• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • IR 72

Hei Tille engelen
    Håper du har hatt en fin dag der oppe med dine englevenner.Takk for det fine været vi har hatt her i Oslo. Nå må du sove godt og sende mange fine tanker til din mamma og pappa, søster og bror. mange klemmer fra meg

• babylover

Therese! Om man beställt boken från bibok kan man lita på att den kommer eller ska man beställa någon annastans? hoppas du vet!

• Siv1974

Hei lille Tille vennen Har du hatt en fin dag i dag? Det har vi Tenker du og dine englevenner har lekt og hatt det kjempe gøy. Her er en liten sang til deg som min venninne sang i dåpen til Michael. Jeg syns den er så fin at jeg vil dele den med deg:

Da lykkeliten kom til verden

Da lykkeliten kom til verden,
    var alle himlens stjerner tent.
    De blinket "lykke til på ferden",
    som til en gammel, god bekjent!
    Og sommernatten var så stille,
    men både trær og blomster små,
    de stod og hvisket om den lille,
    som i sin lyse vugge lå.

Slik kom da lille Lykkeliten
    til et av verdens minste land.
    Og skjønt han va'kke store biten,
    så var han dog en liten mann!
    Han hadde lyse, blåe øyne
    og håret var så lyst som gull.
    Han lå og skrek det første døgnet,
    men han har store smilehull.

Han har så sterke, faste never,
    og slike silkebløte kinn,
    og i en silkeseng han lever,
    der har han også ranglen sin!
    Det er hans verden nå så lenge,
    det aller første år han har,
    og han vil ingen større trenge
    før han det første skrittet tar!

Til livets ære skjer et under
    i alle land hver dag som går,
    ja, i et hvert av de sekund,
    som men'skehetens klokker slår!
    Men ingen vet og ingen kjenner
    den vei ditt lille barn skal gå,
    og ingen vet hva skjebnen sender
    av lyse dager og av grå.

Men Lykkeliten kom til verden,
    og da var alle stjerner tent.
    Det lovet godt for fremtidsferden,
    det var et tegn av skjebnen sendt!
    Og sommernatten var så stille,
    men både trær og blomster små
    de stod og hvisket om den lille,
    som i sin lyse vugge lå.

Tekst: Frimann Clasen

• Siv1974

Glemte helt å sende deg en suss og en klem for natten

• IrmelinFraNorge

Siv 1974 Vakker vuggesang. Mine barn har hørt den noen ganger ja..

• Siv1974

IrmelinFraNorge: Ja den er utrolig vakker. Jeg synger den ofte til barna mine. Da venninna mi sang den til Michael i dåpen så var det mange som satt å gråt Gripende sang.

• LillemanTösa

Heej Familjen Kärlek..

Såå..ni spelar kort då..va trevligt...

Jaa, här sitter jag då och knåpar på datorn en stund, Janne är hos en kompis, de skulle grilla och sen var det krogbesök som stod på dagsordningen.

Jag fick allt tag i ett köksbord med stolar igår, men det var precis det..ojoj..de gick som smör i solsken. Men zznabb som jag är..*not*..så fick jag den sista kompletta köksguppen. Det var lite litet, men det duger till att börja med.

Det låter som ni haft en bra vecka, fullt upp, men bra och fin, det är bra det, goa ni.

Sol i sinnet..mmm..vet du Mamma Therese..det är du så väl värd..Sol i Sinnet..Kram..

Jaha ja, så du har varit och torkat av lite färg på en BMW då..hmm..jaa..och Nicklas blev lite lite upprörd..haha..det går över, det tror jag med..ni har absolut vart med om värre saker än det..vad är väl lite färg på en BMW..tehe..

Och kanske en liten kattflicka till Ewald också..med en knix på svansen..ja, det spelar ju ingen större roll..såvida ni inte tänker avla på dom då..då kan det ju bli lite knepigt..så ni får en massa söta Birmabäbisar med knixade svansar..ja, vem vet..kanske en ny ras.."Ewalds knix"..ja, det låter det..hahaha..

Imorgon, dååå ska jag spela Bingo..TuuTBingo..japp..I Like..så då bunkrar jag upp med dricka, bullar, liite godis.. och ett spel med dubbla rövare..jag drar ner medelåldern nåt enoormt med.Tror jag..

Ha det nu så bra, Allihop..vi skrivs snart igen.

Kram på Er Alla, Familjen som Älskar...
    Kram Söta Dea, Kram Liam Tigern, Kram Mamma Therese, Kram Pappa Nicklas

Ett steg, dag för dag...

Tille..gosedu..i mitt Hjärta..så Tryggt, så Ömt, så Leendes..

• PamH

Hej familjen!
    Skickar en stor godnatt kram till er och sov så gott.