• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • guttemamma

Hei Therese!
    Jeg kan overhodet ikke forstå at noen kan tro at dere ikke savner Tille. De kan umulig vite hva de snakker om. Jeg har nettopp sett dokumentaren om Tille, og der er det ikke vanskelig å se at dere er i dyp sorg. Samtidig, som dere selv sier, så må man ha lov til å være glad, når man kjenner seg glad.

Livet går videre, og dere må få lov til å kjenne på det som er godt i livet, uten at noen skal anklage dere. Dere bærer på en sorg som er så uendelig stor, og dere har sikkert mange tunge stunder. Men jeg synes det er fantastisk at dere har evnen til å være glade, at dere har gode minner om Tille, og at dere vil bære ham med dere videre i livet. Uten å ha opplevd sorg vet man ikke hva glede er, på sammme måte som man ikke vet hva lys er uten å ha sett mørket.

Dere er helt fantastiske mennesker! Lev med sorgen på deres måte, og gled dere over livet på deres måte. Ingen andre kan vite hva som er riktig for dere! Fortsett å ta vare på de gode stundene!

Klem fra Cecilie

• 83an

Hej hej!

Jag blir som många andra här, ledsen över att denne anonyma person inte tror att ni sörjer er lille Tille =(

Nästan alla här _vet_ att ni gör det...
    Och lika många tycker att ni är underbara människor som låtit oss ta del av den här resan.

Dokumentären i onsdags var jättefin och det fälldes en del tårar här. Det var underbart att få se Tilles blå ögon och de långa, långa ögonfransarna...

Som sagt, jag tycker att ni, Therese och Nicklas har skött er hemska förlust på ett bra sätt.
    Och jag tror att många föräldrar i liknande situationer fått styrka ifrån er. Många tror nog att deras liv tar slut om ens barn går bort. Men ni har visat att styrkan finns för att kunna leva vidare och försöka göra det bästa av det hela.

Jag beundrar er stort för detta.

Många Kramar
    Gabriella

• FraNorge

Hei, kommer for å ønske dere en god dag. Så gøy med en kattunge. Har selv tre katter, og den første vi hadde ble ganske så sur når to nye kom. Men det gikk fort over, nå går de godt overens.

Hmmm, blir lei meg når folk kan påstå at dere ikke savner Tille nok... Selvfølgelig gjør dere det. Skjønner godt at du blir såret over sånne kommentarer, og jeg synes virkelig at folk kan spare seg for å påstå noe sånt. Vi er mange her som støtter deg 100 prosent hvertfall, det skal du vite. Tror ikke at den personen som skrev det kan ha fulgt særlig med her, for vi som har gjort det skjønner jo at Tille er med dere i alt dere gjør. Sender en stooor, varm klem.

• hagmanlinda77

Hej!

Du är så väldigt stark Therese, det är så härligt att läsa din dagbok, och läsa i den här tråden,och om alla människor som verkligen bryr sig om Er och Tilleman... Hoppas Ni får en jättefin sommar.

• IrmelinFraNorge

Nå har jeg lest det anonyme innlegget fra i går. Ikke alltid så lett å få med seg alt her i tråden. Det går ofte fort her.
    Selvsagt savner dere Tille noe helt enormt. Men det er tydeligvis vanskelig for enkelte å se at det at Tille fikk sovne inn var det beste som kunne skje for han. Dere har sørget siden dere fikk det triste budskapet i desember. Livet deres har vært på vent så lenge nå. At dere nå går videre i livet og ser de gledene som finns synes jeg bare er fornuftig. Dere har jo andre barn også. Selvsagt er det bedre for dem at dere tar tak i livet igjen og lever det. De ville nok ikke vært tjent med at dere satt stille og så tomt ut i luften i månedsvis. Dere har gjort og gjør en fantastisk jobb for andre med eb-barn og for eb-foreningen. Og for oss. Kram til dere. Irmelin

• 3småttingar

Hej hej på er..

Nu var det ett tag sen jag var här igen.  "suck" Har bara inte hunnit.

Kan inte förstå att människor bara kan tänka tanken att ni inte skulle sakna er lille prins. Presic som du skriver Therese så har ni haft tid på er att bearbeta er sorg.
    Självklart så vet de flesta här på fl att ni tänker på Tille hjärtat varje dag.
    Han kommer ju alltid finnas hos er.

Tyckte det var så fint som dina mamma sa i dokumäntären Therese: att hon har 2 bonus barnbarn och ett ängla barnbarn.
    Det tycker jag säger allt om vad ni alla känner för lille Tille.

Ha nu en jätte bra dag.
    Hoppas den nya lilla familje medlemen snabbt finner sig till rätta och Att Ewald också lungnar sig lite.

Tille-lille. Skriver bara hej nu ska försöka skriva mer sen.  Ha en bra dag bland alla ängla kompisarna.
    Många många kramar till er alla.
    Lena

• Ella79

Hej och grattis till lill Elsa. Vad roligt med en liten kisse såhär lagom till sommaren... Det kanske blir någon bild i galleriet framöver så vi får se på den nya stjärnan?!

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att någon skulle påstå att ni inte skulle sakna Tille. Men för det första så tror jag inte att denne person har "följt med" på hela resan. Denne person har ingen aning om hur ni har sörjt och hur ni fortfarande sörjer. Bara för att ni inte sitter hemma och vältrar er i sorg och blir bitter betyder ju inte det att ni inte saknar er älskade son, men det är något som alla andra på fl förstår. Man jag tror att vi bara måste acceptera att det finns människor som inte kan förstå, som inte kan tänka, som inte kan känna för och med andra. Människor som bara vill andra illa, som vill skada och såra. Det är tragiskt men tyvärr sant...

Fortsätt att ta hand om varandra! Många kramar/ Elin (Ge kissarna en liten snusnimg från mig.)

• cema

Hej Therese!
    Såg Tilles resa i onsdags och den var fantastiskt fin tycker jag, det lilla jag fick se. Satt och tittade tillsammans med min tioåriga dotter som hade tusen frågor hela tiden så det var lite svårt att koncentrera sig då jag försökte ge henne svar hela tiden, min sambo hade ju en son som dog i samma sjukdom som Tille så hon var ju givetvis nyfiken och undrade. Nu till min fråga: Finns dokumentären att se någonstans på nätet? Skulle gärna vilja se den igen! ( fast själv denna gången så jag kan höra vad ni säger )

Tusen kramar till er, eran härliga familj!!

Cissi

• guttemamma

Hei!
    Cema: IrmelinFraNorge har en link til dokumentaren om Tille på sin presentasjon.