• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Berith69

Hej på er!
    Jag kommer att ha all förståelse för mina båda grabbar när de kommer att sitta som klistrade framför datorn, jag är ju själv fast här varje kväll... Som du Therese, och även någon annan skrev, så har det här blivit en del av mitt liv nu. Jag är så tacksam för att ni låtit oss ta del av ert liv, och er fantastiske lille Tille.
    Kramar från Berith med familj

• Vips

Hej på er!
    Så typsikt att nåt sånt kan missförstås, blir så himla irriterad jag också över sånt.

Hoppas det inte blir mer av din förkylning, hade varit trist att va sjuk på resan. Jag lyckas alltid med att bli sjuk under mina utlandsvistelser...det är nåt med AC:n och jag....vi kommer inte riktigt överens hehe.

Ha det så bra och Godnatt!
    Många kramar/Annika

• Ella79

*SKRATTAR* Läste just hemgårn´s inlägg om att vi reser kollektivt ragg här på FL...Det var kul...Men så är det faktiskt. Ingen får vara "dum" mot den mest underbara familj som finns...

God Natt och många kramar /Elin

• marie 37

Hur kan folk vara så själviska och svartsjuka. För det är vad det handlar om. Din förtydligan behövs tydligen, för de som inte fattat, TYVÄRR!!.

Håller med Hemgårn och det det gör nog alla här på Fl.

Nu önskar jag er en godnatt.
    Tankar och kramar. Vi ses imorgon/ Marie

Å ljuset, Ja, du vet Tille du ser det ju där uppifrån. Snusningar/Marie

PS/låt inga "idioter" ta energi från er.

• Happy me
    God kväll på er familjen och ni andra i tråden!

Ser att någon varit "dum" och inte tagit reda på fakta först. Fy skäms säger jag! Vem tror att Therese och Nicklas som har förlorat sitt barn men just därför valt att lämna ut såå mycket av sitt familjeliv för att någon någon gång ska hitta bot mot denna nu obotliga  och hemska sjukdom - tar pengarna till sig själva? Så osjälviska som ni är Therese och Nicklas, har jag inte varit med om på mycket länge - trist att inte alla kan se det... Visst är det lätt att se att det samlats in pengar och vad ni skulle göra för dem, men varför inte fråga lite fint innan man springer till tidningen?

Therese, ser att du har tränat igen. Du ger mig riktigt dåligt samvete du! Skärpning för mig, eller hur? Men nu ska ju värmen komma så nu får det bli promenader i solskenet! MYSIGT!

Funderar på varför man kan göra inlägg anonymt i denna tråd men inte i andra? Är det olika eller är det bara i denna man kan det? I så fall varför månn tro?

Den 24 maj är ju vi i Paris... Men, jag ska be svärfar spela in det kanske. Då får jag ju se när jag kommer hem!

Vänner? Så klart är vi era vänner!! Bara skönt att ni förstått det nu - vi finns ju här! Kommer ihåg vad du skrev strax efter att Tille hade dött... "Jasså, ni är kvar här?" Klart vi är! Så länge ni vill... KRAM!!

Tillehjärtat! I dag har vi haft det ganska fint här! Solen har kommit och gått men värmen börjar nalkas! Ljuvligt! Hoppas du har det fint med dina nyfunna vänner och dina gammelmorföräldrar! Vet du, mina barn har sin morfars mormor kvar här nere. Hon är 103 år men det vet hon inte själv, hon tycker vi är tokiga när vi säger det. *ler* Ibland undrar jag hur det kommer sig att hon fått så många år här medan andra får så kort tid. Ja, det är inte klokt när man tänker efter...
    Mina barn har fått lyssna på den bästa av de bästa i dag. Astrid Lindgren har fått läsa Bröderna Lejonhjärta för dem. Det var så spännande, ja sorgligt med för den delen. Funderar på om du träffat henne ännu? Hon och Hemgårn vet du, det är grejer det!
    ♥♥♥
    Tillehjärtat - sov så gott! Lille Tille fjärilsvinge, slumra sött! Du är nog efter lek och stoj - oj oj, såå väldans väldans trött... *puss på kind och snus på pannan*
  • mammatil4

Hei hei
    Måtte bare skrive noen ord etter at jeg leste bloggen din Therese!
    Synes det er rart at folk kan missoppfatte opplysninger de får.
    for oss som har fulgt med en stund så vet vi jo at pengene går til EB fondet.....
    Noen velger å missforstå fordi de enten kjeder seg eller rett og slett må ha ting inn med skje....
    Ble litt sint nå men det går fort over
    Synes dere er en fantastisk familie som absolutt burde få sleppe å bruke krefter på tull og tøys og missoppfattelser!!!

Ja, ja så fikk vi ut litt damp i dag også gitt!

Lille Tille er med i mine tanker hver dag, glemmer ham aldri!!!

Kram fra Lin

• Bommebo

Hej på Er!

Hoppas att Ni haft en bra kväll med både besök och träning Ni är sååå duktiga, önskar att jag hade lite av Er energi att hålla igång så.

Hemgårn: Jag blir alldeles varm och lycklig av att läsa dina berättelser. Tack för att vi alla får ta del av dem. Det känns så skönt att få läsa om så mycket lycka och värme. Man behöver det i denna hårda och grymma värld.

Tack och godnatt allesamman!

Kram
    Familjen Bommelin

• Anonym

Hello,
    we want to know, if you have news about the translation from your day book into German!

If there is no book store, who will translate it - is there another possibility to get it, perhaps you now someone who translates it???

Thanks!

• lamagirl

kramar om er massor,

eva-lena mamma till ängel Michaela
    och 3 Jordbarn

• roysan

Hej det är konstigt att folk inte fattar något. Jag håller med Hemgårn till fullo. Nej nu ska jag gå och lägga mig.God natt och sov så gott.

Du oxå lilla Tille i din säng av moln.

Ni finns ständigt i mina tankar.

Många kramar Helena