut för sjuttsingen så mycket ni kan.
    Ja så fin den var buketten med fjärilar i ,kul att få se den.

Vilken fin artikel i st.

Ja ta det lugnt med träningen hörrni,det kan ju vara vanebildande och orsaka värk både här och där .
    Ja men det är skönt om ni kan återgå till ett så normalt liv som möjligt.Fast som vanligt blir det ju inte ändå, med det som ni har gått igenom.Men bär det med er och låt det färga erat fortsatta liv.
    Önskar er allt gott.

Hej Tille lille vad gör du en lite gråmulen dag som denna tro? ja du leker nog och har kul med dina vänner.Många kramar till dig från mig.

• AnnaCarina

Hej Therese,

såg för någon dag sedan här på FL att det finns ett litet söt svart lamm som har fått namnet Tille.

kramis
    Anna

• BlueBlue

Jag vill önska hela familjen en bra dag. Tille kommer vaka över er. Glöm inte att för honom går tiden fort eftersom han är i nangiala. Han behöver inte vänta länge på er. Däremot kommer ni få vänta länge på att träffa honom. Men jag är övertygad om att han kommer att hälsa på er i skepnad av en fågel eller vacker fjäril. Kram från oss!