• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • annca

Så det har blivit en liten kattstumpa! Så mysigt!
    Tyvärr kan int vi heller ha katt, då maken är rättså allergisk, men vi passar ändå båda två på att gosa när tillfälle ges!

Nu har jag förresten alldeles nyss beställt Tille Lille-boken från Exlibris! Spännande!

Tillekompisen, jag har inte skrivit på några dagar nu. Har varit hos Mathildas farmor över helgen. Oj vad hon har busat runt där! Och så kom ju kusinen också! Så båda små tjejerna har rasat runt och sparkat boll och kört med dockvagnar och jag vet inte allt!
    Har ni sparkar boll där uppe på ängarna? Säkert! Det är ju en av de saker små busisar gör! Se bara till att inte sparka över kanten bara! Men tänk vad förvånad den skulle bli som skulle få en änglafotboll i skllen!
    Vad ska ni göra idag då? Du kan ju tipsa dina fjärilskompisar om att smultronblommen nog är jättesmaskig just nu!
    Men ta nu och drick upp morrronchokladen och ge er ut i solen för nya lekar, så höer vi ikväll kompis!
    Dunpuss
    ankkompisen 

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • nessie72

Grattis till nya katt ungen

Hoppas helgen varit trevlig????

• viktoranton

Godmorgon!
    Har inte skrivit på några dagar men jag gåt in och läser varje dag och har er i tankarna, man vet inte vad man skall skriva varje dag.

Oj oj vad söt den nya kattungen skall vara, hur många veckor är den? Vi är också lite sugna på att skaffa oss en men vi har inte leta så mycket men det kanske blir en efter semestern.

Hoppas ni får en bra dag/ Kramar till er

• Bonus

Go´morron på er!
    Vad roligt med en kompis till Evald hoppas att han kunde lugna ner sig ..
    Kul att ni själva får åka ner och lämna Eb - fonden till forskarna.

omtanken är den bästa av alla tankar

kram

• Eija77

Tille... du finns i mina tankar, ibland mer ibland mindre. Just nu är det en sån där MER-stund. Tokgråter över dig! Så konstigt att känna såhär för ngn man aldrig ens träffat IRL. Eller så är det inte så konstigt. Du kunde (och kan) konsten att trollbinda och beröra människor.
    Hoppas du har det bra vart du än är. *kram*

• annca

Förresten, Tillekillen... I onsdags när du var på TV var Mathildas pappa tvungen att jobba över. Jag har bett att få programmet inspelat på jobbet, för när han kom hem var han lite ledsen över att han inte kunnat se det. Han vill ju så gärna veta vem den där lille pojken jag engarerat mig så över verkligen är... Så nånn kväll när Mathilda gått och lagt sig ska vi titta på dig igen, lille vän!
    Och jag har ritat en hel massa bilder nu! Blocket ligger på matsalsbordet, så om du vill kika så varsågod! 
    Fler dunpussar!
    ankkompisen 

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Therese6699

Godmorgon... Natten har varit otroligt lugn fast vi har ren ny familjemedlem. Det är liksom inte hon som är problemet... Ewald har blivit helt tossig. Vi får se hur det artar sig som. Men Lill-Elsa verkar vara en tuff katt så det ska nog gå bra.

Jag ska in på jobbet här i veckan och ta och bestämma med min chef hur jag ska göra. Nicklas ska in idag och se om han ska jobba några veckor i sommar. Men vi ska nog försöka ta det lite lugnt. I många stunder så hamna man i "nedstämdhetsstim" som kan vara i någon timme och tyvärr så bestämmer man ju inte när dom ska komma. Men jag antar att dom stimmen kommer att finnas där en lång tid så det bästa sättet kanske är att komma igång att jobba.

Igår fick jag en liten svacka, men det tror jag mest berodde på att diskussionen om saknad kom upp. Jag blir ledsen när folk antyder att vi inte saknar Tille för att vi är glada och låter livet gå vidare. Och i min värld är det inte ledsenheten som avgör hur mycket man saknar någon. Men som jag har sagt förut så är vi alla olika.

I eftermiddag måste jag ge mig ut och springa i spåret. Vi börjar med försäsongsträningen till veckan och jag är allt ifrån otränad. Dessutom lär man tillhöra den som är äldst i laget så man lär får stora problem med att löpa ikapp 16-18 åringar med den här kroppen : )

Ikväll ska jag rama in en del kort på Tille. Vi har Tilles rum kvar och det hänger lite tavlor på honom där. Det blir som ett litet minnesrum.

Kramisar
    Therese

• Anbe

Nu blev jag ledsen när jag läste ditt inlägg Therese.Hur kan folk antyda att man inte saknar någon?Hur kan dom veta det?Det e som du säger att det inte syns utanpå.Jag miste min pappa för 20 år sedan och forfarande kan jag bli ledsen när jag tänker på det fast det är så länge sedan.Jag kan ibland tycka att det är så sorgligt att han inte fick träffa sina barnbarn.Det är ju tyvärr inget att göra åt men som sagt saknad och sorg syns ju inte på utsidan.Nu har dom fått en annan underbar "morfar" som vi alla älskar och tycker om.Ha en bra dag Therese och hoppas att du slipper fler sådana påhopp.Många kramar Annika

• Bowmore

God Morgon Familjen

Tråkigt att en del inte kan hålla vad det tycker för sig själva när det handla om känsliga saker.

Jag tycker att ni hanterar allt precis på rätt sätt. Känns det bäst for er att leva som vanligt så ska ni göra det utan att på nåt sätt fundera på om det är fel. Jag hade själv velat att mina när skulle minnas mig med glädje och vara glada och skratta. Ingen mår bra att av gå omkring och vara ledsna och sorgna hela tiden.

Känner ni för att börja jobba lite grann så är det väl toppen. Verkar som du har en bra chef som bryr sig. Det måste ju kännas bra.

Fortsätt som ni gör så kommer allt bli bra. Det är jag säker på.

Många Kramar!
    Mia

Kul att vykorten blev uppskattade. :-=

• Happy baby

Såg den fina dokumentären om Tille i förra veckan och blev återigen så gripen av er styrka och värme! Sänder kramar till er!