• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • antitanten

Tille lille,

Tusen tack för att vi fått titta in i ditt liv och din familj med hjälp av

den fantastiskt fina dokumentären som visades ikväll.

Det var en känsloladdad kväll i kväll.

Värmeljusen och syrenbuketten var givna ateraljer på vardagsrumsbordet.

Vi satt som förväntansfulla julaftonssbarn alla fyra i soffan framför TV:n ;

Emelie, jag, hunden Caspian och katten Simba.

När dina intensivt blå ögon visades i TV-rutan var det som om tiden stod still.
    Alla tankar  liksom bara stannade av och tårarna kom till oss.

Att ha fått dela detta äventyr som ditt korta liv var Tille, var helt fantastiskt.
    Dina föräldrar Therese o Nicklas  är två unika människor Tille.
    För att inte tala om din storebror Liam, som så fint beskrev hur dagarna kändes.
    Så målande...så på pricken bra förklarat hur han kände. Så lätttillgängligt beskrivet.

Din mamma Tille, har ett underbart sätt att tala på. Hon är rak, hon är ärlig och hon
    pratar ett språk som vi alla föräldrar förstår. Inga onödiga krusiduller eller så.
    Din pappa, han är  så otroligt fin som visar känslor som tyvärr inte många män
    gör idag- trots att tider förändrats osv.

Tille-vännen, du har öppnat ögonen på en hel värld genom att vi lärt oss se
    saker och ting som dom är------genom dina intensivt blå ögon.
    Du, dina föräldrar o syskon har lärt oss att allt är värt att kämpa för.

Tack Tille
    Tack Therese o Nicklas

• Sanders mamma 04

Heisann ALLE på familjeliv!
    HJELP!!!
    Har samme problemet som Irmelin fra Norge jeg Får ikke bestilt boken i Norge. Fikk mail fra Big Bok at jeg hadde fått reservert en, men hjelper ikke når de kun sender innen Sverige. Noen som kan hjelpe meg??? Ville så gjerne hatt denne boken også. Har kjøpt den andre tidligere.

Klem

• Emmis mamsen

så det finns två böcker alltså?.....jag har den med blått omslag.....skulle gärna stödja eb föreningen om nu vilken bok det var....å sen pinsen kom inte till rätta när jag beställde......kramar å mvh josefine å emmi å elina

• Tesan81
    antitanti: gu va fint du har fått till de
    Villemo
  • bebisjakt

♥måste bara skriva ett par rader till den starkaste familj jag någonsin "mött"..
    att du har orkat skriva allt om tille lille, hela hans underbar liv här på jorden..
    det som för mej ser omöjligt ut klarar faktiskt du/ni av..
    en sån vilje stark familj.
    en familj som faktiskt har påverkat tusentals människor inte bara i sverige utan i andra länder!! det är för mej ofattbart, hur kan man hantera sin sons död så bra.. ni är verkligen en förebilds familj!!!
    hoppas att eran styra smittar av sig till alla andra människor här på jorden som förlorat sitt barn! ni är en underbar familj som alltid kommer kommas ihåg!
    kramar om hela familjen..
    kan man säga annat än att klockan 21,00 den 24 maj satt det en mängd människor runt omkring i vårt avlånga land och grät. grät för en familj de aldrig någonsin mött men vet inprincip allt om!! som sagt en underbar familj..
    tack för att ni finns å har kunnat visa hur starka ni är..
    skänker mina tankar till Tille Lille!!!♥

• antitanten
    olivettan skrev 2006-05-25 00:35:15 följande:
    Antitanti: fin bild!!
    Tack, jag kände att jag bara MÅSTE delge er vår kväll härhemma.
    En oförglömlig kväll i allra högsta grad, för så många.
    Kram
    Lena
  • antitanten
    Tesan81 skrev 2006-05-25 00:33:43 följande:
    antitanti: gu va fint du har fått till de Villemo
    Tack snälla.
    Kände att jag ville visa hur oförglömlig denna kväll blev och är.
    Kram
    Lena
  • Mamselamsen

Vill bara kopiera vad jag skrev på min blogg:

Tilles resa... slog mig rakt i solarplexus.

Jag blev så otroligt tagen av dokumentären om Tille, hans föräldrar och syskon. Det är så otroligt sorgligt att ett barn ska behöva födas och dö med denna för jävliga sjukdom. Tille blev något mer än bara hans "närmastes" barn, syskon och barnbarn. Han blev Tille som:

1. som det så vackert heter, gav sjukdomen EB ett ansikte. Utan honom, hade i alla fall jag inte vetat, att denna sjukdomen överhuvudtaget existerade.

2. Att genom att denna "Fjäril" funnits, och att hans föräldrar har orkat/kunnat låta oss alla följa tiden med Tille, har han bidragit till att det strömmat (hoppas jag) in pengar till Tille-fonden, som ger stöd åt andra med barn med den elaka versionen av EB och forskningen. Just nu finns det minst två bebisar till i Sverige.

