• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Anonym (SNYFT!!!)

"vad är det för värld,våra barn växer upp i?"
    "jag kan bara säga att jag vet,vad barn kan bli utsatta för..."
    "stoppa våldet,nu!!!"

• Anonym (skäms)

nej jag vet, men jag skäms ändå över att ens känna sådana människor, för två år sen så hoppade ett par gamla klasskamrater sönder huvudet på en annan människa...
    Det är juh pinsamt, men jag är glad att jag flyttade ifrån västerhaninge, eller aa stockholm över huvudtaget!

• rebeckaa

Har haft Tille i mina tankar, men har inte skrivit här på ett tag, såg lite av Tilles resa. Det är så sorgligt att ett ett litet barn kommer till världen och sen inte får stanna här mer än några månader, beundrar Tilles föräldrar som verkar vara så starka och som har varit så bra föräldrar till lille Tille.

Jo det är synd det som hände med BObby, och även flickan som blev mördad i fredags natt, det är hemskt, vilken värld man lever i. Att det finns så många barn som lever i otrygghet, de ska ju känna trygghet och få massa kärlek. Livet är inte rättvist.

• antitanten

Till Anonym (skäms)

Man behöver inte skämmas för att man råkar känna en människa
    som gör fel i livet. Det man kan känna är tragik över
    att de man känner som gör så---känner man inte riktigt väl.

Inga människor föds elaka. Däremot, under livets resa så
    händer saker i den absoluta omgivning med dessa människor,
    som formar dem till vad som sedan blir deras öde.
    Ödet å andra sidan styr man till 75 % själv över i o med sina val i livet.
    När man är som mest svag och tvivlar på allt o alla inklusive sig själv, 
    det är då denne osäkra människa  ofta gör fel val.
    Att ta droger för att fylla tomrum i livet, är för många en alltför
    lätttillgänglig "utväg" oavsett om det gäller narkotika, anabola steroider
    eller alkohol.

Människor idag, och igår... behöver få hjälp med att prata med varandra.
    Det är inte underligt alls att så många människor idag mår mycket dåligt
    psykiskt, och det är inte heller konstigt att dessa människor går till
    handling i sina förvridna föreställningar om vad livet är- att de skrider
    till verket av sina fantasier eller inre bilder, som dom aldrig fått bearbeta.

Att det skrivs ut piller hit o dit för olika psykiska tillstånd är rent vansinne
    anser jag, såvida det inte handlar om starkt psykiskt sjuka människor som
    givetvis bör ges plats inom fyra väggar med hög-professionell personal.
    Psykofarmaka eller anabola steroider som tas av människor som "bara"
    behöver lyssnas på i första hand och bli uppmärksammade - är som
    att spela rysk roulette.

Mina tankar går oavkortat till Bobby, de 13-åriga flickorna samt den lille
    pojken på 6 år som varit med om detta hemska. Den lille killen måste
    få all den hjälp han kan nu..... för att orka med sitt nyligen påbörjade liv.

Lena

• Vibeke75

Hei!

Gratulerer med mors dagen alle mammaer!

Ja, leste om den 26 årigen i VG idag......huff, det er fælt og man blir helt satt ut av den tragedien....
    Stakkars barna

Klem fra Vibeke

• martiina86
    Grattis på mors dag therese... & till alla er andra mammor här...Kyss

Kramar martiina
    att aldrig ha älskat är att inte förstå....
  • Änglasång

Ville bara önska till alla MAMMOR här på nätet,en riktig mysig MORSDAG...
    Kram:Änglasång/Elinor

• Siv1974

Hei lille Tille vennen Vi har nettopp kommet fra Sverige (Charlottenberg). Min mamma og pappa bor der så vi dro dit tidlig i dag morges og kom hjem nå. Snart får vi besøk av noen venner. Det skal bli koselig Håper du har en fin dag der oppe i det blå sammen med alle englevennene dine. Suss og klem fra meg.

• HeWe
    Jag vill bara instämma med "Änglasång"...grattis alla gooafina mammor...

Therese, Nicklas, Liam å Dea...Hoppas er dag blir få fin den bara kan...å för Therese en väldigt lugn å rofylld dag...ingen träning..ingen stress å fixanden hit å dit...önskar dej allt de bästa..
    Njut av Dagen..av Familjen, av Varandra..var Nära, Kära å bara VAR..de är Din Dag...å Tillemann lyser över Dig..han är med dig Överallt..Alltid, Alltid...

Stora famnen full i kramar...många blomsterfång jag skänka vill..till Dej Therese..till Din Familj..Till Tillemann i Nangijala...Ni finns i mitt hjärta, i mina Tankar Varje Dag..Alltid...
    Slängpuzzar till Dej gooafina Tillemann..min Vän...jag önskar er en fin dag...kram från Er vän...Tillemanns Vän...SagoTanten Helén.