• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Mandi74

God Natt familjen! Skönt att dagen blev bra idag oxå. Det ser så fint ut när man ser korten.

Tille - Sov gott du oxå. Vart du nu än är.

Kram

• USAmamma

Hej på Er. Tänk att det ni kommer börja nu, det är att ?gå vidare.? Att sörja, minnas, och bearbeta sorg och lättnad över att Tille slipper ha ont längre samtidigt som ni planerar för framtiden. Jag vågar knappt tänka på hur det skulle vara...tårarna trillar när jag tänker hur orättvist det är att Tille inte har nåt jordeliv längre...! Men han lever vidare i allas hjärtan-så är det bara. Ni är fantastiska, hela din familj!!
    Kramar
    Sofia

• Berkemo

kikar in och säger god morgon. Tittar in lite senare.

• glömsk

Säger godmorgon..skickar massor av tankar +kramar/Lotten

• qramiz

Läste precis något klokt (igen) som Hemgårn skrev, ja du Therse bilderna säger mycket mer än dina underbara ord, sorgen vill och kan man inte beskriva det skulle tära hjärtat i tusen och åter tusen småbitar- hjärtat är så skört. Och ingen kan föreställa sig sorg och saknad "på riktigt" om man inte upplevt den...och den gör ont,. riktigt ont, och det får den göra, med tiden läker faktiskt mycket av såren och man kan titta tillbaka utan att man tror att hjärtat explodera, men taggarna bleknar bara, de sitter skört under ytan och sticker till då och då...och gör sig påmind om den saknaden som alltid kommer att följa er livet ut..
    Har sagt det många gånger förrut, ni är underbara, tack för att ni fått mej att öppna ögonen mer än någon annan gjort(Tack Tille) för vi fick låna dej...
    Mina ögon kan glittra
    mina läppar kan le
    men gråten i mitt hjärta kan ingen se...
    Varm jätte kram/P

• Frippa

Va fin buketten är! Verkligen helt underbar!
    Hoppas att ni får lite lugn och ro de närmaste dagarna så ni får ro omvarandra och bara vara.

Tänker på er och vad ert lilla underverk har gjort med en del av världen.

Kram
    Frida o Vincent

Den här bilden har du nog redan sett men jag lägger in den här igen... Det är min PS bild av Tillemannen!

• anneliema

tittar in och önskar er godmorgon. Ha en underbar dag och hoppas Tilleman har ordnat sol åt er idag. Kram

• Moa och Max

Hej Therese och Nicklas!

Vilka fina kort och jag förstår att ni är helt slut efter gårdagen, de tar på krafterna att både vara trevlig och lessen. Är så faschinerad över hur starka ni verkar vara, att först i 6 1/2 månad förbereda sej över att ens älskade barn ska dö och sedan öppna erat hem för både oss här på fl och för dom som kom till minnesstunden. Ni ÄR otroliga. Så ni gör HELT rätt i å åka på semester bara ni 2 och samla kraft till nya äventyr.

I går var de sommar här hos mej, vi var ute och brände upp rishögen och medans jag satt och var eld vakt flög de för bi ett 10-tal citronfjärilar och några små blå fjärilar, direkt började jag säga - Hej Tille! till varie fjäril och sonen vinkade glatt åt dom. De går INTE å glömma lille Tille, hur jag än försöker så är han ständigt i mina tankar. hans ögon har satt sej fast på min horhinna och jag kommer aldrig å glömma hans kloka blick.

Hoppas ni får en lugnare dag idag!