3. Att denna bebis har fått massor av oss, att stanna upp och betänka livets förgänglighet och förhoppningsvis förändra en del i vårt stressande och jagande i livet.

Och vet Ni.

Tille själv, har inte en susnig om att han gjort allt detta... om han nu inte sitter någonstans på en molntapp och dinglar med benen och ler. Och förmodligen viftar han med sina långa ögonfransar också... så alla "gammelänglarna" faller som furor.

Over and out/Mamsan, som sänder en tacksamhetens tanke till Tilles mycket omtänksamma föräldrar, syskon och släkt.

posted by Mamselamsen @ 11:42 PM 0 comments

posted by Mamselamsen @ 9:40 PM 11 comments

Ok... nu börjar det på TV4.

posted by Mamselamsen @ 8:58 PM 5 comments

Till dig, auktionskillen i Skåne...

som Syrran träffade idag och som ville ha länken till Camillas myspace.

Här är länken till "Better place-Tille´s song"

posted by Mamselamsen @ 8:40 PM 0 comments

Jag stod och plockade ur diskmaskinen...

och då slog det mig en sak.

Tänk att bara två ynkliga små bokstäver kan förändra livet totalt. Från något alldeles underbart till ett helsike.

Relaxerande-laxerande.

Inte sant?

Over and out/Mamsan, den lilla filosofan

posted by Mamselamsen @ 8:00 PM 6 comments

"Tilles resa" klockan 21.00 på TV4 ikväll!!!!

posted by Mamselamsen @ 6:34 PM 4 comments

Lite "Mamsans" och lite stålullsfrisyr.

Jag fick i allafall med mig kameran hem idag. Så lite bilder ska jag väl kunna lägga ut här igen.

Så här ser "Mamsans" ut innan vi öppnar för dagen.

Och så mycket har vi lärt oss, att även om vi inte har öppnat för dagen, så gäller det att ha kaffe och mackor klara till nio, för då kommer det alltid ett gäng morgontidiga karlar.... och de vill fika och snacka skit en timme eller två.

Och här har vi "the big chef" och vår slav Erika.

Aldrig hade vi väl kunnat ana reaktionen, som Stephan får när han går på stan i sin tennisskjorta med "Mamsans" på ryggen. Han har fått ett och annat snuskigt förslag av mer eller mindre bekanta, som tycker att han är en urgullig Mamsa.

Lite smaskens, efter att karlarna ovan länsat mackfaten.

Sen var det visst någon som ville se "stålullsfrisyren, som jag skrev om nedanför. Så här ser den ut.... exakt lika dan som i morse. Tja, så har jag ju förståss redan hoppat i min lilla leopardmönstrade.

Nä, nu måste jag starta en maskin med förkläden och tennisskjortor. Ingen kan spilla på magen som jag!

Over and out/Mamsan, vars fötter börja vänja sig.

posted by Mamselamsen @ 5:43 PM 7 comments

Coiffure-vite!

Vi tar det stegvis:

1. Huvudet under vattenkranen.
    2. Kamma bakåt.
    3. Handflatan full med mousse.
    4. Klet-klet.
    5. Forma med borsten.
    6. Massor med hårspray.
    7. Låt stelna, så håret blir till någon form av stålull

Frisyren sitter som en smäck i vilken orkan som helst.

Over and out/Mamsan, färdigfriserad för veckan.

posted by Mamselamsen @ 8:16 AM 11 comments

Ikväll får vi bara inte glömma....

dokumentären "Tilles resa".

Tv4 klockan 21.00.

Over and out/Mamsan, friserad

posted by Mamselamsen @ 8:02 AM 9 comments

Underbar dag!

Redan innan jag fått i mig kaffet, ser jag att jag har:

-Vunnit en miljon dollar från en bank i Afrika.
    -På ett par dagar kan jag få papper på att jag är professor i.... tja, vad jag vill. Matlagning kanske?
    -Att jag snart vunnit skor för 10 000 kr.
    -Vunnit fem miljoner på min emailadress... tre gånger!

Nu kan ju den här dagen knappast bli bättre, undrar om jag inte ska ta och gå och lägga mig igen?.

Over and out/Mamsan, rik på både pengar, skor och utbildning

posted by Mamselamsen @ 7:25 AM 4 comments

tisdag, maj 23, 2006
    Go´natt Bloggen!

Nu sätter jag på mig min gröna nattkräm, placerar ögonbindlen på mina blå, smörjer in händerna, sätter på handskar (för att inte kladda ner sängen), smörjer in fötterna, på med strumpor (för att inte kladda ner sängen) hundra tag med borsten, i med papiljotterna, fram med vattenglaset, fluffar upp kudden, pussar maken godnatt, för att imorgon vakna upp som en liten nyponros.

Over and out/Mamsan, som tror stenhårt på mirakel.

posted by Mamselamsen @ 11:09 PM 6 comments

Vissa bloggar gör mig galen!

