• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Neelah

HeWe: Ditt inlägg gav mig världens underbaraste bild av Tille. För att hinna hålla koll på familjen flög han superfort från plats till plats och det kittlade i hans lilla mage så att han skrattade så där underbart som bara ett litet barn kan.

• aloris

Hejsan, Svejsan!!

Vad skönt att ni har det så bra!! Ni är så väl värda allt fint ni kan få, underbara människor!

Vad kul för Liam att åka till Sthlm, det blir nog jätte roligt!!

Tille Lille, söta lilla du. Dina ögon lyser varje dag, så fina sammetsblå och vackra! Ha det så underbart med dina änglavänner min lille vän!! Snusningar på dig lille tuss!!!

Kramisar till er alla från lilla mig!

• Anbe

HeWe:Vad fint du skriver!
    Jag e övertygad om att Tille har det bra och ser till att Mamma Therese, Pappa Nicklas,Storebror Liam och storasyster Dea alltid kommer att ha det bra och ta hand om varandra.
    Tille med dom underbart fina ögonen:Du har berört mig så mycket,saknar dig fast jag inte fick lära känna dig!Du har lärt mig så mycket, att ta vara på dagen!/Många kramar till familjen och Tillelille!/Kram Annika

• HeWe
    Neelah...de låter ju jättefint..så e de nog...å småjoller å skratt som e såå goosigt. Låter helt underbart...han lyckas hinna överallt..han är fantastisk vår finagoooaste vän Tillemannen. 

Tack gooe Anbe... han sitter djupt rotad i mitt hjärta...som mina barn..han är å var sååå speciell vår vän..

Ha en superduperfin dag..alla mina vänner...å fina kärleksfamiljen...i Thailand...
    Tillemannen får mina gooaste finaste så snuzigaste slängpuzzar på gookinden.
    Kram Tilles SagoTant...Helén.
  • Emab

Läser här varje dag, men det var ett tag sedan jag skrev...

Hoppas ni har det bra och ser framemot den 24:de!

• Tandfen

Hej Tille!
    Leker ni nu och har jättekul?
    Hoppas ni har bättre väder uppe hos er än vad vi har här nere.
    Det är ruggigt, man kan tro att det är höst.
    Jag läste att du och Magnus har byggt en koja. Man kan ha jättekul med en koja. Bjud du in dina vänner så att de också får se vad ni har gjort. Kanske ni kan sitta där och ha hemlisar och skratta och ha roligt. Det är ett bra ställe att ha om man ibland vill vara ifred.
    Ha en kul dag, lillprinsen.
    Pussar och kramar från mig till dig!

• babylover

Hoppas ni har finare väder än det svenska regnet som öser ner. Lyckades du lära dem att spela poker igår? Ha en bra dag!

Tille det är som HeWe skriver du är och var speciell lilla vän och vi tänker på dig.
    Kramar

• Therese6699

Goddag... nu är vi hemma och helt slut är vi också... Gårdagkvällen blev lång.. faktiskt nästan enda till morgonen. Klockan fem gick vi och la oss och sedan upp klockan nio så det blev inte så många timmars sömn. Vi försökte att spela kort med dom, men dom har inte direkt kortspel i blodet så det blev "fem kort" och "finns i sjön" en lagom nivå insåg vi till slut : )) Men det var riktigt riktigt trevligt faktiskt. Undrar just hur pigga dom var i sin affär idag.

Vår taxichaufför som har skjutsat runt oss här i veckan kom och hämtade oss i morse och vi satte av mot elefanterna och vattenfallet. Men först hann vi med ett litet stopp hos en mumie. Vi bad och skakade massa pinnar för att få fram ett nummer och sedan fick man läsa något slags "horoskop". Det visade sig att Nicklas skulle bli den lyckligaste i hela världen, men inte direkt jag*skratt* Taxichauffören skulle träffa en rik änka... det var faktiskt rätt så roligt för han hade med sig sin 21 åriga flickvän...hehehee.

Nästa stopp var i alla fall elefanterna.... Nu när jag har sett en elefant i verkligheten så tycker jag helt plötsligt att jag inte ser ut som en elefant. Möjligtvis en kossa, men elefanter är verkligen riktigt riktigt stora... Alltså hur stora som helst!!! Vi hoppad upp på en sån där stol på ryggen som tog två personer. Men efter vi hade gått ett tag bytte skötaren och jag plats så jag fick styra åbäket. Det var verkligen jättehäftigt. Jag stoppar in lite bilder sedan så får ni se. Vi såg två ormar ifrån elefanten och det var ju tur att vi var på elefantryggen annars hade jag varit hur rädd som helst. Jag var dock lite rädd när elefanten gick jättenära ett stup. Bara tänkte vad som skulle hända om han snubblade lite... men han var förvånandsvärt säker på sina stora fötter.

Efter Elefanterna så åkte vi till Nan thon eller hur det nu stavades. Det var riktigt mycket billigare där än i Chaweng. Vi hittade en massa schysta T-shirtar för 50 kronor styck. Jag tror Nicklas köpte 10 styckna :) Till Liam hittade vi en massa häftiga prylar och Dea hittade vi en jättefin outfit till. Och massa snäckor och sånt som hon tycker om. Jag hittade även jättefina hårspännen som såg ut som fjärilar så jag köpte var sin sån åt Dea och mig. Allt som allt måste jag nog säga att vi fick en himla massa för pengarna vi spenderade. Helt otroligt faktiskt.

Efter att ha shoppat så stannade vi till på Samuis största juvelarbutik. Det slutade med att jag köpte ett par små guldörhängen som såg ut som fjärilar. Tänkte ha på mig dom på nyhetsmorgon. Jag vet inte vilken tid vi ska vara där ännu. Kan tänka mig att det beror lite på om det är några jätte nyheter som råkar uppkomma. Nicklas fick massor av tips av dom i affären om schysta vigselringar.. så vem vet. Han kanske gör slag i saken...

Efter juvelarshoppen åkte vi till Big buddha statyn. Men där fortsatte jag att köpa lite saker till Dea och Liam. Fina halsband fanns det.

Sist så skulle vi se krokodilshowen. Med tanke på att alla andra krokodiler jag sett bara har legat och sovit i solen så hade jag nog mina misstankar om att showen inte skulle bli så mycket att hänga i julgranen. Men oj så fel jag hade! Det var så spännande att jag  faktiskt tänkte gå därifrån ett tag. Och krokodilerna var inte alls speciellt lugna utan dom  var faktiskt rätt skräckinjagande. Det var i alla fall en bra show.

Och nu är vi tillbaka på hotellet och vi ska nog snart äta för jag håller på att hungra ihjäl.

Hoppas att allting är bra i Sverige och snart är vi hemma igen.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

HeWe: Jag såg meddelandet nu.. det var jättefint och snällt!

Kramisar
    Terese

• Klatermaja

Vilken spännande dag!! Hoppas middagen smakar bra .

Kram

/Klatermaja - en förvirrad solstråle