• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Therese6699

Hej hej, nu vräker regnet ned här.. .och lite hagel i mellan åt... Inte så roligt. Men vi får snart hit massa kompisar så det blir nog en trevlig kväll ändå.

Desse: Både jag och Nicklas är härifrån. Men Nicklas förra tjej flyttade ned till Lindesberg när det tog slut mellan dom.

Vi har varit på stan hela dan. Först var vi på ett ställe som hette ramgubben. Det är en inramningsaffär som var hit med en jättefin ängeltavla innan Tille gick bort. Vi var dit och sa tack och lämnade lite vykort. Sedan var vi till ett bageri som öppnade veckan innan Tille gick bort som skänkte pengar ifrån premiäröppningen till Tilles fond och köpte en kombinerad morsdags och födelsedagstårta.

Vi var även och kollade på en jättefin birmakattunge. Tyvärr så hade den en knix på svansen så det känns inte som den är superaktuell. Men så otroligt söt var den!

Jag tittar in lite senare ikväll.

Kram

Therese

• Jumjum84

Tänkte bara kika in en sväng... jag såg dokumentären... starkt är allt jag kan säga.. både av er.. och själv programmet.. tårarna rann.. =( Tack för att ni delar med er av era erfarenheter så andra kan få hjälp i samma situation...
    *kram till er och sänder en tanke-kram till Tille*

• kapet

Hej,hej
    Det är srålande väder här i Örebro idag.Så vi var ute halva dag.
    Therese ,hur gick det med Liams turnering?
    Ha en bra kväll med era kompisar.
    Kramar från Örebro

• IrmelinFraNorge

Hei alle her på fl.
    Som sikkert mange vet så kan jeg sende kopi av dokumentaren om Tille til de som ikke har TV4.. Jeg sendte en beskjed til Therese at hun kunne skrive om det i sin blogg og det hat vært stor respons. I utgangspunket var dette ment til alle vi utenlandske som av naturlige grunner ikke kan se tv4. I Sverige kommer det en reprise på dokumentaren den 4/6. Rett meg om jeg har sagt feil dato noen.
    Selvsagt kan jeg også sende til Sverige om noen ikke har mulighet til å se tv4. Men jeg oppfordrer flest mulig til å se reprisen ettersom jeg ikke tar penger for å sende en dvd så blir det ganske dyrt for meg om jeg skal sende kopier til "halve" Sverige. Jeg føler at jeg ikke kan ta betalt for dette for jeg vet ikke om TV4 skulle bli så glade om vi solgte og tjente penger på deres produksjon. Dette er kun ment som hjelp til alle de som har fulgt Tille uten tilgang til TV4. Men vanskelig skal jeg ikke være så om noen virkelig ikke har anledning til å se reprisen eller spille den inn selv så må de bare sende navn og adresse til min inbox. Skriv ikke navn og adresse i gjesteboken...
    Så over til min fantastiske engelsk:

For those of you abroad without tv4 I have copies of the documentary of Tilles resa. If you send me your name and adress to my inbox I will send you a copy. But please note, this is only ment for those of us without tv4. I send the copy for free because I don`t think TV4 would be happy if we start selling their production here on fl. But please, use the inbox and not the guestbook for names and adresses.
    Have a lovely weekend averyone.
    Irmelin

• Hemgårn

Tille, nu har vi grillat för första gången i år (här i hemgårn). Hamburgare och korv grillades! Det var supergott! Nu dricker vi kaffe och njuter av det fina vädret, det är gott det! Igår byggde jag ett trägolv till vår balkong och idag köpte vi två stolar och ett runt bord att ha på nyss nämnda balkong.  Kalasfint! Lägger en bild eller två i galleriet mitt på det!

Rummet där datorn står är "belägrat" då en kompis till Olles mamma är på besök. Det betyder att jag inte kan sitta här på kvällarna. Det i sin tur betyder att äventyret om regnleken blir framskjuten till imorgon.

Ha en fin lördag Tille och vaka över din familj. Se om du kan hitta till spegeln där, vid regnbågens slut. Kika ner på oss och vet att vi mår bra.

Snusningar, Magnus

• Tandfen

Hej Tille!
    Vi gör som vanligt,tycker du inte det?
    Jag skickar upp en bamsekram till dig, när du kryper ner bland de gose-mjuka molnen, och du fångar den.
    Sov gott och dröm sött, lillprinsen.
    Pussar och kramar från mig till dig!

• Tottsie

Hjälp jag kunde absolut inte se Tille onsdag den 24 maj......Vet nån om det går i repris och isåfall när......Många kramar till alla Tille tråds folk......

• babylover

Nu är vi hemma igen från Turkiet och jag har hunnit läsa ikapp alla inlägg och din dagbok. Vi har även sett Tilles resa som vi spelade in-jag och mannen grät ikapp. Ni är så otroligt starka som delar med er av Tilles tid och vad ni gått igenom. Tille kommer vi aldrig glömma- han har verkligen gett EB ett ansikte. Jag står fortfarande fast vid vad jag skrev för flera veckor sedan:
    Årets föräldrar är Therese och Nicklas.
    Kul att Dea gillade sitt rum!
    Ha nu en trevlig kväll!

Tille vi tänker på dig lilla söta killen.