Det är de bloggar som har ett litet streck uppe till vänster på skärmen, som ska fyllas när man vill publicera en kommentar. Först tar det jättelång tid och sen är det omöjligt att klicka sig tillbaka till där man började. Alla Ni... inkl. ATIR... byt omedelbart till Blogger! Om inte annat, så för mitt själsliga välmående.

Over and out/Mamsan, stressad med att hinna läsa så många som möjligt.

posted by Mamselamsen @ 10:25 PM 3 comments

Hur går det med icke-rökningen?

"Det går.... så dääär..... och det är Camillas fel!!!!!!!!!! "

Over and out/Mamsan, som lätt som en plätt skyller allt ifrån sig.

posted by Mamselamsen @ 9:18 PM 7 comments

Ett gott råd!

Drick aldrig ett glas vin på fastande mage. Man blir packad och bakis. Jag vet, jag drack ett glas igårkväll och har rapat vin hela förmiddagen idag och fick ständigt proppa munnen full med Fishermans, för Stephan påstod att jag luktade död.

Over and out/Mamsan, nu död-fri

posted by Mamselamsen @ 7:14 PM 6 comments

Ja men... det är ju röd dag på torsdag.

Det hade vi inte en aning om och då är vi tydligen lediga.... hittills har Mamsans följt affärstiderna, och det är nog bra, för på söndagar är Nybban en totalt stendöd liten stad. Oh... vad jag ska baka då... muffisar på längden och på tvären.

Orreforsaren... har du varit hos oss idag? Jag har spanat må du tro och lyssnat på röster, men nä, jag tyckte inte någon verkade bekant. Men å andra sidan, har det ju varit en och annan att lyssna på. Faktum är att jag har nog bara pausat tio minuter idag, och det är ju as-kalas!

På de här dagarna har vi lärt oss att folk i Nybban (turister och inneboende) gillar Plankstek, Amerikanska hamburgare, paj och ostkaka... förutom den vanliga "Dagens". Vart efter tiden går kommer vi att rätta vårt sortiment efter det.

Det är lite kul, för "Mamsans" ligger i ett litet-litet köpcenter. En damfrisering, en blomsteraffär, en djuraffär och så Lindex. Och den enda människan av manligt kön i detta sammelsurium är Stephan. Snacka om att han trivs, när han som tuppen i hönsgården ibland springer in till tjejerna och "fjädrar sig". Och de har verkligen fått lära sig att tonen är mycket rå men väldig hjärtlig.

Kvällsmat idag blir: Majsbröd med kycklingfilé och lite mojs. Matkontot kommer att sjunka igen till ett minimum. För att inte tala om "outfit-kontot". Noll! Varje dag, byxor, tenniströja, "skandaler" och förkläde. Nu jäklar ska här läggas på hög och när vi sen någon gång får semester igen, ska det shoppas järnet!!!

Over and out/Mamsan, höna.

posted by Mamselamsen @ 6:19 PM 20 comments

Hm...

Hos mig syns bara halva inlägget nedanför. Men dubbelklicka lite i det, så kommer det osynliga fram.

Over and out/Mamsan, förundrad också

posted by Mamselamsen @ 8:39 AM 4 comments

Ordet "värdig", har fått en ny innebörd för mig.

Här kommer lite exempel av det nya ordet "värdig". Vad jag har förstått, handlar det om att ha fått mest uppmärksamhet.

- Värdig BB-vinnare
    - Värdig rattfyllerist
    - Värdig våldtäkstman och mördare
    - Värdiga föräldrar
    - Värdig bloggare och krönikör

Så glöm vad som står i olika uppslagsböcker och ordlistor. "förtjänt av.. god nog... som anstår... passande... högtidlig... allvarlig".

Idag betyder det mest uppmärksamhet.

Over and out/Mamsan, desillusionerad.

posted by Mamselamsen @ 8:10 AM 2 comments

måndag, maj 22, 2006
    Nä, nu måste jag gå och lägga mig!

"Slip tajt!"

Over and out/Mamsan, övertrött

posted by Mamselamsen @ 11:29 PM 4 comments

Halkade in på sluttampen av finalen på Big Brother.

Hon som vann, är visserligen från Kalmar. Men tjejen har agressionsstörningar, super sig plakat, har öppet sex med flera olika killar inför TV-kamerorna, gapar, skriker, slåss och använder sig av en volkabulär så t.o.m. jag blir mörkrädd. Och det första som hon tydligen ska lägga pengar på, är att köpa sig nya bröst.

Och Kanal 5-chefen säger att hon är en värdig vinnare. Ibland slutar jag aldrig att förvånas.

Over and out/Mamsan, som inte fattar nått.

posted by Mamselamsen @ 10:02 PM 14 comments

Hur lång tid tar det att lära sig arbeta igen?

