• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Nalle Puh25

Helt underbar dokumentär, så rörande!! Tack!!

• BeataBus
    Till er som missade filmen..någon härinne skrev att den går i repris den 4 juni....
  • Tett82

Hej!
    Vilken underbar dokumentär om er underbara familj!
    Kom många tårar när jag såg vad ni gått genom. Beundrar er styrka och att ni delat med er av era upplevelser!
    Ett STORT tack och många kramar till er!
    /Therese & Fredrik

• oliluc

Tack för att vi fick se den fina dokumentären om Tille, jag blev otroligt rörd.
    Tack än en gång ni underbara goa människor.
    Kramar Mitte och barnen

Tille lille, jag förstår att du är stolt över dina föräldrar. Sov så sött du vackra ängla barn.

• Bonus

Tittar in och önskar er en god natt.. Han inte hem till tv:n i tid. Så nu får jag vänta till reprisen.

Läste om er i Ab i dag.. Otroligt att ni delar med er så mycket som ni gör

omtanken är den bästa av alla tankar

kram

• Tesan81

vill ni veta nåt?

När jag satt och kollade på dokumentären så började jag naturligt vis stor gråta, min dotter (född samma dag som Tille) satt i sin gåstol och då när jag satt i fotöljen och snyftade så kom hon rullandes i gåstolen och tittade på mej och började att vifta med en hand, jag förde då ner min hand mot hennes och hon tog tag i min tumme och kramade åt den och sen tittade hon också på tv med min tumme i sin hand, när 2:a reklamen var slut så sträckte hon armarna mot mej och ville sitta i mitt knä, hon luta sej tillbaka i mitt knä med huvudet mot mitt bröst och "gosade".. När hon gjorde detta började jag så klart gråta ännu mera. Undrar vad hon vet igentligen? Gråter

Villemo
  • LillaLulla

Vilken underbar dokumentär. Jag trodde först att det skulle bli en freakshow där alla förfärades över en hemsk sjukdom, jag är glad att det inte var på det sättet. Man kan inte annat än beundre er och Tille!

• Nötkaka

Ni har stort hjärta Therese och Nicklas!

Kramar

• Brodsmulan

Vill ge dig Therese och Niklas en stor kram och ett varmt tack. Tack för att vi fick ta del av er lilla prins, för att vi fick dela ert liv både förut, nu och framåt. Hoppas innerligt att ni åter snart får gåvan av att ge Tille ett syskon, oavsett hur ni än gör det och att även den graviditeten får gå skonsam fram.
    Lilla Tille kommer finnas kvar i många hjätran under lång, lång tid och jag vet att jag aldrig glömmer honom.. lilla prinsen. Han har gett många tacksamhet ikväll, så otroligt fint av er, dels för forskningens skull men mest för att ge han mening, hans korta tid är inte meningslös ändå men detta var nog bland det finaste ni kunnat göra för att få fler att tänka.
    Tänka på honom, kommer vi alltid göra på hans födelsedag och just nu känns det i mamma hjärtat, så dubbelt, jag vet hur det känns att mista och jag vet vad 22 september står för. Det gör er lilla kämpe en så stor del av våra tankar, men även vi kände som ni när vi väl kunde läsa här att han somnat in.. vad skönt att han inte behöver lida mer och att ni äntligen kan få ta del av den riktiga sorgen, även om den redan pågått ett tag. Men efter regn kommer solsken och ni har mina innersta lyckönskningar till ett kommande pyre. Oss tog det ungefär 2mån för att åter bli gravida när vi mist Ludwig och Jocke är verkligen solen i vårt liv, önskar er detsamma oavsett hur ni må gå till väga och lilla Tille kommer bli världens stoltaste storebror och skyddande lilla ängel.
    *kram* Cissi