• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Ella79

Det är så tragiskt. Jag har följt fallet Bobby både på internet och på tv och tidningar. Hur kan det bli så fel för människor, att man kan tortera sitt eget barn???? Eller att man överhuvudtaget kan göra något barn illa... Det känns som att världen blir allt sjukare och sjukare. Det blir för jobbigt att tänka på allt som händer och allt som kan hända att man nästan bara slår borttanken på det. Man orkar inte riktigt ta in allt. Oj oj oj vad mycket barn som råkar illa ut...Nu fick jag en klump i halsen...

• Helle76

Therese: Visst blir man arg när man läser sånt. Förstår inte vad folk håller på med.

• Robo

HEJ!
    Ja, det är hemskt att läsa om allt ont som händer! Man undrar hur människor är funtade. Världen är inte längre trygg att leva i. Personligen tror jag att mycket beror på avkristningen .Man har inte längre moraliska normer o regler att följa utan allt är mer eller mindre tillåtet! Samtidigt som det visas så mycket våld o hemskheter på TV, folk blir matade med våld varje dag. Jag undrar om inte en del människor blir indoktrinerade i det undermedvetna. Själv vägrar jag att se på sånt!
    För övrigt vill jag skicka mycket kärlek o värme till er Therese o Nicklas! Ha en bra dag!

• Filles Mamma

Hej på er!

Har inte varit inne på ett tag, vi har haft gäster hos oss!

Jag har också sett Tilles resa, tyckte verkligen att den var underbara-trots att den var sorglig förstås...
    Det var en sån otrolig känsla att kunna se lilla Tilleman med rörliga bilder. Vilka vackra ögon- och otrolgt långa ögonfransar!
    Lilla söta Tilleman! :)

Läste att ni letar efter en katt kompis till eran lilla katt. Vad skoj!! Dom är ju bara för söta de små liven!

Nä nu ska vi här i familjen ta och göra iordning oss, vi ska iväg en sväng!

Hoppas ni får en trevlig Mors dag!

Många kramar till hela den goa lilla familjen
    Tänker på er mycket :)

• Tarjas

Jaa, vad säger man om dagens samhälle. Som helt tycks blunda för problem som många barn tyvär tvingas leva i. Man önskar att vi brydde oss mer om varandra utan att blunda för att inte lägga oss i andras liv.

Men Tille-Prinsen, har ju verkligen bevisat att det finns många människor som bryr sig om varandra och har mycket kärlek att dela med sig. Hoppas det blir fler...att det finns hopp här i världen.

Tille-prinsen, älskade lilla vän. Hoppas din dag är solig och fin som vår...För tillfället=)Busa riktigt ordentligt och ta en liten sväng ner till din mamma om du hinner mellan all lek...Jag tänker ofta på dig Tillevännen, din fantastiska familj...och hoppas att din resa alltid blir som du vill...Tilles Resa...Du bestämmer var den går och vad du ska göra...Bara du Tille...alltid...

Du finns i mitt hjärta idag...imorgon...i evighet...

Många kramar
    Tarja

• åttabarnsmor

Hej alla på morsdag!

Såg Tille-resan tillsammans med min familj. Vilka starka människor Ni är, Niklas och Therese!
    Vilken fin "resa" Tille fick av Er.

Upprörs oxå av Bobbys lidande och tjejerna som jag läst om idag. De är några av alla barn som far illa här på vår jord.
    Jag blir så ledsen över hur en del människor är funtade..därför är sagan om Tille så trösterik.

Kramixar till Er alla.

• babylover

Vilken fin present du fick av Nicklas och barnen.
    Håller med dig att det är fruktansvärt det som bla hänt Bobby och 13-åringarna. Det är så orättvist att inte alla barn ska få känna sig älskade och välkomna. Jag är otroligt glad att Tille fick vara hos er som verkligen gjorde hans korta tid här på jorden så fin,önskar de andra barnen haft lika underbara föräldrar!
    Ha nu en trevlig dag!Kramar

• PamH

Hej Alla på FL!

Grattis alla mammor på mors-dag.
    Kramar till alla

• Anonym (skäms)
    Jag måste tyvärr erkänna att jag kände den 26åringen som gjorde det där
    mot dom två 13 åringarna,
    hon som dog var hans styvsyster, den andra en väninna
    + att det var en liten pojke i lägenheten som var hans son...
    den ena 13åringen sprang till shelltappen & larmade... lyckligtvis...
    Vi har ingen anledning på varför han gjorde detta...
    MEN han har gått på anabola steroider i flera år...

Kan det har utlöst detta beteende kanske??

Kände även den pojken som mördade sin egen far för ett par år sen...

Vad händer med världen???
  • antitanten

God morgon Tille, du lilla sparvöga
    och god morgon familjen
    Här i Sthlm lyser Tille-strålar igen----härligt underbart.
    Tack Tille för alla strålar du ger oss.

Idag är det ju Mors Dag, och det vet du ju om Tille,
    så det är därför du strålar som bäst nu !

Många soliga hälsningar till Dig Tille uppe bland
    dom fluffiga vita och många hälsningar till
    Mamma Therese

/ Lena med familj