Vi sitter här som två "utsketna äpplemos" och håller benen högt, så blodet kan rinna tillbaka dit det ska. Vi måste nog köpa sådana här imorgon... man vill ju inte har ben som är ljusblårandiga av åderbråck innan sommaren.

www.pahnemedic.com

Klockan är tjugo i tio... får man gå och lägga sig nu?

Over and out/Mamsan, direkt från de rosa flufftofflorna.

posted by Mamselamsen @ 9:01 PM 8 comments

Oh, fy fanken...nu ÄR jag svintrött! Uppdaterad!

Jäkla bra start.... men varför var alla tvunga att under en timme testa precis allt vi hade på menyn... bara pang så där, tjockade" de ihop sig och kom alla på en gång. Men det gick... även om det var lite rörigt ett tag.

Mina "Amerikanska hamburgare" gick som smör i solsken. Och elddopet vad gällde dem, fick vi när fyra amerikanare äntrade Mamsan och beställde dessa hamburgare. Och de fick "klart godkänt"! Puh... Då duger de minsann åt Nybroborna.

Annars har vi ägnat mycket av dagen till att torka bord. Denna förbannade pollen! Det tar tio minuter efter avtorkning, så är allt gult igen på uteserveringen.

Så, nu tar jag en lite paus i bloggandet, men återkommer. Jag har nämligen fått present på posten av en mycket ståtlig kvinna... Ni vet vem hon är. Säger bara guldsockar!

Over and out/Mamsan, som måste gå och kissa... har inte hunnit det idag.

Uppdaterad efter kisseriet och tömning av kattlådan. (Nä, jag satt inte där.)

Jo, jag har allt så fått present med posten... "Swiss" chokladkaka av hjärtat Josephine . Ni vet ju vem hon är... vi satt ju alla bänkade och kollade in henne i "Outsiders". (Fanken nu har jag glömt kameran på jobbet, så jag kan inte fota den) Men ovanpå står det att jag ska dela den med Stephan.... vi får väl se hur det blir med det. Nu måste jag bara hitta något bra att skicka till henne... går det bra med kladdkaka eller rabarberpaj?

Jag blir alldeles tårögd när sånt här liksom bara händer... när man inte räknar med det. Tack, snälla Josephine.

Och sen fick jag jättefina lappar av Jessica som jag ska ha till allt mumsigt på "Mamsans", så folk ser vad det är. T.o.m loggan på!!! Tack min lilla snutta! (Får man säga så om någon som blir 28 i år?)

Jag känner mig så vansinnigt bortskämd.

Tar ännu en liten paus. Ska dricka kaffe och..... äta choklad.

Over and out/Mamsan igen

posted by Mamselamsen @ 6:39 PM 15 comments

Jag måste bara få säga en sak.

Nu har jag lyssnat ett antal gånger på "Hard-rock halleluja". Den är ju faktiskt skitbra! Jag headbangar så dant att risken för blåmärken i pannan är uppenbar, när jag varannan gång "bangar" huvudet i tangentbordet.

Lånad från: www.drakkar.de
    Over and out/Mamselamsen, på väg in i duschen.

posted by Mamselamsen @ 7:02 AM 8 comments

"Grand opening" idag alltså!

Och jag jag blev väckt idag tjugo över fyra, av att Ebba och Elsa lekte järnet med djävulskt prasslig plastfolie (var den nu kom ifrån) under fåtöljen i sovrummet. Ut åkte de med dunder och brak. Men de längtade så outsägligt efter plasten att de försöke gräva sig genom dörren i cirka en timme... ja, och sen vara det bara att gå upp... och här sitter jag nu.

Det ska bli så himla roligt idag och jag hoppas att mina foträta "skandaler" ska få göra nytta när jag springer fram och tillbaka.

Har inte tid att skriva så himla mycket mer just nu... jag måste ju hinna göra mig vacker och sätta på ansiktet, och det tar nog tid med tanke på att jag inte ens sovit en handfull timmar i natt.

Fia: Krya på dig!!! Du kan komma när du är frisk. Vi finns kvar!

Over and out/Mamsan, lite hoppig mitt i sitt sömndruckna anlete.

Jag är lite trött också beroende på det gigantiska bloggpartyt jag var på igår hos Danne. Alla var där och musiken och spriten flödade. Mikebike raggade järnet, Stefan massakrerade sin bas, Camilla var totalt nerdrogad, Karolina slank in, Ytligheter såg jag visst nånstans i vimlet, Jessica var där med värsta kameran, el mango stod i baren , jubbe kom med kladdkaka och jag och Londongirl sjöng karaoke... "Hard rock halleluja"!

"Shit pommes frites"... party i värsta Peter Sellers-andan. Stureplan... släng dig i väggen!

posted by Mamselamsen @ 6:10 AM 21 comments

söndag, maj 21, 2006
    Nu har jag minsann trixat här.

Jag har suttit i en timme för att komma underfund med... IGEN... hur man bränner skivor.

