• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • qramiz

Blev helt förtummad när jag läste om dumeten till Aftonbladet, jo den sista "nöten" är inte född än- vi får trösta oss med det, precis som om Nicklas och Therese inte har haft tillräckligt med tråkigheter- Tur att dom är så starka och orkat ta tag i saker och ting o rätta till dom så gott det går- SJUKT!!
    Liam har fått en ny cykel, det måste vara kanonskoj- det är klart att du ska ha en sån , du som varit med och ta´t hand om lillebror så jätte duktigt...men ps, glöm inte att låsa in den så du inte blir av med den med-sådana människor kommer vi alltid att få leva med..
    Stor bamsekram/P
    Godnatt Tilleman...saknar dej ...faktiskt ...

• Siv1974

Hei lille Tille vennen. Nå er enda en dag over og jeg håper du har lekt mye og hatt det gøy der oppe i det blå i dag. Suss og klem fra meg:)

• sis02

Hej på er! Nu är det ett tag sen jag skrivit något men jag är inne och läser flera gånger/dag. Ni och Tille är ständigt i mina tankar! Usch vad tråkigt med folk som får allt om bakfoten, blir så less på sånt.

Hoppas du inte har brutit nån fot nu på träningen ikväll Therese skulle ju inte vara så kul att hoppa omkring på kryckor i Thailand.

Jag såg också det längre TV inslaget idag och som alla andra kan jag inte sluta förundras över er styrka, ni är otroliga! Den 24:e kommer jag sitta bänkad i soffan utrustad med en massa servetter! Måste fixa videon tills dess så jag får det på band också.

Nog svamlat från mig för ikväll. Godnatt goa familjen! Tittar in imorgon igen efter jobbet!

• Nötkaka

Ohhh suck...vad trött jag blir....den svenska avundsjukan rör till allting så fort pengar är inblandade....

Hur som helst Therese och Niklas, vi som har hängt här länge vet ju allt.

Ni åker snart...härligt!
    Får man fråga var ni skall bo? Chaweng eller Lamai eller någonannanstans?
    Ohh vad härligt ni komer få det.....*drömmer mig bort*.
    Och Tille kommer finnas med er i era hjärtan och tankar.....*snyft*
    Nu måste jag lägga mig, ännu en jobbdag imorgon...

Kramar och Godnatt.
    Lägger in en bild så att ni blir extra sugna

• viktoranton

Hej!
    Ja vad skriver man, man kan tro att folk är helt tomma i skallen, hur har den personen kunna tro att det är ni som fått alla pengarna??? Och gått till aftonbladet usch usch,nog om det.

Kram

• Familjen A

Therese...Har sett delar, sen kom mannen hem och störde Glad, av hela intervjun med er på Tv4.Niklas sa några väldigt sanna ord, ”att ens barn ska dö är varje förälders stora skräck”. Instinkten att skydda sitt barn sitter så djupt i en. Därför kan jag inte förstå hur ni har klarat er igenom denna resa med Tille, det visar på vilka stora och ödmjuka människor ni är. Även instinkten att få i sitt barn mat är otroligt stor och stark och även det klarade ni av. Beundran till er är det enda jag kan komma på att säga. Ni har gett mig ett sånt stort perspektiv både på vad jag som förälder och vad mina barn klarar av. Tack, tack och åter tack. Glad 

Vill även tack för tipset att man kan göra sin egen bok på nätet. Jag har länge haft färdigt material, foto och texter, på min ”stora” tjejs första år som jag hade tänkt att göra någon form av album av. Har väl känt att det var lite väl mycket klipp och klistra för min del, så det har bara legat i datorn. Sen ni fick er Tille bok och verkade så nöjda med resultatet så började jag att titta och fundera på om det var något som jag skulle klara av att göra. Och nu har jag kommit ur funderingsstadiet och börjat göra boken om hennes första år och det är riktigt kul, till och med jag som icke så datakunnig klarar det. Vill även nu säga tack, tack och åter tack för tipset.

Therese, jag var med om Vårruset igår och kan tipsa dig om att det är ett riktigt trevligt arangemang. Vet inte i vilka städer det går, men i en hel del har jag förstått. Min otränade kropp klarade inte av att springa de 5km utan jag fick snällt gå, men nästa år ska dessa benen springa Glad. Jätteskoj att göra andra saker tillsammans med tjejerna på jobbet. Bara ett litet tips, ett tips som jag även kan rekommendera alla andra på FL, fast bara tjejerna killarna får gå dit och heja på.

Vilken härlig kille Liam verkar vara, så klok och ödmjuk, och vilken fin relation ni verkar ha. Du har iof funnits i hans liv länge men det är inte alltid man får en bra relation för det, pratar av egen erfarenhet som barn med styvförälder. Du har släppt in honom i ditt hjärta och det är otroligt fint, barn känner när dom är välkomna och när dom duger som dom är. Än en gång är du beundransvärd.

Önskar er allt gott. Ni finns ständigt i mina tankar. Er underbara Tille med dom underbaraste två blå är också ständigt med mig...
    Många storabamse kramar till er alla, Therese, Niklas, Liam och Dea
    från Anette

• JohannaAxelsson

Ja det är nog tyvärr så att det är någon på denna sajten som skrivit till AF. Som det står här uppe, svenska avundsjukan som rör till allting.

Mycket som har blandats ihop tyvärr men när man sätter in pengarna i fonden, tex att man går in direkt på posten då SER ju POSTEN att pengarna går till just EPIDERMOLYSIS BULLOSA-fonden.

Så det så!!

• solrosen74

Ja det är ju så tråkigt att nån alltid ska surna till och inte ta reda på fakta.Usch för det.

Men som andra skrivit vi härinne och ni vet ju vad som är sanningen.

Verkar som ni haft en bra dag.Du tränar ju som attans Therese,ska du med till Os? Nej jag tycker du gör rätt i det, det är ju bara så skönt.

Liam har kommit åter va härligt.Ny cykel har han fått, så roligt.

Ja nu är det bara att önska er godnatt.

Godnatt Tillelille slumra sött.

• n k
    God natt familjen!
    Hoppas att ni har haft en solig dag. Här har vi haft näst intill sommar Cool 
    Hoppas även att träningar & förkyldningar går åt rätt håll Flört 
    Trist att människor inte kollar upp fakta innan man antar en slutsats..... det gynnar ju ingen!
    Önskar er en god natt!
    Kramar om er båda (((KRAM)))

Tille!
    I kväll bestämde jag & min son, att vi ska ses på Torekällberget.
    Det är ett mini-skansen, som ligger nära där vi bor.
    (Skansen är ett ställe som ligger i Stockholm, där det finns 100 år gamla hus & djur gårdar & försäljning av godis & annat gott) 
    Vi var nämligen där idag & hoppade på höskullen & åt glas & köpte polkagrisar & tittade på när en tjej drejade muggar.
    (Dreja är när man lägger en klutt med lera på en bricka, som man snurrar med en pedal med foten & samtidigt formar man klutten med händerna, tills den blir hög & ihålig. Det såg ganska lätt ut, men är nog ganska svårt.)
    Muggen blev jättefin. Sen bränns den & målas. Coolt va!?

Ska vi ses där? Det låter väl skoj Skrattande 
    Jo, jag glömde ju... man kan rida på ponnies där också. Lockad?
    Ses vi inte där så tar vi det lilla målnet över Astrid i natt.
    Kram på dig min lilla kämpe!

Nanna
    "...du är himlen runt hörnet för mig."