• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • CrystalHeart

Tittar in en snabbis innan läggdags.

Önskar en God Natt ill er alla.

Både ni som kryper ner under era täcken och Tillevännen som kryper ner bland molnen på sin stjärna.

Sov Gott,

*kramarom*

• fru bengtsson

Hej!

Det var ett tag sedan jag skrev nu...
    Såg det långa reportaget på Tv4 i förmiddags, och det slår mig hur starka ni är. Hur naturligt, öppet och okonstlat ni kan tala om den tid som varit och den tid som ligger framför er. Beundransvärt må jag säga!

Jag vill bara att ni ska veta att även om jag inte finns här och skriver varje dag, så finns ni alltid hos mig i tanken och Tille har sin alldeles egna vrå i mitt hjärta.

Stor kram till er!
    Angelica

• MiZaZi

Hej ni underbara Therese & Nicklas.Såg er alldeles nyss på TV 4 via datorn.Beundrar er till max...Har inte varit inne på tråden eller din gäst dagbok på ett tag(vi har ju riktigt vårväder här i Halmstad,så det har känts nödvändigt att ta itu med trädgården)Jag har varit helt slut på kvällarna när jag somnat barnen,så det slutar oftast med att jag somnar själv.Jag önskar er en riktigt skön semester,det behöver ni verkligen.God natt kramar till er alla från Mia...

• Helena o Teo

Det är ju helt sjukt att någon ens kan tro att de insamlade pengarna skulle ha gått till familjen personligen!!!!
    Tycker verkligen att ni, Therese o Nicklas, har varit tydliga med att pengarna går till fonden, och ingen annanstans!!

Hur någon över huvud taget kan känna avundsjuka i ett sådant här läge, det är för mig lika obegripligt som att det skulle landa små gröna män på vår balkong i natt... suck säger jag bara...

Therese och Nicklas, ni och familjen är värda allt som görs för er, oavsett om det går till fonden eller till er privat! Det öde och den berättelse som ni har delat med er av kräver mod och styrka, något som ni har massor av. Jag hoppas ni känner att vi på Fl är med er och står bakom er till fullo.

Tillekillen har världens bästa föräldrar, glöm aldrig det!
    Kram Helena

• Temugg

Jag har också sett hela det fina reportaget från TV4 idag.

Och jag blir också förstummad när jag läser om mailet från aftonbladet. Varför kan folk inte ta reda på ordentlig fakta innan avundsjukan sätter in? Visst måste det vara någon härinne, säkert någon som missade insamlingen vi gjorde och inte vet ett dugg om vad det handlade om.
    Vi ville alla vara med och ge en liten blomma till Tilles begravning men då hade ni verkligen kunnat öppna en blomsteraffär!! Pengarna som blev över efter den "privata" insamlingen skulle gå till familjen som en liten uppmuntran efter den tuffa tiden ni haft. Jag tror alla blev supernöjda när vi läste att ni vill satsa den summan på ett syskon till Tille!

Innebandy är kul men jag har inte spelat på jättelänge - skulle nog inte kunna gå ordentligt på ett par veckor om jag gav mig in i leken igen!

• Helena o Teo

Tillekillen, så var det kväll igen då...
    Nu har jag verkligen försökt att komma fram till datorn lite tidigare, men då har min man occuperat den!! Sånt tycker jag inte om, inte när jag vill komma in och skriva till dig.

Vet du, nu tror jag att våren har kommit hit till Örebro, så i morgon planerar vi att ta en picnic i parken, jag o Teo tillsammans med några kompisar. Du kan ju kika ner och se om du ser några filurer som njuter i solskenet... =)

Tänkte se om Teo ville gunga lite också, det har han inte testat tidigare.

Jag skrev igår om att Teo kanske höll på att få tänder, men ännu har det inte synts till något litet risgryn, men gnälig är han så det förslår. Kanske har det kommit någon i morgon...

Nu får du ha en skön natt, så hörs vi i morgon igen!
    Snusning!
    /Helena

• CORPSBRIDE

hoppas du får sova riktigt gott inatt tillevännen...du som har målat hela dagen=)tänker på er alla..sov så jättegott inatt så skrivs vi imorgon igen.
    kramisar elionor.

• kapet

Hej goa familjen
    Nu vill jag önska er en riktig god natt.
    Tille lille sov gott.
    Många kramar från Örebro

• Tarjas

Tillevännen...nu är jag ute så har sent igen. Jag vet att du redan ligger och sussar så gott. Idag har vi haft så fantastiskt väder här i Hölö, med solsken och faktiskt lite värme. Det är väl härligt Tillehjärtat...det är så bra att du låter oss här nere också ta del av de härliga solstrålarna. Men det är klart att du gör Hjärtat...kloka, älskande, starka och modiga Tillekillen... Har du hunnit med något bus idag, eller har ni målat hela dagen? Nää, lite bus och lek har du nog hunnit med, det hinner ju alla småkillar med, vare sig man är en ängel här på jorden eller en liten himlaängel=)

Sov så sött nu älskade lilla vän...Hjärtat...Mamma Therese och Pappa Nicklas skatt...Snusa på Bamsesnuttis så sover ni gott båda två...

Du finns i mitt hjärta...idag...imorgon...i evighet...

Nattikramar

Tarja

• Beckah82

My god vad människor är hemska. USCH...blir så arg på alla puckon som ska lägga sig i och anta och skvallra och rapportera.

Vad trodde de? Att Aftonbladet skulle belöna dem och skriva en stor artikel om att folk blivit grundlurade eller något?

SUCK! Tänk om de hade kunnat ta reda på fakta hur det egentligen låg till först istället!

Tycker såååå synd om er, Therese och Nicklas som får stå ut med sådant och om och om igen få förklara och bli ledsna.

Nattiskramis!