Så imorgon kommer jag att smygspela Millan på "Mamsans". Men berätta inte det för henne!

Over and out/Mamsan, färdig för sängen.

posted by Mamselamsen @ 9:57 PM 12 comments

Okey då! *suckar* Uppdaterad!

Jag ska sitta snällt i soffan och titta på när vuxna karlar åker kors och tvärs för att jaga en liten svart sak.

Over and out/Mamsan, som nog ska sova en stund också

Uppdaterad.
    1-0
    "Jaha, vad bra". *bläddrar i VR*
    2-0
    "Jaha, vad bra" *bläddrar i VR*
    3-0
    "Jaha, vad.......Zzzzzzzzzzz.

posted by Mamselamsen @ 6:40 PM 14 comments

Med Tv 4 goda minne, är det OK för mig att göra reklam!!!!

För på:

Onsdag klockan 21.00 kommer dokumentären "Tilles resa" att visas på TV4!!

Hans föräldrar kommer bl.a. att berätta om det korta liv de fick tillsammans med Tille. Mitt i detta kommer det att spelas musik av Shirley Clamp och Millans sång till Tille: "Better place-Tille´s song"

I slutet av programmet kommer det att visas postgironumret till forskningsfonden "Tille-Lille". Jag ska göra en insats igen... ska Ni? För inte är det väl så att Tille och alla andra barn med den dödande sjukdomen EB redan är glömda

Over and out/Mamsan

posted by Mamselamsen @ 5:28 PM 7 comments

Japp... allt klart!

Till och med vår tvåmeters James är på plats och slipper stå mol alléna i trapphuset.

Dock gick hans glajjor i tusen bitar vid flytten... så imorgon ser han jäkligt dåligt.

Over and out/Mamsan, lugn som en filbunke... det kunde man inte tro.

posted by Mamselamsen @ 3:31 PM 4 comments

Allt klart för morgondagen...

tror vi... måste jag tillägga.

Vi fick en rejäl rivstart, fast vi inte ens har öppnat. MASSOR med folk kom!!

Stephan öppnade luckan till varmluftsugnen lite för snabbt och det tog inte mer än två minuter, så kryllade hela lokalen av ursnygga brandmän. Vi måste nog flytta en och annan däckare ett par meter.
    Swish sa det, så var vi fyra och ett halvt tusen fattigare för den utryckningen.... exkl. moms!

Och jag har textat och textat och..... jag är inget vidare på det, så jag var tvungen att under en av skyltarna skriva: "Vi textar inget vidare, men vi lagar jädrans god mat".

Over and out/Mamsan och pappsan, som nu bara ska ladda inför morgondagen

BTW... Stephan drömde i natt att det inte kom en enda gäst den första veckan. Snacka om att denne normalt väldigt coole man är liiite spänd.

posted by Mamselamsen @ 2:38 PM 9 comments

Lite av varje.

1. Till alla som säger att Finlands bidrag inte är en schlager, om det nu måste vara det, när det heter "Eurovision song contest, blunda och lyssna. Det är en schlager, om än med något hesa röster.

2. Efterfesten hos Danne i Guatemala gick inte av för hackor. "Alla" var där. (Bara läs i kommentarerna).

3. Millan hade också fest igår. Hennes tre sjuksköterskor kom och fixade käket. Jag kan nästan se framför mig, hur dessa tre stora karlar sitter uppkrupna i hennes säng och förströr den fortfarande sängbundna damen. Vilka killar!!!

4. Kattor har en "vacker" sida. Och jag och Elsa är inte överens om vilken det är. Jag tycker att det är gosigt/vackert när hon och jag gosar ansikte mot ansikte. Elsa tycker att det är mycket vackrare att köra upp rumphålet i fejjan på mig, gärna så nära näsan det går. Så smaken är som baken.... ganska äcklig!

5. Idag ska det textas skyltar och bakas oskaka. Och min man ska bjuda mig på plankstek... man måste ju testa allt som vi ska servera på imorgon... även om just jag inte är så förtjust i plankstek.

6. Jag har försökt få Millan att komma hem till Sverige, för att ta hand om allt som är fel med henne... det är inte bara detta med ryggen. Hon störtvägrar... jäkla unge! Så jag tjatar och tjatar och tjatar om att hon måste hålla blodomloppet igång genom att ligga i sängen och röra på benen. Samt att hon behöver sjukgymnastik för arm och rygg nu när hon ligger där och stelnar till. Hur gör man för att ungar ska lyda mamma?

7. Jag ska svära hela dagen över att det ösregnar. Vi kan ju inte få upp våra stora plastdekaler på uteserveringen.

8. "Surt sa räven"!

9. Sen superskvaller! Min väninna I-K var i Eskilstuna i förrgår och mötte en person som gick och sjöng lite tyst för sig själv. I-K tyckte sig känna igen låten, så hon gick fram och frågade vilken det var. Och tjejen sa: "Jamen ... det är ju Tilles sång... jag laddat ner från Internet". (!!!!) Millan, kanske dags för en singel i Sverige?

