• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Therese6699

Klatermaja: Vi berättade inte förrän nu ikväll faktiskt. Tog med mig datorn och visade lite bilder. Vi har inte funnit någon anledning att göra det innan. Men nu kändes det okey att göra det. Så vi har haft en liten kortvisning nu vid middagen.

• mixi

Det låter som om ni iallafall har fått en kanonsemester
    Hos oss spöregnar det och är ishavet ute.
    När är det dags för hemresan?
    Jag förstår att ni bara LÄNGTAR hem till vårat underbara
    SVENSKA klimat.
    Kramar

• Klatermaja

Therese: Nej, känns det inte rätt och det inte finns en anledning så...

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Bowmore

Klart att så trevliga människor som ni blir bjudna på middag.

• Ella79

Ni får verkligen uppleva saker på er spännande resa...

Jag hoppas verkligen att Nicklas gör slag i saken *skrattar*, men det verkar som om dagens män inte får tummen ur någon gång så att säga *pik*!

Du kommer att vara så fin med dina fjärilsörhängen i TV. Jag både längtar och fasar till den 24:e. Min sambo har nästan förbjudit mig att se dokumentären, eftersom han vet att jag kommer att gråta, gråta, gråta...Men det finns inget i hela världen som kan stoppa mig från att få se Tille i rörliga bilder, så fin, så fin. Lycklig ska ni vara som fick låna ett sådant underbart barn...

Kramar /Elin

• qramiz

Hej alla glada människor
    Nu har jag äntligen kommit tillbaka ifrån min resa till grannlandet Finland men det kna jag tala om att det var INTE lika vramt som i Thailand, tro det eller ej men en dag vi vknade så hade vi snö...brrr, huga vad kallt det var!!"!
    Kommer in och skriver mera i kväll då jag har mer tid (förhoppningsvis om barnen somnar)
    Har iallafall tänkt massor på Tille under resan han har varit med, speciellt då jag sett vackra saker då är han med massor, tror inte det gått en endaste dag utan att mina tankar varit med Tille och er i Thailand.
    Självklart, jaa självklart Therese så kommer vi att störta er den 24:e...vi är många som kommer att sitta fastklistrade med båda skratt och gråt...'
    Hörs ikväll Stor bamsekram till er båda...och Tille du vet vad jag gjort för dej..på resan, berättar senare för mamma och pappa..snusningar....

• fightclub

Hej på er!
    Oj vad ni har hunnit med mycket i dag! Hur spännande som helst.
    Att man vågar `kramas´med en så´n krokodil och se så glad ut, har jag svårt att fatta.
    Hårspännet var jättevackert.Nästintill vackert som Tille och hans blåa ögon!
    Elefantturen såg härlig ut, men kan tänka mig som du säger att det var lite läskigt vid stupet.
    Thailändarna verkar vara ett otroligt älskvärt folk. Det hör man hela tiden. Jag MÅSTE bara åka dit nån gång, känner jag.
    Underbart snällt att bjuda på middag mm. Men så gulliga, öppna och trevliga som ni är, så är de ju inte så konstigt alls, tycker jag.
    Sov så gott nu. Dröm söta drömmar.
    Superkram/Helena

• fightclub

Glömde säga, att Pung ,haha...tja varför inte. Det vore man ju rätt ensam om att döpa sitt barn till. Min son är inte döpt...
    Kram igen.

• nessie72

Therese: vilket OTROLIGT vacker hårspännet....nästan så man får tårar i ögonen.....

Vilken tur att ni stortrivs...Själv blir man VÄLDIG avis när man ser bilderna........men ni förtjänar denna semester.....

Väntar med spänning på att ni skall vara med på TV...kommer att sitta bänkad framför tv...

Passa på att njut nu(lite för mig oxå

• qramiz

Näpp kan inte bärga mej ifall jag inte får tillfälle ikväll..lovade ju att tända ljus för dej lille vän och det gjorde jag på två ställen och det var sååå vackert, första stället var in vacker kyrka som låg insprängd i ett berg, det var riktigt vackert där, där tog jag det 1:a värmeljuset tände det och tänkte på dej du lilla änglapojk, det kändes så härligt , det spred sig en sån otrolig värme..(har kort på det ska försöka lägga in det,) det 4:e ljuset på 2:a raden var tillägnat bara dej...detta tände jag på söndagen..
    På måndagen besökte vi ett kloster Valamo kloster , där var det oxå dax för ljuständning så jag köpte ett lite längre doftande ljus bara till dej,ristade in ditt namn gick fram och tände det i denna otroligt vackra atmosfär, med en speciell varm känsla, jag tänkte på dej Tille, både goda och lessna tankar, var så nära att fälla en tår för dej,men hejdade mej , du finns ju i mej du har berör mej in i djupet av mitt hjärta på ett så underbart sett, både sorgligt och glatt...du finns där alltid..lilla änglagosse.
    Sedan hittade jag ett så vackert kort på en "änglapojk"precis som Magnus tycks beskriva dej i hans fina berättelser, med de vackraste blåa ögon som man bara smälte sig in i ,direkt var du med mej igen,kan det vara så det ser ut när du tar imot oss på andra sidan ståendes på ett moln så mjukt så mjukt?- Köpte kortet tänkte att mamma och pappa skulle få det.
    Så du ser Tille tänker på dej vart jag än far...
    Ha det riktigt bra bland molnen.
    Therese och Nicklas tycker ni är kanon, ni är verkligen gjutna för varandra...blir det bröllop? Hoppas det...KRAMIZ