• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • idnar

Ser ut som om ni har det verkligt skönt. Här i Småland idag regnar det. men man får inte klaga på det kan alla blommor behöva. Har inte skrivit på ett tag har haft fult upp denna veckan. Mitt minsta barnbarn fyllde 1 år i Måndags. Firade han litte i Söndag, och lite i Måndags. Och i morgon kommer mina andra barnbarn upp från Skåne.Det blir att fira denna helgen också. Så det har varit full rulle i köket. Så en annan börjar också längta efter lite semester.
    Det är bara att hoppas att Nicklas tar det sista steget nu då. Skall hålla tummarna för dig.Det är klart att vi stöttar er under tv-programet. Har redan bockat in det i kalendern inget annat skall ses på tv den dagen det får vara hur fint väder som helst vi skall titta på det. Ni får fortsätta att ha det så skönt under resten av er semester.

Många hjärtliga hälsningar
    från en familj i Småland

• Klatermaja

Väldigt vackrt hårspänne!!

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • FraNorge

Hei, virker som dere har hatt en spennende dag, og det er bra. Så kjempefin den var den hårspenna! Helt nydelig. Tror det er to små som kommer til å bli svært så glade når dere kommer hjem også, så mye fint dere har kjøpt til dem. Og for å se dere igjen så klart. Ha en koselig kveld. Klem fra meg.

• Ulrika mamma till 4

Halloj!
    Det är så himla kul att läsa om allt ni är med om.Jättespännande ju!
    Självklart kommer vi att stötta er när det är dags för tv.Det ska du veta Therese,oss blir
    du inte av med så lätt.Vi följer dig så länge vi får och du tycker att det är ok.
    Ni och lilleman har gett oss så mycket!
    Tille forever!
    Kram Ulrika

• Bowmore

Så härligt att höra att ni har det bra. Verkar som ni har verkligen njuter av varje sekund. Unnar er all glädje som ni kan få.

Krokodiler låter läskigt. Jag hade nog inte stannat kvar och kollat. Räcker med att se dom på Tv.

Vilken tur att du inte längre tycker att du är en elefant. Kossor är ju söta ju.
    Jag lovar du kan med gott samvete visa dig i vad som helst.

När kommer ni hem?

Kramar

• Therese6699

Hej igen, nu har vi ätit en supermiddag och vet ni en sak. Kocken i köket kom upp och sa att dom bjuder på middagen ikväll för dom tyckte vi var så trevliga människor... helt otroligt snällt. Vi fick drinkar också! Nicklas fick dock ta dom. Jag höll mig till cola jag.

Nu är det nog bara sovning som är kvar för oss idag. Vi får hoppas på fint väder imorgon. Men enligt han som är ansvarig för hotellet så kan det bli lite sämre imorgon. Vi får väl se, vi kan nog hitta på något att göra ändå. Imorgon kväll så ska vi ned till Chaweng, tänkte ge kris och Kaka en kortlek och en bok sudoku. Får hoppas dom blir glada över det : )

Heheheh glömde förresten berätta en rolig sak om dagen. Taxichaufförens tjej var ju med och hon hette Pung. Ni kan tro att dom skrattade gott när vi berättade vad det betydde på svenska*skratt*

Ha en trevlig eftermiddag!

Therese

• HeWe
    hejhej igen....sååå häftiga bilder...å fint spänne.. vackert blå, som Tilles fina ögon...
    Kanske, kanske en liten ring på ett litet finger nångång längre fram då..haha..nice..får hoppas å se sen då, å  Nicklas , dags å ställa frågan kanske...en fördel om de ska bli nåt...haha. 
    Guud så häftigt me elefantturen...såg sååå härligt ut..å hajen..du e ju "haj" på de där...en riktig fena på såna stora å ganska farliga djur..joodu. Skulle tagit en riktig mumsbit...hm, fast inte i levandes tillstånd förstås..
    Åsså vare ju de här me spåendet...eller va de heter...givetvis spåddes ju Nicklas få ett lyckligt liv..lyckligast i världen..de tror ja han redan är..han har ju Dej å barnen...kan man få en bättre å starkare familj...needå.
    å sen ett sånt rikt liv me mycket äventyr, som ni upplever å upplevt...

Nu väntar en fin dressyruppvisning för mej..Min flicka Sofie å vår Schäfer Lowiz...ska bli skoj å se..så ni får ha de bra ikväll..

Mys å kramas..vännerna så kära...kramiz Helén.
  • Klatermaja

Therese: Men ni ÄR trevliga människor . Har ni berättat om Tille? Pung hihihi

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Therese6699

Just det, angående nyhetsmorgonen så är det rikstäckande nyhetsmorgon. Jag vet inte vilken tid det blir där än. Men någon gång på morgonen den 24:e. Jag skriver något när jag vet mer. Dokumentären går ju på kvällen klockan nio.

Kramisar
    Therese

• antitanten

Hej Tille o familjen
    Oj vilka fina Thailandbilder i mamma Therese bildgalleri minsann.
    Eftersom Du ju ser allt lite så där ovanifrån Tille, måste det ha känts
    spännande att titta på men säkert o skönt att vara lite på avstånd.....
    hajar, spindlar o krokodiler är ju läskiga ju.

Idag såg jag en så vacker fjäril fladdra här i Vita bergen.
    Har aldrig tidigare sett något liknande.

Förstår så väl Tille att du är bra trött nu när du gett oss alla så mycket
    solsken och strålar så länge, och det är därför som vi nu fått lite regn.
    Välbehövligt det också.

Många kramisar till Tille-familjen
    Lena m familj