Over and out/Mamsan, på väg in i skandalerna

Och till sist innan jag drar till ostkakor och textning!
    Vem i herrans namn är du som varit här i 7 timmar och 34 minuter... i ett sträck?

posted by Mamselamsen @ 9:31 AM 22 comments

lördag, maj 20, 2006
    När fan börjar det? Ständigt uppdaterad.

Inte nog med att jag suttit laddad sen klockan sex.

Nu har jag blivit bortkörd från stor-TV:n, p.g.a. av den där förbankade ishockeyn. Så nu sitter jag vid en ful-TV med resterna av min schlagermat...

och undrar när fasen det börjar.

Over and out/Mamsan, som kommer att bli full, om det inte börjar snart

21.31
    Norges låt var ju as-bra!

22.00
    Och Rumänien och Ryssland.

22.10
    Fy fan grekland var bra!

22.45
    Och Irland och faktiskt Finland, även om de såg ut som om de kom direkt från "Apornas planet"
    Sen måste jag tillägga att tjejen från Turkiet hade otroligt snygga ben
    Carola var inte sämst!

Så min topp fem ser ut så här:
    1. Grekland
    2. Norge
    3. Irland
    4. Rumänien
    5. Finland

Carola kommer eventuellt på 6:e plats. Vinner gör hon inte!

00.03
    Haha... jag fick in tre av sex.... inte illa!!!
    Visserligen kom Carola nån plats högrre.... men hon vann inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

posted by Mamselamsen @ 8:50 PM 20 comments

Ohhhh... NÄ!

Funpics
    Nu är det ishockey... vad gör man? Jag äter nötter... jag dricker vin... jag testar öronpluggar. Vad finns det mer att göra... för detta kan jag ju inte hålla på med i all oändlighet? För hockey vill jag inte se.

Over and out/Mamsan, anti

posted by Mamselamsen @ 7:17 PM 6 comments

Schlagerfestivalen... jag är redo nu.

När börjar det?

Over and out/Mamsan, som först ska bli lördagsmiljonär.

En kvart senare:
    Tre rätt av tre möjliga. Nu ska bara resten av hästuschlingarna springa som de ska.

Tio minuter senare
    Där sket en sig! Vi går på sex rätt!

Tio minuter igen:
    Shitpommesfrites... sex rätt. Räknar man ihop alla sexor och femmor blir det nog fanken.... tre hundra spänn. Oooaaaoowww!

posted by Mamselamsen @ 5:48 PM 8 comments

Pssst!

Jag ska titta på schlagerfestivalen ikväll!!

Och jag ska sitta och spotta och fräsa över hur jag kan vara så jäkla korkad som lägger en hel kväll av mitt liv, på detta.

Jag har inte hört de där finska monsterna, men jag håller på dem! De känns ungefär lika seriösa, som jag tycker att hela detta spektakel är. På något vis, tycker jag att programmet har spelat ut sin roll och urartat... vad tycker Ni?

Over and out/Mamsan, som älskar kultlåten: "Ska vi plocka körsbär i min trädgård".

posted by Mamselamsen @ 2:28 PM 12 comments

"Underbar" dag!

Jag känner mig lite så här , efter att jag råkade vara utomhus och hade flera hundra meter hem, när himlen öppnade sig.

Over and out/Mamsan, iklädd morgonrock... redan!

posted by Mamselamsen @ 1:24 PM 3 comments

Uppmuntran uppmuntras! UPPDATERAD!

Millan måste tillbringa minst en vecka till i vertikalt läge, med sin kraschade rygg och arm.

Jag känner henne... hon kommer att få tuppjuck snart! Ohh... vad jag tycker synd om henne!

Kopierat från hennes dagbok på Myspace .
    I thought I was doing better...But...I saw a new doctor today. No progress. I have to stay in bed for at least another week. Probably a lot longer but they take it one week at the time.

So...anyone wanna come over...maybe do a little skit? Sing me a song? Play me a song? Anything to keep me entertained? I just did one week....how the hell am I gonna do another?

The pills makes me groggy to the point when I can't watch movies..I get sick...So...My mom is sending me cd-books...but until they get here....I'll just....i don't know...Listen to DVD's..

I miss school...I miss you guys!!!Love,-Camilla

Over and out/Mamsan, hönsmamman

Millan har fått ännu en Nanny.... Gustav!

Han är lika drogad som som hon, p.g.a. inflammerade visdomständer. Så: "En blind leder en annan blind". Men han kommer ändå flera gånger om dagen och fixar och donar för henne. Som mamma, är jag lycklig över att Millan har sådana vänner... nu när jag sitter fast här.

Och det som slår mig, när jag tänker på vilka som är hennes bästa vänner. De är alla av manligt kön!!!

Och så en sak till:
    Puh....!

