• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • niederkk

Soon a new day will start and I hope it'll be nice for you.
    Regards from Germany, Kristina

• Nötkaka
    Lille sötnosen Tille:
    Tänker på dig varje dag, flera ggr om dagen....
    Samma saker varje dag dvs jag undar hur du har det. Vad du gör, hur du mår.....
    Önskar att du kunde varit kvar med oss. Saknar att se nya bilder på dig...saknar dig...trots att jag aldrig träffat dig Tille. Visst är det konstigt. Tårarna rinner fortfarande när jag tänker på att du aldrig mer kommer vandra här med oss...Lille gubbe....

Tänker på att du snart kommer dyka upp i tv och jag längtar samtidigt som jag får ont i magen. För du är så himla fin och jag kommer gråta mig till sömns....Så svårt att förklara

Hur som helst så vill jag att du skall veta att vi är många som tänker på dig....men det vet du väl redan. Och inte läser du internet däruppe väl? Eller

Kram på dig Tille, vår kämpe!
  • solrosen74

Gokväll nu är klockan mycket och du vår käre lilla vän sover nog sött.Idag fick du träffa min pappa.Ta hand om honom åt mig.

Hoppas ni njuter av varandra därborta.Ha det så härligt och natti natt.

kram Åsa

• Siv1974

God natt lille Tille vennen og sov godt:) Satt å så på bilder av deg i mamma's album i stad og jeg ser jo så utrolig vakker du er:) Håper du har hatt en fin dag der oppe i det blå med alle englevennene dine. Vi har hatt regn her i Oslo i dag men kost oss likevel. Magnus syns det var kjempe gøy å gå i tog og han kom til og med på tv:) Suss og klem fra meg.

Therese og Nicklas: Høres ut som dere har hatt en fin dag i dag. Håper dere klarer å lære deres nye venner poker:) Ha en riktig god natt og sov godt:) Klem fra meg.

• Hemgårn

Tille, jag lovade att vi skulle bygga koja idag och man ska hålla det man lovar!

Det rasslar till i träden. En ekorre hoppar mellan två höga tallar och försvinner snabbt bakom en stam. Någonstans i närheten hörs en hackspetts ihärdiga hackande och på en mossig sten sitter en uggla och sover. På marken ligger kottar och barr i massor.
    - Kom, säger jag till gossen. Vi kan ha vårt läger här borta! Jag pekar på trädstam som ligger en bit bort.
    Gossen skrattar till och springer bort till den mossiga stocken. Med ett skutt hoppar den lille killen upp på stocken.
    - Titta Magnus! Jag står här uppe! ropar gossen lyckligt.
    Det är en stor bedrift för en så liten gosse att skutta sådär högt.
    Jag applåderar och går fram till pojken.
    - Du är duktig du min lille kompis! säger jag och klappar honom på kinden.
    Jag ser mig omkring. Det ligger gott om grenar i den här delen av skogen, både långa och korta.
    - Kom Magnus, säger gossen ivrigt. Det finns massor med pinnar som vi kan använda till kojan!
    Den lille pojken hoppar ner från stocken och börjar plocka grenar. Han är flitig den här pojken! Jag ställer ner ryggsäcken och verktygslådan på marken och börjar samla grenar jag också.
    Efter en stund ligger där en stor hög med pinnar och grenar på marken. Pojken och jag står bredvid varandra och beundrar vårt resultat. Det kan nog bli en rejäl koja av allt det här!
    - Vart vill du att kojan ska vara? frågar jag pojken och öppnar verktygslådan.
    Gossen ser sig omkring och pekar sedan på stocken.
    - Jag vill att vi bygger kojan mot den där stocken Magnus.
    Jag tittar på den mossiga trädstammen och kliar mig fundersamt i håret.
    - Tja, svarar jag, det kan faktiskt gå riktigt bra! Kom så börjar vi bygga!
    Jag plockar fram två hammare ur verktygslådan och en ask med långa spikar.
    - Här har du en hammare, säger jag och räcker gossen den ena hammaren.
    Asken med spik ställer jag på stocken. Vi lägger ut de stora grenarna på marken men gossen ser fundersam ut.
    - Magnus, hur ska vi göra nu? frågar han tveksamt.
    Jag plockar upp en ganska lång gren lägger den mot stocken.
    - Jag tror det kan vara bra att bygga väggarna först, svarar jag. Sen spikar vi ihop dem.
    Gossen ler med hela ansiktet. Han gillar idén och börjar genast leta efter rätt grenar.

