• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Men, tänk hur en del får precis allt om bakfoten. Om man tror det värsta om allt kan det ju vara bra att fråga rätt personer innan man emailar en rikstäckande kvällstidning. Att "sitta bak gardinen och ringa anonymt till polisen" är lite fel.

Jag trodde det var solklart att det var en privat insamling som gick till er. Men det är jag det.

Therese och Nicklas: Det är bra att ni går ut och rättar till/reder ut saker och ting.

kram på alla.
    Magnus

• illern i mitt liv

Tycker ni har nog ändå o inte ska ni behöva tillrättavisa människor som inte fattar bättre. Så sjukt att ringa o snacka så där.
    Men de får stå för dom Therese för VI här vet exakt var pengarna går till.
    Ha en fortsatt bra dag.
    många kramar.

• sgr

Hej!
    Vad är det för slags människa som skickar mail till Aftonbladet utan ha kollat upp fakta???
    Hur som helst, det måste vara lite pirrigt att åka till Thailand? Vad roligt att Liam ska få åka till Stockholm med den kompis, som sagt Ni verkar verkligen ha en toppen släkt runt Er...
    Såg hela inslaget på Tv4, kan fortfarande inte se utan att gråta en skvätt, men det är väl kanske mänskligt.
    Hoppas Ni får en trevlig kväll, och sov gott!!!
    Kikar in i morgon.

God natt Tilleman!
    Hoppas du haft en rolig dag, sov nu rikigt gott och dröm söta drömmar, hoppas du ser mig vinka mot himmelen nu(vink).
    Snusningar
    Sandra/sgr

• sgr

Hej!
    Visst var det 24maj det skulle sändas?

Kram
    Sandra/sgr

• Gilga

Så trist att det fortfarande finns tokar som inte fattar nåt..men som nån sa här tidigare,vi som var med på den PRIVATA insamlingen vet ju att det är dom pengarna det handlar om till provrörsbefruktningen,och inga andra.

Nog om dessa människor!!

Hoppas att ni haft en jättefin dag där uppe i norr.*L*..här nere i söder har solen lyst på oss hela dagen,och det har vart riktigt varmt här.
    Tror nästan att våra änglar har fixat detta åt oss,dom vet att vi behöver ljus och värme nu

Ha en toppenfin kväll

Varma kramar//Gunilla

• Månsi

tack sgr nu måste jag bara skriva det någon stans så jag kommer ihåg det minnet är ju inte alltid på top

trevlig kväll till er alla

• IrmelinFraNorge

Hej. Jeg kjenner meg så trist for at dere måtte oppleve dette. Alle vi som har fulgt dere vet jo hvor pengene går. At vi hadde en innsamling til dere utenom EB fondet var fordi vi ville gi noe tilbake. Dere har delt så mye med oss. Summen dere fikk er jo egentlig utrolig liten sett i sammenheng med hva EB fondet har fått inn. At dere ville bruke det på prøverørsbefruktning gjorde oss intet mindre enn kjempestolte. Det beviste nok en gang hvor STORE dere er som mennesker. Alle vi gjengangere her på tråden setter dere veldig høyt. Dere har vunnet så mange hjerter. Opplyst oss så godt om EB. Lært oss så mye om verdier.
    Latt oss sørge med dere. Latt oss være glade med dere. Latt oss bli kjent med en helt fantastisk familie fra Sundsvall. Vi svikter dere aldri. Dere finns i mitt hjerte.
    Kram Irmelin

• Hemgårn

Tille, jag lovade dig ett litet äventyr till.. Här får du ett liiitet sånt.

Frukosten är avklarad. Det gick fort den här morgonen. På två stolar ligger det kläder. De är lite slitna och ser ut att ha varit med ett tag men för dagens äventyr passar de utmärkt. Gossen står och kikar på sina kläder; ett par blekta arbetsbyxor och en röd, långärmad tröja.
    - Ska jag ta på mig det där? frågar han och plockar upp byxorna.
    Jag ställer ner tallriken jag precis diskat och vänder mig om.
    - Japp, svarar jag. Det ska du. Vi ska snart gå ut. Om du vill det förstås.
    Gossen skrattar förtjust och kastar av sig pyjamasen. Strax är han ombytt och står redo att gå ut.
    Solen, som klättrat en bit upp på himlen, värmer redan och det ser ut att bli en riktigt varm dag idag. Det är ju bra för sådana dagar passar utmärkt om man vill ha utomhusäventyr!
    Jag ställer mig en liten bit ifrån stugan och tittar på den. Den lilla röda stugan är fin men det är nog dags att den snyggas till lite. Bakom stugan står ett litet skjul. Hand i hand traskar vi dit...

Inne i skjulet finns fem stora färgburkar, fyra är röda och en är vit.
    - Vad ska vi göra? frågar gossen och kikar in i skjulet.
    Jag tar ett kliv in i mörkret och lyfter upp en av hinkarna. Den är tung och den är röd.
    - Idag, min lille prins, ska vi måla vår stuga! Vad säger du om det?
    Gossen ler.
    - Kan jag hjälpa till att bära något? frågar han sen.
    Utan att svara räcker jag honom en spann. I spannen ligger färgskrapor och penslar.
    - Är du redo? frågar jag och ställer ner en stor hink fylld till brädden med röd fin färg.
    - Ja! svarar gossen. Ja, nu målar vi!
    Jag öppnar färgburken med en mejsel och rör sedan om i färgen. Det måste man göra förstår du, annars blir det konstigt.
    Efter en stund står vi vid stugväggen; jag står uppflugen på en stol och lillpojken står nedanför på marken.
    - Vi får skynda oss innan det blir för varmt, säger jag medan jag doppar min pensel i färgen.
    - Varför då? frågar den lille pojken. Han stryker färg på en bräda och ser väldigt nöjd ut.
    - Jo, om det blir för varmt kommer färgen att torka innan den fastnat på väggen och då ramlar den av snart igen.
    Pojken ser på mig och sedan på väggen.
    - Ah, okej då förstår jag, svarar han och börjar måla lite snabbare.

Så tar denna dagen sin början; två gossar, lite färg och två penslar. Jag undrar vad som händer efter lunch?!

Snusningar, din Jordekompis Magnus

• pofia

Hallå!

Jag håller med alla andra; hur dum är man om man tror att ni startat en fond i Tilles namn och sedan låter pengarna gå till privata ändamål!? Solklart är det väl ändå att pengarna i Tille-lille fonden går till EB-föreningen och att pengarna ni fick var en privat insamling!
    Tycker så synd om er som råkar ut för såna tokar! Stackare... Ni har väl nog som det är!?

Hoppas ni har haft en bra dag ändå! Och att det blev en cykeltur på den nya blå cykeln!

Många kramar Sofia

Förresten Therese...du är inte allergisk? Täkte på snuvan som kom och försvann...så kan allergi göra...