Uppdaterad
    Nu har jag gett Millan en massa uppmuntrande länkar på hennes blogg. Jag vet inte fler än de jag skrivit. Vet Ni?

posted by Mamselamsen @ 8:27 AM 7 comments

fredag, maj 19, 2006
    Hur mätt kan man bli?

Förmodligen ända tills att man blir helt förlamad och ligger och kippar efter luft i soffan. Bh:n har rykt all världens väg, byxorna är uppknäppta och magtryckaren är nerdragen till jumskarna.

Och det är min verklighet just nu och jag är rätt så förvånad över att min man fortfarande finns kvar i lägenheten!

Over and out/Mamsan, men kalla mig även gärna för valen

posted by Mamselamsen @ 8:51 PM 7 comments

Nu brukar ju inte jag ha för vana att skryta och så...

Men jag måste säga att min Kola- och päronpaj blev läcker... även om jag är en usel fotograf.

Den ska vi smaska på ikväll, i sällskap av fläskfilé med Gorgonzolasås. Så NU börjar matskapandet, med allt vad det innebär av brända och destillerade drycker samt klämmig musik.

Over and out/Mamsan, verkligen på banan igen

posted by Mamselamsen @ 4:46 PM 18 comments

Finns det egentligen nått mellanting på kattor?

"Död"!

Ytterst levande!

Det var väldigt vad det var rörigt i det skåpet.

Over and out/Mamsan, som nu ska provbaka... om jag kommer fram till mina bunkar.

posted by Mamselamsen @ 3:23 PM 9 comments

Hälsovårdsinspektionen genomförd.

Och som Stephan sa: "Hon var nöjd så in i helvete"!

Så jag tror att Ni kan vara ganska lugna om Ni kommer till oss och käkar/fikar. För det är inte nog med att hon var nöjd, sen har jag en make som är superpedant och gick förut, inom kockkretsar, under namnet "Putsbögen" (Får man skriva sånt egentligen?)

Stolarna har kommit tillbaka från ommålningen, så här ska skruvas i eftermiddag. Fast jag ska provbaka "Kola- och päronpajen" och se om den duger att servera.

Än en gång: Välkomna på måndag!

Over and out/Mamsan, som storstädat här hemma.

posted by Mamselamsen @ 1:19 PM 11 comments

Hemmajobba!

Nu behöverMillan inte längre vara helt overksam. Jobb kan göras och musik kan skapas.

Tack vare att hon nu äntligen har Logic pro i sin Mac, kanske hon inte missar så mycket av resterande kvartal. Uppspelningar får hon göra sen.

Fighten med skolan har börjat, vad gäller skadeståndet. De börjar lite snällt och fint... att komma överens utan att blanda in en massa advokater och så. Funkar inte det, kommer de att drämma till med storsläggan. Nu står TVÅ advokater på kö att få ta sig an det hela.

Fast det enda jag egentligen bryr mig om, är att hon blir bra och inte har så jäkligt ont som hon fortfarande har. Jag undrar hur länge det ska sitta i? (Utan "pain-killers" kan hon knappt röra sig)

Over and out/Mamsan, som ska... hör och häpna.... DAMMSUGA!!

posted by Mamselamsen @ 12:00 PM 0 comments

Pedikyr!

- Fila fötterna så fort det går.... blunda gärna.
    - Klipp ner tånaglarna så fort och så långt ner som det bara går. Om möjligt, ända ner till nagelbanden.. då dröjer det till nästa gång.
    - Smörj in... nä, där går gränsen för mig. Inte tusan spiller jag kräm på något så äckligt som fötter.

Hur kan någon vettig människa verkligen bestämma sig att bli just fotvårdsspecialist? Hur tänker de?

"Nu ska vi se... flygvärdinna, nä!... systemvetare, nä!... koncernchef, nä!... läkare, nä!... fotvårdsspecialist, jaaaa! Tänk så underbart att få hålla på med fotvårtor, fotsvamp och liktornar hela dagarna. Detta skola hädanefter bliva min musik!!"

Men visst är det tur att det finns så "perversa" människor.

Over and out/Mamsan, fotallergiker.

posted by Mamselamsen @ 10:19 AM 15 comments

Schlagerfestivalen.

Vidare gick tydligen:
    - Ett gäng monster.
    - Massa halvnakna tjejer á la Moulin Rouge
    - En med en gigantiskt klänning, som köpt tyget för 19.90 på Åhléns.
    - Nån som genomförde ett aerobicpass på scenen.????

Tydligen missade jag något spektakulärt... eller?

Over and out/Mamsan, rätt glad ändå

posted by Mamselamsen @ 8:48 AM 5 comments

torsdag, maj 18, 2006
    Den ungen har ju ingen hyfs!

Hon har alltså pillat på Carl Philips grejor idag.

Lånad från: www.nettyroyal.nl

Först en gång och blev tillsagd av honom. Och tror Ni inte att hon gör det en gång till!!!!

Vad har jag gjort för fel... eller rätt?

