• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • nisse

Tille Tille Tille, ville bara titta in och säga hej! SÅ underbart väder det är idag, så härligt att se blå himmel igen. Tänker på dig lille vän! Massor med kramar till dig!

Stor kram till Therese och Nicklas också. Grattis på morsdag Therese! Väntar fortfarande på att höra grattis från min man men jag får nog ge upp hoppet snart, han är värdelös på att komma ihåg sånt. Väntar fortfarande på min 30-årspresent (jag fyllde 30 i juli förra året!!!!). Ja ja, han är sån och det är nog inte så mycket jag kan göra åt det!

Ska iväg snart och ha ett tårtparty! Istället för att sälja plastburkar eller kläder så säljer jag saker för att kunna dekorera tårtor! Jättekul faktiskt. Det finns så mycket kul man kan göra med enkla medel. Sen har jag också hört att när man konsumentgranskar, eller smakar rättare sagt, det man har bakat eller gjort så räknas inte kalorierna alls på samma sätt som annars!!!! Jättepraktiskt tycker jag, eller vad säger ni!

Ha det så bra, tittar in i kväll igen. Kram

• Hemgårn

Ja det finns många skruvade människor ute i samhället idag. Orsakerna är många, väldigt många, gissar jag.

Våldskulturen är säkerligen en orsak och tillsammans med en avreglerad psykvård blir det kaos (tror jag). Psykiskt sjuka individer med grova vanföreställningar och tvångstankar går lösa på gator och torg. Dopningspreparat och droger. Alkohol och annat. Det besinningslösa våldet ökar...

Läste om galningen som för några år sedan mördade sin egen mamma för att han "tyckte hon var konstig" och sedan efter att han kommit ut i samhället igen.. ja då mördade han sin flickvän för att "hon påminde honom om hans mamma". Det finns för många såna galningar ute idag. När då regeringar sparar in än mer på vård och omsorg lär det inte bli bättre, snarare tvärtom.

Det mest tragiska i detta är att barn far ohyggligt illa när dessa dårar far fram. Bobby som drabbades av fel "föräldrar", den lille adopterade pojken som dog pga att hans "föräldrar" är idioter, flickan inatt, listan kan göras allt för lång.

Det vi kan göra är att fortsätta vara varma, omtänksamma människor och ropa när det ropas måste. Civilkurage! Ser du något som är fel, säg till! Ser du en person som slår en annan, agera. Inte genom att fysiskt gå emellan men genom att ringa 112.

Kram på er som läser tråden! ta hand om varandra och se efter de som är omkring er!
    Magnus

• HeWe
    Du har sååå rätt såå...Magnus..Hemgårn..

...att vi alla ska ta hand om varandra, och se efter de som är omkring oss....
    ...våga säga till om vi märker nåt galet..Våga anmäla direkt.

Vart är denna världen på väg...Vart är vården för de svårt sjuka å
    behövande på väg...jaa, man undrar ju!  

Ta hand om varann...se er omkring..var vaksam å anmäl...kram Helén.

• antitanten
    Hemgårn skrev 2006-05-28 14:48:57 följande:
    Ja det finns många skruvade människor ute i samhället idag. Orsakerna är många, väldigt många, gissar jag. Våldskulturen är säkerligen en orsak och tillsammans med en avreglerad psykvård blir det kaos (tror jag). Psykiskt sjuka individer med grova vanföreställningar och tvångstankar går lösa på gator och torg. Dopningspreparat och droger. Alkohol och annat. Det besinningslösa våldet ökar... Läste om galningen som för några år sedan mördade sin egen mamma för att han "tyckte hon var konstig" och sedan efter att han kommit ut i samhället igen.. ja då mördade han sin flickvän för att "hon påminde honom om hans mamma". Det finns för många såna galningar ute idag. När då regeringar sparar in än mer på vård och omsorg lär det inte bli bättre, snarare tvärtom.Det mest tragiska i detta är att barn far ohyggligt illa när dessa dårar far fram. Bobby som drabbades av fel "föräldrar", den lille adopterade pojken som dog pga att hans "föräldrar" är idioter, flickan inatt, listan kan göras allt för lång.Det vi kan göra är att fortsätta vara varma, omtänksamma människor och ropa när det ropas måste. Civilkurage! Ser du något som är fel, säg till! Ser du en person som slår en annan, agera. Inte genom att fysiskt gå emellan men genom att ringa 112.Kram på er som läser tråden! ta hand om varandra och se efter de som är omkring er!Magnus hemgarn.mine.nu/tille

Kan bara med stor tacksamhet hålla med i alla de ord du skriver.

Att bry sig om, att engagera sig är steg i rätt riktning.

Jag undrar väldigt ofta numera...... vart tog all äkta kärlek vägen?

Som tur är finns det eldsjälar kvar på jorden..... Du är en av dom !

Kram

Lena

• niederkk

många hälsningar fran Kristina fran Tyskland.
    Tänker pa er!

• solrosen74

Skickar en liten hälsning till er alla.
    Hemgårn du skriver så klokt och helt rätt.

Ta hand om varandra och bry er om er medmänniskor.

• Henny fra Norge

Kjære Therese (og alle svenske mammaer her på fl)
    Grattis på morsdagen!
    StOr klem

• isaacsmams

Vill bara säga att jag hoppas att du haft en fin morsdag.

Kram Helena

• Tandfen

Hej Tille!
    "Regnet det bara öser ner...", så sammanfattar jag den här dagen, men det är bara så. Bara ni har haft en rolig dag, så gör det inget att det regnar här nere. Men kan man ha annat än kul när man har en sån stjärna som du där uppe, som förgyller tillvaron för alla.
    Nu kommer det vi har väntat på: Skickar upp en bamsekram till dig, när du kryper ner bland de gose-mjuka molnen.
    Sov gott och dröm sött, lillprinsen.
    Pussar och kramar från mig till dig!

• Lisa1977

Idag har jag firat min första morsdag med att döpa min lilla Jacob. Det blev lite tårta och kakor och annat smått och gott.
    Den bästa dop presenten min lilla son fick idag var ett flertal donationer till Tilles fond.
    Hoppas du har det bra där uppe.
    Många styrke kramar till familjen!