Ljudet av hammarslag och glada röster strömmar ut från skogen. Runt om i skogen sitter små fåglar och sjunger. En familj igelkottar har nyfiket vandrat in och sitter nu och ser på när en koja blir till i deras skog.
    - Du Magnus, säger gossen plötsligt.
    Jag ser upp och lägger ifrån mig hammaren.
    - Ja lille vän?
    Den lille snickarpojken tittar ner på sin mage och klappar på den lite.
    - Är du hungrig? frågar jag med ett leende
    - Ja, det är jag. Det är ju ganska jobbigt att bygga kojor. Jag blir hungrig av det! säger gossen och ser längtansfullt på ryggsäcken.
    Jag dukar snabbt fram fyra mackor och en termos med choklad. Gossen tar en macka och sätter sig på marken med ryggen mot stocken.
    - Vad tror du? frågar jag och häller upp choklad i gossens mugg.
    Den lille snickarn tittar på vårt kojbygge och ler.
    - Det kommer bli den finaste kojan! säger han med munnen full med macka.
    Jag rufsar om hans blonda gossehår och räcker honom muggen.
    - Japp, säger jag bestämt, den kommer att bli den finaste av kojor!

En lång stund senare tystnar hammarslagen i skogen. Jag lägger min hand på gossens axel och ler. Framför oss står kojan!
    - Färdig! säger gossen stolt och ler.
    - Mm, färdig, svarar jag. Kom så går vi in i kojan!
    Vi leker en stund och när solen börjar gå ner packar vi ihop våra saker och ror hem.
    - Kan vi åka hit imorgon igen? frågar gossen och gäspar.
    - Det är klart vi kan göra det, svarar jag. Nu går vi hem och äter kvällsmat!
    Jag surrar fast båten vid bryggan och tillsammans vandrar vi på stigen som leder hem till stugan.

Så kan jag tänka mig att en koja blir till under en dag i skogen...

Snusningar, din InternetKompis Magnus

• glömsk

Godmorgon!!Ni har säkert sovit gott..Hoppas dagen blir full av äventyr..Må så gott...kram lotten

• Sanders mamma 04

Titter inn for å ønske dere en kjempefin dag! Håper dere får nyte de siste dagene i solskinn

Det var en travel dag i går. Litt mye for en 2 åring. Han sovnet på sofaen til bestemor 15.30, og sov i over 2 timer Men det var stas med 17.mai tog, is og spesielt russekorta han fikk falt i smak. Kjekt å feire nasjonaldagen. Tille sørget for at vi fikk opphold hele dagen! Tusen takk Tille!!!

***KLEM***

• IrmelinFraNorge

God morgen. Håper dagen blir kjempeflott. Kramisar Irmelin

• sgr

Go´morron Therese och Nicklas!
    Hoppas Ni får en trevlig dag hos elefanterna. Ta´t lugnt med solen, ni är säkert jättebruna ändå. Ha nu en bra dag....

God morgon Tilleman!
    Tänker på dig ständigt. Jag hoppas du sovit gott och mår bra.
    Än idag är det svårt att förstå att du flyttat dit upp. Men vi kommer ju att ses en dag. Ha nu en riktigt busig dag med dina vänner. Du vet att du finns i mitt hjärta...

Kramisar
    Sandra/sgr