• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Leeloo

Såg precis dokumentären och tyckte den var väldigt bra. Grät ett par tårar men mest av allt så imponeras jag av er styrka och acceptans att livet ibland kan vara rent ut sagt skitjobbigt, men det viktiga är att göra det bästa av situationen och att se dom bra stunderna och ta tillvara på dem.

Kram till er!

• glömsk

Vilken otroligt vacker dokumentär..Tille mmmmmm...
    Tack för att ni har låtit oss få se,läsa ,fråga m.m.
    Man har lärt sig att man ska ta vara på det man har.Aldrig ta något för givet..Ni är underbara..
    Många kramar Lotten

• Tarjas

En ängel med blå ögon...det är du det Tille...Den finaaste av de alla...Såg programmet om din resa...Tilles Resa...om avstickaren ner till din fantastiska familj...men din resa tog inte slut...du reste till en annan plats... där du inte har ont, och där du kan busa och leka med dina änglavänner...I vetskapen om att du en dag, kommer få träffa underbara Mamma Therese och fantastiska Pappa Nicklas igen...få känna deras varsamma, kärleksfulla snusningar på din lilla panna...Åh Tillehjärtat...Du berör mig så...och jag hoppas att när min tid är kommen att jag får komma dit där du är, och lära känna dig...få känna styrkan, modet och all värme du utstålar...När du låg i din vagn, så lugn, i vetskapen att du valt helt rätt familj att spendera en tid av din resa på...få känna värmen från mamma och pappa, få ligga och nyfiket kika på Liam och hans kompisar när de lekte...Allt för att komma ihåg de minnena när du rest vidare...
    Som dina kloka föräldrar sa, så måste man acceptera saker för vad de är, vissa saker kan man inte göra något åt, utan så här är livet, vare sig man vill eller inte. Men du Tillevännen tog tillvara din tid här på bästa sätt, genom att njuta av din familj...ge och få ändlös kärlek...bo hos Familjen Kärlek...Öppna ögonen på så många människor...som kanske inte visste att de gick runt och blundade...

Din Pappa Nicklas sa att inget är för evigt...men där håller jag inte riktigt med honom...För du...Tille-Prinsen finns i mitt hjärta...idag...imorgon...i evighet...Vart jag än reser...

Nattisnusningar till dig...älskade lilla vän...Mamma Therese och Pappa Nicklas skatt...Ängeln med de blå ögonen...

Kramar, varma och ömma...
    Tarja

• A S K

Underbar film om er Lille Tille och tack för att ni orkar dela med er!
    Kram!!
    /Agneta

• emilsson

Hej Therese och Nicklas.
    Ja,jag kan bara hålla med alla föregående skrivare här på tråden. Sååå otroligt fin dokumentären/filmen om lille Tille var!!!
    Jag grät floder,men det var jag ju inte ensam om...
    Han såg så rofylld ut den lille kämpen.
    Att höra Liam prata om att Tille inte finns mer-som den självklaraste saken i världen. Det är inte svårt att lista ut var den killen fått sin klokhet och styrka ifrån!!!=)
    Ni är helt underbara människor som är guld värda!! Man förstår varför Tille kämpade sig kvar så länge.....=)
    All lycka till er. Tänker på er.
    Kram/Caroline

• IrmelinFraNorge

Nå har jeg fått mail fra Big Bok. De sender bare boken innen for Sveriges grenser. Det var tråkig. Da får jeg ikke lest den. Nå ble jeg ledsen. Finns det noen som kunne tenke seg å bestille den fra Sverige til meg så kan jeg betale den på forskudd?

Kram til alle.

• Elei

Vi är många som har sett på dokumentären idag, men få av oss kunde nog hålla tårarna tillbaka...

jag beundrar din styrka, många hade nog bara fallit ihop i en hög och gått in i en psykos. Hoppas verkligen att du får sörja ordentligt också, så du inte bara är "duktig" jämt.. Jag tänker på er väldigt ofta.

kramar

• laluna75

Therese & Niklas...

Vilka underbara människor ni är, otroligt starka...

Så fin dokumentär vi fick se. Tille-Lille var ju så fin...
    Så han njöt när ni pussade på honom man såg verkligen att han älskar er lika mycket så som ni älskar honom, så underbart att se.
    Tille grep verkligen tag i mitt hjärta, han kommer att finnas i mina tankar...

Vill önska er all lycka i framtiden och hoppas att Tille får ett litet syskon snart.

Kramisar
    Kirsi