Over and out/Mamsan, som skäms ögonen ur mig.

posted by Mamselamsen @ 11:06 PM 10 comments

Elsa ger slappheten ett ansikte.

Over and out/Mamsan, ungefär likadan.

posted by Mamselamsen @ 8:15 PM 10 comments

Det här borde jag nog egentligen inte skriva, men...

gör man ett anagram av mitt namn, så blir det:

Vidrigt bageriet
    och
    Bedrivit tiggare.

Sen kan Ni ju sitta och gissa på vad jag heter.

Over and out/Mamsan, med ännu ett efternamn

posted by Mamselamsen @ 7:24 PM 9 comments

Syltkaka.. gigantisk. (Inlägget nedanför är uppdaterat)

Vi ska nog dela på den till kvällsmat.

Over and out/Mamsan, som nog ska göra kola-päronpaj imorgon.

posted by Mamselamsen @ 5:30 PM 16 comments

Fullständigt missat

"Can-vråla" ska framträda ikväll.

Nån som vet vad det är på de andra kanalerna? Jag hoppar på vad som helst.

Over and out/Mamsan, som idag t.o.m. skulle titta på "Ykköskannavaa"... eller vad det hette.

Uppdaterad 19.05
    Ni ska inte tro att det bara är för att Carola sjunger, som jag tänker skippa detta programmet. De bestämde jag redan förra året ... så det så!

posted by Mamselamsen @ 4:33 PM 9 comments

Nu är jag såphal! UPPDATERAD!

Herre Gud, vad det skvätter när man steker Amerikanska hamburgare... hela stekbordet, väggen bakom inklusive mig, är/var såphala när jag var klar. Stekbordet med omgivningar fick sig en rejäl rundvaskning efteråt (så rent har det nog aldrig varit förut). Nu är det bara jag kvar... för jag sitter här med fettprickiga glasögon. Men fyrtio, nu väl paketerade (i plast med gaffel och glas på!) och frysta hamburgare á la gigant ligger nu i frysen och väntar.

Ska snart iväg igen och baka ett gäng syltkakor. Även de á la Gigant. *hoppetihoppeti hopp*

Imorgon kommer tjejen från hälsovårdsnämnden för en slutbesiktning. Och med tanke på att Stephan gjort exakt det hon efterfrågade... och lite till, kommer hon nog att bli nöjd.... jag hoppas det ialla fall.

Och i så fall..... VÄLKOMNA på måndag!

Text och form: Jessica Karlqvist, Adjungo Kommunikation. Alltså, min Jessica !!

Over and out/Mamsan, på väg... IGEN!

Uppdaterad.

Det slog mig en sak, när jag satt här och smörjde in mina nariga händer. Fattar Ni vilken tur jag har?

Jag/vi har en dotter som kan allt om datorer och layout. En som ge oss musik. Sen har min bästa väninna Inga-Karin två söner... en som är läkare och en som är jurist, som vi får gratiskonsultationer av. Kan man begära mer?

Det ska vara en personlig tränare i så fall. Nån som känner nån?

Kom just på att vi har ju en personlig tränare i familjen. En som gått "tusen" kurser på S.A.F.E. och jobbat med allt detta hoppande och skuttande och tvingat sin mor att skrämma hjärtat ur kroppen vid en massa skräckinjagande maskiner, för så där 8-9 år sedan. Fast just nu är hon i jäkligt dålig kondition... faktiskt sängliggande. CAMILLA , kom hem!!! Du behövs här.

posted by Mamselamsen @ 1:22 PM 34 comments

Äntligen!!!

Har jag hittat en kräm som fixar min torra och nariga hud. Och inte kostar den "skjortan" heller.

Hundratjugo spänn.... på APOTEKET!!!!!!

Det känns lite häftigt att ha "evening primrose" i fejjan.

Over and out/Mamsan, babystjärten

posted by Mamselamsen @ 8:00 AM 6 comments

Jätteproppen Orvar.

Lånad av: husmusen.blogg.se (Husmusen! Fick jag det?)
    Det skrivs så mycket skit om Jätteproppen Orvar, vilka består av alla dessa fyrtiotalister som nu kommer på bred front, som nyblivna pensionärer. De är "rika" och är vana att få "allt". De kommer brutalt att kräva bättre sjukvård, äldreboende, service m.m... m.m.

Personligen tycker jag att det är as-kalas!!! För när jag sen som femtiotalist blir pensionär, är allt sådant "färdig-fightat" och klart. Och då kommer jag och bara glider in på en räkmacka och får allt.... fix färdigt. Det gillar jag!

Sååå, bara upp på barrikaderna med Er! Själv står jag bakom hörnet och smyghejar.

Over and out/Mamsan, fyrtiotalist-fan

posted by Mamselamsen @ 6:55 AM 6 comments

• Mamselamsen

Snälla nån! Jag vet inte vad som hände.... men det var inte meningen att allt det under skulle komma med. F´låt!